پرسپولیس و استقلال چند؟

سازمان خصوصی‌سازی آگهی مزایده سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در خروجی وب‌سایت خود قرار داد و همچنین روزنامه ایران و سازندگی در جدیدترین شماره خود از متقاضیان برای خرید سهام سرخابی‌ها دعوت کردند.

پرسپولیس و استقلال چند؟

به گزارش زنهار، نکته مهم اینکه برخلاف اعلام اولیه مبنی بر واگذاری ۵۱ درصد سهام پرسپولیس و استقلال که در ادامه به ۸۱ درصد افزایش پیدا کرد، در این آگهی رسمی اعلام شده که ۸۵ درصد سهام این دو باشگاه به مزایده گذاشته خواهد شد.

به این ترتیب و باتوجه به عرضه اولیه ده درصدی به مردم، ۹۵ درصد سهام پرسپولیس و استقلال از دست دولت خارج خواهد شد و تنها پنج درصد در اختیار دولت خواهد بود که البته هنوز در این مورد اعلام رسمی انجام نشده است.

نکته مهم اینکه سهام پرسپولیس با قیمت ۳۱۹۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد و باشگاه استقلال با بهای ۲۷۴۸ میلیارد تومان فروخته می‌شود تا سرخپوشان پایتخت چیزی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان با ارزش‌تر از همتای آبی‌پوش خود باشند.

از طرف دیگر بنابر آگهی مزایده، خریدار این دو باشگاه باید ده درصد رقم فروش را به‌صورت نقدی در اختیار دولت قرار دهد که برای پرسپولیس ۳۱۹ و برای استقلال ۲۷۴ میلیارد تومان خواهد بود.

همچنین تاریخ عرضه سهام دو باشگاه بر عهده بازار فرابورس گذاشته شده و از آن طرف اطلاعیه رسمی فرابورس در این مورد روی خروجی این وب‌سایت قرار نگرفته تا تاریخ رسمی واگذاری فعلا مشخص نباشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار