پشت پرده تکرار اشتباهات داوری برای استقلال

کاپیتان اسبق استقلال گفت: در همه زوایا کاملاً مشخص بود که توپ از خط دروازه عبور کرده و دروازه‌بان آن را از داخل به بیرون برگرداند.

پشت پرده تکرار اشتباهات داوری برای استقلال

به گزارش زنهار، صادق ورمزیار بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره پیروزی تیم استقلال مقابل آلومینیوم اراک و کسب هر سه امتیاز بازی خارج از خانه و تداوم صدرنشینی این تیم در بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر اظهارتی را مطرح کرد.

مصاف استقلال مقابل آلومینیوم اراک را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم این فوتبال نبود بلکه یک مسابقه شطرنج بود که سرمربیان هر دو تیم برای تک تک دقایق آن برنامه‌ریزی کرده بودند. قطعاً اگر تلاش بیش از حد بازیکنان استقلال و سیستم دفاعی خوب ما نبود نمی‌توانستیم از زمین اراک امتیاز بگیریم اما در نهایت این شاگردان جواد نکونام بودند که توانستند با توان بالا و استفاده از یک مهاجم خیلی خوب که این روزها موتورش روشن شده است از زمین حریف ۳ امتیاز ارزشمند بگیریم و به خانه برگردیم.

درباره مسابقه بیشتر صحبت می‌کنید. این دیدار را به لحاظ فنی چطور دیدید؟

به نظرم یک مسابقه خیلی خوب بود. استقلال از دقیقه اول می‌دانست که از حریفش چه می‌خواهد. تیم حسینی آمده بود تا باز هم مثل همیشه و روی سبک تکراری و قدیمی‌اش با ضد حملات به گل برسد اما این شرایط با فوتبال خشن بازیکنان تیم آلومینیوم اراک توام شد تا در نهایت بچه‌های استقلال توانستند با ایجاد فضا و باز کردن بازی، لایه‌های دفاعی تیم آلومینیوم را یکی بعد از دیگری باز کرده و در نهایت روی یک ارسال خوب به گل برسند.

درباره صحنه گل چه صحبتی دارید. برخی معتقد بودند توپ به شکلی نامشخص از درون دروازه بیرون آورده شد؟

در همه زوایا کاملاً مشخص بود که توپ از خط دروازه عبور کرده و دروازه‌بان آن را از داخل به بیرون برگرداند. فکر می‌کنم تکرار این اتفاقات بی دلیل نیست آن هم در دیدارهای استقلال و پرسپولیس که الان باشگاه استقلال هم نسبت به آن معترض شده و معتقد است چندین گل تیم تعقیب کننده اش در صدر جدول در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. شاید همه این مسائل دارد به مسئولان فدراسیون فوتبال هشدار می‌دهد که باید هرچه سریع‌تر تجهیزات کمک داور ویدیویی را در همه استادیوم‌ها مستقر کنند. البته در این مورد مربوط به بازی اراک کاملاً همه دیدند که توپ از خط رد شده و مشکلی بابت شک و شبهه برای به ثمر رسیدن یا نرسیدن توپ وجود نداشت. اما در موارد دیگر مثل بازی با مس که به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه رد شده بود حتماً لازم است که کمک داور ویدیویی وجود داشته باشد. الان استقلال اگر دو امتیاز بازی مس را هم می‌گرفت ۵۲ امتیازی بود و فاصله اش با رقیب سه امتیاز می شد. VAR قدیمی شد اما ما هنوز چنین ابزاری را در اختیار نداریم!

و نیمه دوم مسابقه؟

معمولا گل‌های پایان نیمه اول فوق العاده خوب و کاربردی هستند. تیمی که در آخرین دقایق نیمه اول گل می‌زند می‌تواند برای نیمه دوم با برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تری به میدان برگردد. به ویژه تیم‌هایی مثل تیم استقلال که زیر دست جواد نکونام تمرین کرده و به خوبی با سازمان دفاعی و برنامه‌ریزی‌های مربوط به حفظ دروازه و جلوگیری از باز نشدن آن آشناست. در چنین شرایطی کار برای تیمی مثل آلومینیوم اراک که از خط حمله چندان خوبی برخوردار نیست دو برابر سخت می‌شود. دیدیم که در نیمه دوم آنها بارها و بارها توپ را به اطراف محوطه جریمه استقلال آوردند ولی هرگز نتوانستند از آنها استفاده کنند چون بچه های جواد در اوج آمادگی قرار داشتند و نمی‌خواستند اجازه بدهند بازیکنان حریف به دروازه‌شان نزدیک شوند.

اما چند خطر جدی روی دروازه استقلال ایجاد شد؟

بله به هر حال سید حسین حسینی دروازه‌بان بی تجربه‌ای نیست. دیدیم که چند بار روی ارسال‌ها و ضرباتی که به سمت دروازه زده شد عکس‌العمل به موقع نشان داد و توانست خطر را رفع کند. در چنین شرایطی ما خیالمان بابت دروازه هم راحت است. وقتی می‌گوییم سازمان دفاعی فقط درباره مدافعان و هافبک‌های دفاعی حرف نمی‌زنیم بلکه درباره دروازه‌بان تیم هم صحبت می‌کنیم که در شروع نقطه صفر این سازمان قرار گرفته و وظیفه حراست از دروازه را بر عهده دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار