داستان جنجالی تنیسور چینی به تاریخ پیوست!

داستان پنگ شوآی، تنیسور چینی هر روز ابعاد جدید و البته عجیب تری به خود می گیرد.

داستان جنجالی تنیسور چینی به تاریخ پیوست!

به گزارش زنهار، چند روز قبل بود که دویچه وله گزارشی در مورد تغییر موضع عجیب پنگ شوآی بعد از ناپدید شدن منتشر کرده و مدعی شد این تنیسور چینی به طور کلی ادعاهای اخیر را رد کرده است. جالب اینجاست در روزهای اخیر اخبار مربوط به پنگ شوآی در رسانه ها فروکش کرده و احتمالا داستان او به آرشیو خواهد پیوست.

پنگ شوآی، ستاره تنیس چین در اولین مصاحبه خود پس از ناپدید شدن، اتهامات تجاوز جنسی علیه ژانگ گائولی، یکی از مقامات بلندپایه حزب کمونیست را رد کرد. این ورزشکار 35 ساله در مصاحبه ای ویدیویی با روزنامه چینی زبان زائوبائو گفت: "من هرگز چیزی نگفته یا ننوشته ام که شخصی من را مورد تعرض جنسی قرار داده است و می خواهم به روشنی بر این موضوغ تاکید کنم." این اولین بار بود که پنگ شوآی بعد از حواشی اخیر مستقیما جلوی دوربین صحبت کرده و این صحبت های عجیب را به زبان آورد.

به نظر می رسد این تصاویر با تلفن همراه ضبط شده است. در روز یکشنبه این ورزشکار در حاشیه مسابقات اسکی در شانگهای نشان صحبت کرده و به سوالات خبرنگار نشریه زائوبائو پاسخ می دهد. پنگ شوآی او یک لباس قرمز با نوشته "چین" به تن کرده و به نظر می رسد با یائو مینگ، بسکتبالیست چینی صحبت می کند. طبق گزارش این روزنامه، در طول مصاحبه انگار اغلب پنگ شوآی احساس ناامنی داشته و از تمرکز کافی برای صحبت کردن برخوردار نیست. جملاتی مانند، "یک دقیقه صبر کنید، سوال شما چه بود؟ ببخشید، متوجه نشدم" از سوی این تنیسور به خبرنگار نشریه زائوبائو گفته شده است.

وقتی از پنگ پرسیده شد که آیا از زمان انتشار شایعات اخیر تحت نظر بوده است یا خیر، او پاسخ داد که "همیشه به طور کامل آزاد بوده است". وقتی از پنگ در مورد ایمیل او به انجمن تنیس زنان WTA پرسیده شد، او از مشکلات ترجمه صحبت کرده و مدعی شد زبان انگلیسی او چندان خوب نیست.

ناپدید شدن از صحنه روزگار به مدت دو هفته

پنگ شوآی، برنده مسابقات ویمبلدون و اوپن فرانسه، پس از ارسال پستی در شبکه ویبو در اوایل نوامبر، بیش از دو هفته در انظار عمومی دیده نشده بود. این تنیسور در آن پست مدعی شد مورد تجاوز جنسی توسط ژانگ گائولی، عضو سابق دفتر سیاسی حزب کمونیست چین قرار گرفته است.

البته این پست خیلی زود حذف شد و از آن زمان، سانسور دولتی هرگونه بحث در اینترنت چین در مورد این مسئله را مسدود می کند. اما در مصاحبه ویدیویی که به تازگی منتشر شده، پنگ شوآی پست خود را یک "مسئله خصوصی" توصیف کرده و مدعی شد ممکن است "سوء تفاهم های زیادی" برای خوانندگان رخ داده باشد.

البته به نظر می رسد پنگ و ژانگ سال ها رابطه ای پنهانی با وقفه های فراوان در سال های اخیر داشته اند. ناپدید شدن این ورزشکار سر و صدای زیادی در محافل بین المللی به پا کرد و پس از افزایش فشار بین‌المللی، رسانه‌های دولتی چین ویدئوهایی را منتشر کردند که پنگ در در تورنمنت تنیس در پکن حضور پیدا کرده است.

از آنجایی که پاسخ چین در مورد سرنوشت این ورزشکار 35 ساله برای انظار عمومی کافی نبود، اتحادیه تنیس زنان WTA در اوایل دسامبر همه مسابقات در چین و هنگ کنگ را به حالت تعلیق درآورد و در بیانیه ای عنوان کرد همچنان نگران شرایط پنگ است. همچنین در اولین واکنش به این ویدئو فعلی، اتحادیه تنیس زنان خواستار تحقیقات کامل، عادلانه و شفاف در مورد سرنوشت پنگ شوآی شد.

پنگ شوآی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد که از اواسط نوامبر ایمیلی به استیو سیمون، رئیس WTA ارسال و تاکید کرده بود که گزارش‌های مربوط تجاوز جنسی صحت ندارد و حال او خوب است که البته این نامه تنها نگرانی اتحادیه را افزایش داد.

وقتی از پنگ پرسیده شد که آیا می‌خواهد به خارج از کشور سفر کند یا خیر، او خاطرنشان کرد که دیگر به طور فعال تنیس بازی نمی‌کند و در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا، قصد ندارد چین را ترک کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار