بالاخره بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیس و یحیی ترکید

یاسین سلمانی پدیده سال‌های اخیر لیگ برتر، با پیراهن تیم جدیدش می‌خواهد به یک ستاره مهم در فوتبال ایران تبدیل شود.

بالاخره بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیس و یحیی ترکید

 

به گزارش زنهار، یاسین سلمانی، توانسته شروعی فراتر از حد تصور، در پرسپولیس داشته باشد. او پس از ۲۱ دقیقه بازی مقابل ذوب آهن و ۷ دقیقه حضور روبروی فولاد بدون احتساب وقت‌های تلف شده، توانست اولین گل خودش با پیراهن پرسپولیس را بزند. گلی که می‌تواند خیلی زود، دقایق بازی او را در ترکیب پرسپولیس بیشتر کند. یحیی گل‌محمدی در بازی با فولاد با نیمکت نشین کردن سروش رفیعی و شهاب زاهدی، نشان داد ترسی از تغییرات بزرگ در ترکیب تیمش ندارد و سلمانی هم، می‌تواند امیدوار باشد به زوج میلاد سرلک، در میانه زمین پرسپولیس تبدیل شود. نقشی که سروش رفیعی در هفته‌های ابتدایی آن را انجام می‌داد و این هفته، مسعود ریگی در ترکیب اصلی به میدان رفت.

سلمانی قرار بود اولین خرید این فصل پرسپولیس، در نقل و انتقالات باشد. کاپیتان تیم امید اما مذاکرات پیچیده‌ای با پرسپولیس داشت و به توافق نرسید. او با استقلال هم پای میز مذاکره رفت و نتیجه بهتری به دست نیاورد. رفتن به خارج از ایران، دیگر هدف سلمانی بود که ناکام ماند. در نهایت، سلمانی دوباره با پرسپولیس مذاکره کرد و این بار، مذاکرات‌شان به بستن قرارداد منتهی شد. سلمانی که خیلی دیر به پرسپولیس اضافه شده بود، بازی هفته سوم با ذوب آهن روی نیمکت نشست و گره خوردن مسابقه، باعث شد گل‌محمدی به او فرصت بازی بدهد. او دقیقه ۶۹ به زمین رفت و در زمان حضورش بر اساس آمار متریکا یک شوت به سمت چارچوب حریف زد، ۲ موقعیت کلیدی ساخت و با ۲ عملکرد دفاعی، به تیمش در بازپس‌گیری توپ کمک کرد. بین بازیکنان ثابت پرسپولیس، فقط مهدی ترابی و وحید امیری از سلمانی موقعیت‌های بیشتری ساختند.

سلمانی بازی با فولاد، زمانی که پرسپولیس یک گل زده بود جانشین محمد عمری شد و نزدیک‌تر به دروازه حریف بازی می‌کرد. تغییری که دقیقه ۹۰+۳، نتیجه‌بخش بود و سلمانی با زدن گل دوم، پرونده مسابقه و برد پرسپولیس را بست. پرسپولیس این فصل، ۵ گل در ۴ هفته ابتدایی زده که ۳ تای آن‌ها را، مدافعین این تیم زده‌اند. سعید صادقی و یاسین سلمانی، تنها بازیکنان خط هافبک و حمله پرسپولیس هستند که در فصل جدید موفق به گلزنی با پیراهن این تیم شده‌اند. توانایی سلمانی برای بازی در سه پست مختلف هافبک میانی، هافبک دفاعی و هافبک هجومی، دست گل‌محمدی را برای استفاده از او باز می‌گذارد. بازیکنی که فصل اول حضور محرم نویدکیا در سپاهان، پدیده لیگ بود و پس از دو فصل پر فراز و نشیب، می‌خواهد از پدیده به یک ستاره تبدیل شود. او توانست قدم‌های اول را برای رسیدن به این هدف با پیراهن جدیدش، محکم بردارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار