نگاهی به اختلاف رسانه‌ای استقلال و فوتبال برتر

جرقه اختلاف باشگاه استقلال با فوتبال برتر در برنامه‌ی پس از صدور رای مربوط به پرونده بازیکن گابنی گل گهر زده شد.

نگاهی به اختلاف رسانه‌ای استقلال و فوتبال برتر

به گزارش زنهار؛ در این قسمت از برنامه میهمانان و مجری موضع‌گیری‌هایی در مخالفت با رای صادره و طبیعتا منافع باشگاه استقلال داشتند. این موضوع چندان به مذاق مسئولان و ارکان مختلف باشگاه استقلال خوش نیامد و بعد از آن صحبت فرهاد مجیدی در یکی از کنفرانس ها مبنی بر حضورش در برنامه شبهای فوتبالی پس از پایان لیگ برتر این اختلاف را آشکار کرد. اگرچه محمدرضا احمدی بعد از بازی سپاهان برابر پرسپولیس قهرمانی آبی‌ها را تبریک گفت اما تشکیک ایجاد شده از سوی مجری برنامه فوتبال برتر باعث شد مدیر رسانه‌ای استقلال روز پخش این برنامه در مصاحبه با سایت باشگاه نسبت به این برنامه موضع گیری کند و رسماً اعلام کند هیچ کدام از بازیکنان و کادر فنی باشگاه در این برنامه حاضر نخواهند شد. طبیعی بود که این تصمیم باشگاه استقلال، دست تهیه کننده و مجری را برای روی آنتن بردن برنامه‌ای که قرار است به قهرمانی استقلال بپردازد ببندد. بنابراین آنها تلاش کردند به طریق دیگری فضای برنامه را استقلالی کنند .میثاقی که نمی‌توانست بازیکن یا مربی‌ای از استقلال را به برنامه دعوت کند، ترجیح داد با دعوت حضوری و تلفنی چهره های شاخص استقلال در سالیان گذشته، خلا حضور اعضای کنونی مجموعه استقلال در برنامه‌اش را پر کند‌. شاید اگر این انتخاب ها محدود به پیشکسوتان بدون تیم استقلال می شد کسی نمی‌توانست خرده‌ای به تصمیم‌گیرندگان این برنامه بگیرد اما نکته این برنامه دعوت از استقلالی هایی بود که خودشان در لیگ برتر صاحب تیم هستند.

رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار به همراه علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی سرمربیان دو تیم نفت آبادان و آلومینیوم اراک در حالی حضوری و تلفنی در کنار آرش برهانی سرمربی تیم امید باشگاه استقلال مهمان برنامه شدند و در مورد قهرمانی استقلال و شایستگی اش برای این عنوان صحبت کردند که شاید جایگاه شغلی آنها و الزامات حرفه‌ای فوتبال ایجاب می‌کرد که این افراد در مورد تیم‌های خودشان صحبت کنند، بخصوص که به‌هرحال مشخص است روابط نزدیک و صمیمانه‌ای بین بعضی از این چهره‌ها و سرمربی استقلال وجود ندارد. 

صرف نظر از درست بودن یا نبودن تصمیم باشگاه استقلال در تحریم پربیننده ترین برنامه فوتبالی تلویزیون، در این گیرودار محمدحسین میثاقی تصمیم به انتقاد از روش رسانه‌ای باشگاه گرفت  جالب اینکه سه نفر از جمع  میهمانان حاضر به همراهی او پرداختند.البته ظاهرا تلاشهایی از سوی معاون حقوقی باشگاه برای پاسخگویی انجام شده اما او را روی خط نیاورده‌اند تا این مجادله ادامه داشته باشد.  همچنین باید به این نکته اشاره کرد آنچه از بررسی واکنش های هواداران استقلال به برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر مشخص می‌شود، همسویی اغلب آنها با مواضع مسئولان باشگاه استقلال در خصوص تحریم این برنامه است. موضوعی که با توجه به وجود برنامه‌های مشابه در شبکه‌های مختلف سیما، احتمالا دودش بیشتر از آنکه به چشم باشگاه استقلال برود، متوجه فوتبال برتر خواهد بود.  به هر صورت باتوجه به قهرمانی استقلال و روی بورس بودن فرهاد مجیدی بعنوان یکی از منتقدین برنامه، باید روشی برای بهبود رابطه در دستور کار تهیه کننده و مجری برنامه قرار بگیرد والا حتی ممکن است ذات  تقدیر از استقلال با دعوت از چهره‌های مهم باشگاه و ساختن آیتم های مختلف نیز حرکتی منفی تلقی شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار