بازنشستگی پیش از موعد با پرداخت 10 سال حق بیمه

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۵۲۲ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۱۰ سابقه بیمه بازنشستگی، مشمول مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت شدند.

بازنشستگی پیش از موعد با پرداخت 10 سال حق بیمه

به گزارش زنهار، عباس روشن ظهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از بیمه شدن زنان روستایی دارای سه فرزند خبر داد و گفت: بازنشستگی پیش از موعد یکی از درخواست‌هایی است که معمولا زنان شاغل مطرح می‌کنند و ما این امر را پیگیری می‌کنیم.

 انسیه خزعلی در حاشیه دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار، اظهار کرد: بانوان شاغل معمولا چند درخواست از ما دارند که دو مورد از آن بازنشستگی پیش از موعد و دورکاری است.

وی ادامه داد: در خصوص دورکاری باید گفت که برای برخی از مشاغل امکان دورکاری وجود ندارد و نمی‌توان انتظار داشت که دورکاری برای همه مشاغل اجرایی شود اما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره بازنشستگی پیش از موعد زنان نیز اظهار کرد: بحث بازنشستگی پیش از موعد زنان را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این امر در دولت و مجلس به نتیحه برسد. چون شاید صندوق ها نتوانند بیش از این بار مالی را تحمل کنند. این امر را پیگیری می‌کنیم.

خزعلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعداد شرکت کنندگان کنگره ملی زنان تاثیر گذار اظهار کرد: تا آخر امشب زنان وقت دارند در کنگره ملی زنان تاثیرگذار ثبت نام کنند. داوری‌ها شروع می‌شود، بخشی از این داوری‌ها استانی انجام می‌شود؛ بخشی از داوری‌ها توسط متخصصان و اساتید عضو کارگروه‌ها انجام می‌شود. نهایتا تعدادی انتخاب می‌شوند و پس از انتخاب آن تعداد مردم رای نهایی را می‌دهند. تا دیروز ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند اما زمانی که سایت بسته شود می‌توان آمار نهایی را اعلام کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم این کنگره آغازی برای شناسایی بیشتر زنان تاثیرگذار باشد، گفت: امیدواریم زنان تاثیرگذار از طریق این کنگره هم‌افزایی داشته باشند و اگر نیاز به آموزش و ارتقای سطح دانش دارند ما به آنها در این امر کمک می‌کنیم.

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار، اظهار کرد: زنانی که دیروز برای پرورش رزمندگان که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی است، تلاش کردند و قدرت بخشیدند؛ امروز در خلق آثار جدید در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دینی و مذهبی تلاش وافری دارند.

وی با بیان اینکه اگر شاهد رشد و توانمندی پر شکوه هستیم بستر این کار را انقلاب فراهم کرده است، ادامه داد: امروز اگر مشکلی در سطوح مختلف کشور پیش آید پیش قراولان رفع آن مشکل زنان هستند. تفاوت زن امروز نسبت به گذشته؛ زن انقلاب اسلامی و زن طاغوت، از زمین تا آسمان است و تأثیر هویت بخشی جایگاه زنان برای هویت بخشی به استقلال و عزت کشور بر کسی پوشیده نیست.

استاندار تهران افزود: اگر امروز شاهد تلاش زنان برای عرصه تولید و رفع محاصرات اقتصادی و فرهنگی و سایر مولفه‌های رشد و توسعه هستیم، این امر در واقع شتاب دهنده‌ای است که توسط زنان ما انجام می‌شود. عرصه تعالی بخشی به حضور زنان و شکست تابوی از پیش تنیده شده دست اهریمن استکبار را، خود زنان بر عهده گرفتند و توانستند حضور خود را نه تنها برای انقلاب اسلامی ایران بلکه برای جهان ثابت کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار