ترکیبی که شاید با آن پرسپولیس مقابل ذوب آهن بازی کند

فردا (پنج شنبه) پرسپولیس در حالی به مصاف ذوب آهن می‌رود که این دیدار از اهمیت فوق العاده ای برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش برخوردار است.

ترکیبی که شاید با آن پرسپولیس مقابل ذوب آهن بازی کند
به گزارش زنهار،دغدغه بزرگ یحیی گل‌محمدی در دیدار با ذوب آهن در تهران مرتفع شد تا او با همان ترکیب قبلی به میدان برود.فردا (پنج شنبه) پرسپولیس در حالی به مصاف ذوب آهن می‌رود که این دیدار از اهمیت فوق العاده ای برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش برخوردار است.سرمربی پرسپولیس اما قصد دارد تیمش را به شرح زیر و با همان ارنج بازی برابر تراکتور در تبریز به میدان بفرستد.

دروازه‌بان؛ علیرضا بیرانوند

سنگربان ملی پوش پرسپولیس پس از حضور در اروپا بازی با پای خود را نیز تقویت کرده و حالا به یک بازیساز از خط دفاعی برای تیمش تبدیل شده است. علیرضا بیرانوند در دو دیدار قبلی برابر آلومینیوم و تراکتور کلین شیت کرده و حالا به دنبال سومین کلین شیت متوالی در جدال با شاگردان محمد ربیعی است. شاید بزرگ ترین مشکل فعلی پرسپولیس نداشتن ذخیره مناسب برای علیرضا بیرانوند باشد. البته امیررضا رفیعی دروازه‌بان جوان پرسپولیس روی نیمکت می‌نشیند اما او ازتجربه کافی برای جانشینی احتمالی بیرانوند برخوردار نیست.

دفاع میانی؛ زوج کنعانی زادگان و پورعلی گنجی

دو مدافع ملی پوش پرسپولیس باز هم در مرکز خط دفاع قرار می‌گیرند تا خیال یحیی گل‌محمدی راحت شود. هرچند گئورگی گولسیانی در پرسپولیس حضور دارد اما قرار نیست سرمربی قرمزها دست به مرتضی پورعلی گنجی و محمدحسین کنعانی زادگان بزند. مرتضی پورعلی گنجی از نگاه یحیی گل‌محمدی، بهترین مدافع کنونی فوتبال ایران است. همچنین محمدحسین کنعانی زادگان نیز ظاهرا به شرط فیکس بودن به پرسپولیس برگشته است زیرا خوب می‌داند اگر در پرسپولیس نیمکت نشین شود، تیم ملی را نیز از دست خواهد داد!

دفاع راست؛ دانیال اسماعیلی فر

تنها گزینه مطمئن پرسپولیس برای بازی در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس، دانیال اسماعیلی فر بازیکن سابق ذوب آهن اصفهان است. اسماعیلی فر فصل گذشته نیز یکی از ارکان اصلی قهرمانی پرسپولیس بود و کاملا مورد وثوق و اعتماد یحیی گل‌محمدی است. مدافع راست ساروی پرسپولیس در دیدار با ذوب آهن اصفهان آزادی عمل دارد که در فاز تهاجمی‌بیشتر شرکت کرده و خطراتی روی دروازه حریف ایجاد کند.

دفاع چپ؛ علی نعمتی

مدافع چپ نیشابوری پرسپولیس از هفته اول لیگ عطش و میل خود به گلزنی را نشان داد. علی نعمتی یک مدافع کامل است که در امور دفاعی مهارت بالایی دارد و از طرف دیگر در فصل اخیر تلاش کرده در فاز تهاجمی نیز خودش را تقویت کند. او یک گل سه امتیازی به آلومینیوم اراک زد و چه بسا اگر خوش شانس بود، دروازه تراکتور را نیز باز می‌کرد. با این حال عملکرد علی نعمتی در فصل جدید آن قدر خوب بوده که یحیی گل‌محمدی قید خرید مدافع چپ خارجی را بزند.

هافبک دفاعی؛ میلاد سرلک

در شرایطی که پیش از این سازمان نظام وظیقه اعلام کرده بود میلاد سرلک، بازیکن پرسپولیس از اول شهریور مشمول گذراندن خدمت مقدس سربازی می‌شود، سازمان لیگ نیز تا این تاریخ مجوز حضور او را در لیگ برتر صادر کرده بود. با این وجود مسئولان باشگاه پرسپولیس مدرک تمدید مجوز این بازیکن تا تاریخ اول مهر 1402 را که از طرف سازمان نظام وظیفه صادر شده است،  به سازمان لیگ ارائه کردند و به این ترتیب سرلک تا این تاریخ مشکلی برای بازی در این تیم نخواهد داشت. بنابراین بزرگ ترین دغدغه یحیی گل‌محمدی و پرسپولیسی‌ها برای دیدار با ذوب آهن مرتفع شد.

هافبک تهاجمی؛ سروش رفیعی

سروش رفیعی در فصل جدید پوست انداخته و دوباره جوان شده است.‌هافبک تکنیکی پرسپولیس، نه تنها در بازیسازی مشارکت دائمی‌دارد بلکه در امور دفاعی به میلاد سرلک و خط دفاعی تیمش هم کمک می‌کند. احتمال دعوت مجدد به تیم ملی، انگیزه مضاعفی به شماره 7 پرسپولیس داده است که بهترین فصل فوتبالی‌اش را در این تیم سپری کند. سروش اگر آماده باشد خیال یحیی گل‌محمدی و مهاجمان پرسپولیس راحت خواهد شد.

هافبک راست؛ سعید صادقی

زننده آخرین گل پرسپولیس در لیگ برتر، باز هم انگیزه برای گلزنی دارد. تخصص سعید صادقی پاس گل دادن به همبازیان خود است اما اگر فرصتی نثل دیدار با تراکتور نصیبش شود، آن را هدر نخواهد داد. سعید صادقی گرچه به دلایلی نامعلوم به تیم ملی دعوت نمی‌شود اما این موضوع روی عملکرد این بازیکن تأثیرنگذاشته است. شماره 21 پرسپولیس یکی از مهره‌های کلیدی این تیم است که شاید بتواند گره گشای تیمش در بازی با ذوب آهن باشد.

هافبک چپ؛ مهدی ترابی

ستاره تکنیکی پرسپولیس، در دیدار با تراکتور تبریز یکی از بهترین‌های تیمش بود اما ضرباتش با بدشانسی تبدیل به گل نشد. مهدی ترابی نه تنها تکنیکی و دریبل زن است بلکه مهارت خاصی هم در نواختن ضربات ایستگاهی و کاشته‌ها دارد. او مسئول زدن ضربات کرنر و ایستگاهی تیمش است و ممکن است در بازی با ذوب آهن نیز از طریق همین مهارت به داد تیمش برسد.

مهاجم سایه؛ وحید امیری

بدون کوچک ترین تردیدی بهترین بازیکن پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ برتر، وحید امیری بوده است. مهاجم تکنیکی پرسپولیس که بیشتر رو به عقب بازی کرده و به کمک‌هافبک‌های این تیم می‌آید. شاید مهم ترین خصیصه وحید امیری دوندگی بالا و پرس مدافعان حریف آن هم در 35 سالگی باشد. ازآنجایی که محمد ربیعی علاقه فراوانی به بازیسازی از خط دفاعی دارد بنابراین وحید امیری کاپیتان پرسپولیس می‌تواند نقش مهمی‌در ضد تاکتیک پرسپولیس به ذوب آهن بازی کند.

مهاجم هدف؛ شهاب زاهدی

شاید بتوان گفت بیشترین فشار در تیم پرسپولیس روی شهاب زاهدی است. مهاجمی‌که در بازگشت به پرسپولیس اهداف بزرگی را دنبال می‌کند اما هنوز نتوانسته است در دو هفته ابتدایی لیگ برتر گلزنی کند. مهاجم تازه وارد پرسپولیس با انگیزه فراوانی برابر ذوب آهن به میدان می‌رود و امیدوار است بتواند اولین گل فصل خودش را در ورزشگاه آزادی به این تیم اصفهانی بزند.

منبع:وانانیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار