سولدو برف تبریز را دید، بهار را چطور؟

تنها دو تغییر در کادر فنی تیم های لیگ برتر؛ آنهم در 12 هفته سپری شده از مسابقات. این نشان می دهد اعتماد مدیران عامل باشگاه نسبت به مربیان بیشتر شده است.

سولدو برف تبریز را دید، بهار را چطور؟

به گزارش زنهار، اولین تغییر را در تراکتورسازی شاهد بودیم. تیمی که قرار بود فصل را با فراز کمالوند شروع کند اما حاشیه های حضور این مربی در تبریز در نهایت او را به مسجد سلیمان برد تا فیروز کریمی بار دیگر عهده دار هدایت تراکتور شود. 3 شکست در 4 بازی ابتدایی خیلی زود فیروز کریمی را مجبور به خداحافظی از تراکتور کرد و به جای او سولدو به تبریز آمد. سولدو شروع خوبی در تراکتور داشت. او در اولین بازی به همراه تراکتور در زمین تیم مدعی سپاهان یک امتیاز به دست آورد اما این روند ادامه نداشت بطوریکه امروز تراکتور به تیم هایی می بازد که داعیه اشان تنها بقاء در جدول بازی ها است. در تبریز برف باریده و سولدو برف تبریز را دیده اما بعید است این اتفاق برای او تکرار شود و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک تبریز را ترک کند. تیمی که قرار بود مدعی قهرمانی باشد اکنون کمتر از تعداد بازی هایش امتیاز اندوخته. یعنی معدل کسب امتیاز این تیم در هر مسابقه یک امتیاز نیست. 11 امتیاز از 12 بازی! باورش کمی سخت است اما حقیقت دارد که تراکتور تیم سیزدهم جدول است. آنهم در روزهایی که زنوزی به خط پایان حمایت از تراکتور رسیده و دوباره برای واگذاری امتیاز تیم اعلام آمادگی کرده است. 

و اما تیم دیگری که دست به تغییر در کادر فنی زد؛ شهر خودرو. تیمی که تمرینات آماده سازی را با رضا مهاجری پشت سر گذاشت اما با اکبر میثاقیان استارت زد. بازی با گل گهر که تیمش بازی برده را باخت پایان حضور اکبر میثاقیان در راس کادر فنی شهر خودرو برد. تیمی که به خاطر مشکلات مدیریتی و قطع به یقین مالی نتوانست در تعطیلات تابستانی خوب یار بگیرد و چند بازیکن تاثیر گذار خود را هم از دست داد. امین قاسمی نژاد – حسین مهربان و ... صحبت از حضور یک مربی خارجی بود اما مشخص بود این تنها یک وعده است به این خاطر که شهر خودرو در حال حاضر از نظر مالی شرایط خوبی ندارد و برای گذران سخت در تلاش است مطالبات خود را از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دریافت کند. داوود سید عباسی تیم را هدایت می کند. مربی ای که پیش تر هم در تیم شهر خودرو کار کرده بود اما تلاش های او همانند اکبر میثاقیان منجر به نتیجه نشده است و شهر خودرو در قعر جدول جا خوش کرده است. 

فکری گزینه شهر خودرو بود 

تیم شهر خودرو بعد از قطع همکاری با اکبر میثاقیان به عنوان سرمربی با محمود فکری وارد مذاکره شد اما مربی فصل گذشته استقلال و نفت مسجد سلیمان ترجیح داد صبر کند تا هدایت گر تیم بهتری شود. او به خوبی می دانست تلاش هایش در شهر خودرو ره به جایی نخواهد برد و بهتر است دست نگه دارد. شاید این باشگاه با مربیان دیگری هم صحبت کرده باشد اما در نهایت به نتیجه ای نرسید و داوود سید عباسی برای هدایت تیم مشهدی پیشقدم شد. هدایت این تیم البته تجربه خوبی برای این مربی جوان است که سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه کند. 

چه کسی جانشین سولدو می شود؟ 

حضور مربیان خارجی در تیم تراکتور نتیجه مثبتی به دنبال نداشته است. پیش از سولدو آخرین مربی خارجی که تیم را هدایت کرد مصطفی دنیزلی بود که نتوانست نتایج خوبی به همراه این تیم بگیرد و در نهایت تیم را به جام قهرمانی برساند اما جانشین او یعنی ساکت الهامی این کار را کرد. او یک جام ارزشمند برای تراکتور به ارمغان آورد. قهرمانی در جام حذفی. به همین دلیل پیش بینی می شود یک بار دیگر تراکتور به مربی ایرانی اعتماد کند. مهدی رحمتی  - محمود فکری – سیروس پورموسوی از مربیان فصل گذشته لیگ برتر بیرون نشسته اند و طبیعی است پیشنهاد تراکتور آنها را به ادامه حضور در لیگ برتر ترغیب کند. به خصوص اگر تراکتور قرار باشد به شرکت متمول مس سونگون واگذار شود. مجید جلالی هم جز مربیانی است که بیرون مانده است اما به نظر می رسد او با حضور در پارس جنوبی برای کمک به ایمان رزاقی راد به این پست قانع است و شاید هم به ادامه حضور در لیگ برتر خوشبین نیست. در سال های اخیر بارها و بارها صحبت از حضور علی دایی هم در تیم تراکتور به میان آمده است اما هیچ گاه این حضور جنبه واقعی به خود نگرفت. به خصوص که علی دایی دوست دارد بیشتر در تهران کار کند. 

 بدون شک گرایش تماشاگران تراکتور هم در انتخاب مربی تراکتور تاثیر گذار است .

هوادار اعتماد کرد و جواب گرفت

در هفته های ابتدایی و با امتیازاتی که هوادار از دست داد صحبت از برکناری غلامرضا عنایتی به میان آمد. به خصوص که او امتیاز تیم با های وب واگذار کرده بود و مدت  هاست در تیم مربی است نه مالک. اما باشگاه هوادار به جای انتخاب آخرین راه حل یعنی برکناری سرمربی اولین راه را انتخاب کرد. حمایت از سرمربی و این ایده جواب داده و اکنون هوادار تیم یازدهم جدول است و از تیم های انتهای جدول فاصله گرفته است. این را هم باید مد نظر داشت که هوادار اولین فصل حضور در لیگ برتر را سپری می کند. اخراج مربی حق طبیعی هر باشگاهی است اما گاهی اعتماد به مربی و حمایت از آن بیشتر از اخراج مربی جواب می دهد. بخشی از دوران حرفه ای یک باشگاه حمایت از سرمربی است و حمایت زمانی معنی پیدا می کند که تیم خوب نتیجه نمی گیرد. تجربه هوادار و حمایت از غلامرضا عنایتی خیلی از باشگاه ها را متوجه کرد همواره اگر تیم نتیجه نمی گیرد به خاطر کوتاهی سرمربی نیست.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار