خریدهای احتمالی پرسپولیس را بشناسید

با وجود آنکه پرسپولیس صاحب برترین خط دفاع در فصل گذشته شد، احتمال تغییر و تحولات در ساختار دفاعی وجود دارد.

خریدهای احتمالی پرسپولیس را بشناسید

به گزارش زنهار؛ شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی توانستند در فصل اخیر هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی موفق عمل کنند و به عنوان قهرمانی برسند که یکی از دستاوردهای شاخص پرسپولیس، موفقیت در فاز دفاعی بود. گل‌محمدی بعد از آنکه تیمش با ساختار دفاعی نامنظم در لیگ بیست‌ویکم توانست به عنوان قهرمانی برسد، تصمیم به خانه‌تکانی گرفت و با جذب ستاره‌هایی مانند علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر ساختار دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت را ترمیم کرد که حضور این ستاره‌ها باعث تغییر روند نتیجه‌گیری پرسپولیس و رسیدن دوباره آن‌ها به عناوین قهرمانی شد.

پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم در لیگ برتر در طول 30 مسابقه تنها 13 گل دریافت کرد که رکورد جالب‌توجهی است؛ البته که شاگردان یحیی گل‌محمدی در راه رسیدن به رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر ناموفق بودند و نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند و دست‌شان از رسیدن به رکورد استقلال که در لیگ بیست‌ویکم به‌ثبت رسید و آبی‌ها تنها 10 گل دریافت کردند، کوتاه ماند. در حالی‌که پرسپولیس به عنوان خط دفاعی برتر در لیگ بیست‌ودوم رسیده اما خبرها حکایت از آن دارد که یحیی گل‌محمدی به دنبال استحکام بیشتر خط دفاعی تیمش با توجه به حضور احتمالی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان آسیا است.

ابقای 2 ستاره و جذب یک ملی‌پوش؟

مرتضی پورعلی‌گنجی هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و در شرایطی که گفته می‌شد او در صورت دریافت پیشنهاد برای لژیونر شدن می‌تواند از پرسپولیس جدا شود اما گویا مدافع باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت که به تازگی مجدداً به تیم ملی هم دعوت شده، قصدی برای جدایی از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی ندارد و در فصل جدید هم در پرسپولیس خواهد ماند. گیورگی گولسیانی هم که از تیم پرسپولیس توانست به حضور در تیم ملی گرجستان برسد، مشکلی برای ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت ندارد.

گولسیانی هنوز یک فصل دیگر به صورت مشروط با پرسپولیس قرارداد دارد و قرار است طی روزهای آینده مذاکرات رسمی برای فعال‌شدن بند تمدید قرارداد او انجام شود. با این‌حال یحیی گل‌محمدی به شایعات درباره بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان پالس مثبت نشان داده و در شرایطی که تمایلی به جذب شجاع خلیل‌زاده ندارد، این‌طور مدعی شده که اگر کنعانی‌زادگان خواهان بازگشت به لیگ ایران باشد، او به حضور این ستاره ملی‌پوش در تیمش نیاز دارد.

آینده مبهم فرجی

فرشاد فرجی یکی از بازیکنان مورد علاقه یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود. در شرایطی که تصور می‌شد قرارداد فرجی با پرسپولیس در پایان لیگ بیست‌ودوم خاتمه می‌یابد اما گویا با توجه به بندهای گنجانده‌شده در این قرارداد، او هنوز برای یک فصل دیگر با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد دارد. فرجی در شرایطی برای ماندن در پرسپولیس ابراز تمایل کرده که آینده کاری او در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی مشخص نیست و مستقیماً به جذب یا عدم جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان بستگی دارد.

یحیی گل‌محمدی در صورت جذب کنعانی‌زادگان قصد دارد تا نام فرشاد فرجی را در لیست مازاد خود قرار بدهد و برای دریافت فرصت بازی بیشتر احتمالاً این مدافع از پرسپولیس جدا خواهد شد. البته که با توجه به علاقه محمدحسین کنعانی‌زادگان به بازی در خارج از فوتبال ایران، این احتمال وجود دارد که در صورت لژیونر ماندن کنعانی‌زادگان، فرجی تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند و در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی کارش را دنبال کند.

در انتظار دفاع راست‌وچپ‌های وارداتی؟

دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی که دفاع راست‌وچپ‌های تخصصی پرسپولیس در فصل اخیر بودند، همچنان با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد دارند و با توجه به تمایل یحیی گل‌محمدی به ادامه همکاری، این دو بازیکن در تیم پرسپولیس خواهند ماند. در این میان گفته می‌شود که یحیی گل‌محمدی هم در پست دفاع راست و هم در پست دفاع چپ به دنبال جذب بازیکن است که پافشاری بیشتری گل‌محمدی در زمینه جذب دفاع چپ است.

وحدت هنانوف مدافع راست ذخیره پرسپولیس در فصل اخیر بود که با توجه به شرایط سنی‌اش و حضور او در فهرست بزرگسالان سرخ‌پوشان پایتخت، احتمال جدایی این مدافع و جذب یک گزینه زیر 23 سال در بازار تابستانه پیش‌رو وجود دارد. گفته می‌شود که برنامه یحیی گل‌محمدی برای سمت چپ خط دفاعی متفاوت است و احتمالاً به درخواست سرمربی سرخ‌پوشان، پرسپولیسی‌ها در بازار تابستانه در پست دفاع چپ اقدام به جذب یک بازیکن خارجی خواهند کرد تا بتوانند این نقطه ضعف را در فهرست تیم خود از بین ببرند.

انتهای پیام/

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار