بازخوانی کارنامه پسران مورایس در پاییز؛ شروعی تلخ و پایانی افسانه‌ای

فصل پاییز برای سپاهانی‌ها با یک بازی جنجالی و باخت انضباطی آغاز شد اما در ادامه شرایط برای طلایی‌پوشان کاملاً متفاوت پیش رفت.

بازخوانی کارنامه پسران مورایس در پاییز؛ شروعی تلخ و پایانی افسانه‌ای

به گزارش زنهار، سپاهان روی فرم‌ترین تیم این روزهای فوتبال ایران به شمار می‌آید؛ تیمی که توانسته در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر، 5 برد به‌دست آورد و 16 گل به‌ثمر رسانده است تا میانگین بیش از 3 گل در هر مسابقه در کارنامه آن‌ها به‌ثبت برسد! جالب آنکه با وجود کسر 4 امتیاز و انجام یک بازی کمتر نسبت به استقلالِ صدرنشین، شاگردان ژوزه مورایس تنها یک امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند تا بیش از پیش آمادگی فنی و عملکرد درخشان‌شان در بازی‌های گذشته به چشم آید.

طلایی‌پوشان در فصل پاییز روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند اما با این وجود، بیش از آنکه تساوی و شکست در کارنامه شاگردان ژوزه مورایس دیده شود، بردهای سریالی در کارنامه این تیم به چشم می‌آید. سپاهانی‌ها در طول 3 ماه گذشته اتفاقات پرشماری را پشت سر گذاشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به محکومیت در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی باشگاه اشاره کرد اما با این وجود، ژوزه مورایس سعی داشته تا این اتفاقات روی کیفیت فنی تیمش کمترین تاثیر را بگذارد.

مهرِ پرماجرا و باختی فراموش‌نشدنی!

شاگردان ژوزه مورایس در مهرماه تنها 2 مسابقه را در تقویم خود داشتند و جالب آنکه تنها یک‌بار برابر حریفان خود به میدان رفتند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود که سپاهانی‌ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در خانه به مصاف الاتحاد بروند و دیگر مسابقه هم طلایی‌پوشان باید در خانه برابر صنعت‌نفت آبادان در جریان مسابقات لیگ برتر قرار می‌گرفتند. دوئل با الاتحاد برگزار نشد و کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به شکست 3 بر صفر طلایی‌پوشان داد اما در نبرد با صنعت‌نفت، شرایط متفاوت پیش رفت و شاگردان مورایس بردی 4 بر یک را در خانه جشن گرفتند تا مهرماه برای طلایی‌پوشان با یک باخت فراموش‌نشدنی و بردی 4گله به پایان برسد.

روزهای پرتلاطم در آبان با یک برد تاریخی

سپاهانی‌ها در اولین روز آبان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا توانستند مقابل اولمالیق بردی 3 بر یک را جشن بگیرند. بعد از شکست دادن اولمالیق، شاگردان ژوزه مورایس برابر نساجی در قائمشهر متوقف شدند و در خانه برابر ملوان بندرانزلی شکست خوردند تا ناگهان ترمز طلایی‌پوشان کشیده شود اما بعد از شکست برابر ملوان شرایط کاملاً متفاوت پیش رفت؛ به‌طوری‌که طلایی‌پوشان توانستند در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا یک برد تاریخی را به‌دست آورند و با 9 گل برابر اولمالیق به پیروزی رسیدند و بعد از آن با یک گل در خانه پرسپولیس را در جریان رقابت‌های لیگ برتر شکست دادند تا آبان‌ماه با کسب 3 برد، یک تساوی و یک باخت برای شاگردان مورایس به نقطه پایان خود برسد.

آذرماه رویایی با پیروزی‌های سریالی

طلایی‌پوشان کار خود در آذرماه را با شکست دادن استقلال خوزستان در اهواز آغاز کردند و بعد از آن در مسیر صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، گام بلندی را برداشتند و موفق شدند برابر نیروی هوایی عراق با تیمی 9 نفره به بردی یک‌گله دست پیدا کنند. شکست برابر الاتحاد در عربستان، نقطه تاریک کارنامه شاگردان مورایس در آذرماه است اما بعد از این شکست، آن‌ها توانستند در 3 بازی پیاپی، 3 گل و بیش از 3 گل به‌ثمر برسانند و تیم‌های مس رفسنجان، فولاد خوزستان و هوادار تهران را در هم کوبیدند تا یک پایان افسانه‌ای و درخشان را در فصل پاییز تجربه کردند.شاگردان ژوزه مورایس با توجه به نتایج به‌ثبت رسیده، در آذرماه 5 بار موفق به کسب پیروزی شدند و تنها یک‌بار مغلوب شدند که نشان از آمادگی فنی بالای طلایی‌پوشان اصفهانی دارد. نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که در مجموع فصل پاییز و در طول 13 مسابقه برگزار شده برای تیم سپاهان (در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا)، آن‌ها 9 بار برنده شده‌اند و یک تساوی و 3 شکست در کارنامه‌شان دیده می‌شود که آمار درخشان و جالب‌توجهی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار