برانکو باید نگران از دست رفتن زمان برای پرسپولیس باشد؟

رضا درویش در حالی به قطر رفت که برانکو به شکل رسمی پاسخ منفی به پیشنهاد پرسپولیس داده بود!

برانکو باید نگران از دست رفتن زمان برای پرسپولیس باشد؟

به گزارش زنهار، همه از شرایط بد پرسپولیس خبر داریم. مدعی جدی قهرمانی در این فصل با انبوهی از حاشیه‌های ریز و درشت روبرو بوده و در فصل نقل و انتقالات که باید تیمش را تقویت می‌کرد، حالا به دنبال سرمربی می‌گردد!

رفتن یحیی گل محمدی بدون داشتن جانشین مناسب بزرگترین لطمه را به پرسپولیس زد. حتی اگر بپذیریم مدیران این باشگاه تمام تلاش خود را برای حفظ یحیی انجام دادند، که شواهد و قرائن خلاف این را می‌گوید!

به محض قطعی شدن رفتن یحیی نام برانکو بر سر زبان‌ها افتاد. تنها اسمی که می‌توانست هواداران پرسپولیس را از آشوب و حمله به مدیران باشگاه دور نگه دارد! برانکو هم محبوبیت داشت و هم کارنامه اما اهل فن از همان ابتدا می‌دانستند احتمال بازگشت مرد کروات خیلی ضعیف است!

به هر حال باشگاه پروژه خود را جلو برد. نماینده‌ای به اردوی تیم ملی عمان فرستاد و برانکو هم به شکل رسمی به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد! به این قسمت از حرفهای برانکو نگاه کنید؛ «در جلسه با آقای دلبری هم گفتم که شرایط حضور در پرسپولیس را ندارم و ممنونم که در این چند روز موانع را برطرف کردید و باز تا اینجا آمدید!»

اینجا این سوال بزرگ به وجود آمد که پس چرا باشگاه پرسپولیس در حال از دست دادن زمان بسیار «گران قیمت» است؟ حالا نگاه کنید به حرف‌های برانکو بعد از جلسه روز پنجشنبه با رضا درویش در قطر جایی که سرمربی کروات این نکته مهم را به پرسپولیس گوشزد می‌کند؛ «از شما (رضا درویش) تشکر می‌کنم، هم به جهت این پیشنهاد و نظر مثبتی که دارید و هم اقداماتی که در روزهای اخیر انجام دادید. من در ایران بوده‌ام و فکر نمی‌کردم با این سرعت کار پیش ببرید. متاسفم که اکنون شرایط کار در ایران را ندارم و از شما درخواست می‌کنم زمان برای پرسپولیس از دست نرود و مربی خود را انتخاب کنید!»

واقعا چرا باید برانکو حواسش به پرسپولیس باشد؟ در حالی که این وظیفه مدیران این باشگاه است! بازی اسم و فامیل و ردیف کردن مربیان ریز و درشت چه دردی از شرایط امروز پرسپولیس دوا می‌کند؟ حتی اگر همین فردا «لورن بلان» یا «کارلوس کیروش» هم بیاید، پرسپولیس کار بسیار سختی برای آماده شدن تا دور برگشت دارد.

همین حالا رقبای پرسپولیس با مشخص بودن تکلیف خود تمرینات را استارت زده و برخی حتی به اردوی تدارکاتی هم رفته‌اند. آن وقت پرسپولیس هنوز مربی ندارد، میلاد سرلک خداحافظی کرده و به محمد عمری هم جواب سربالا داده‌اند تا برود! درست مثل یحیی که خودش می خواست برود!

واقعا سفر به قطر در این شرایط چه لزومی داشت؟ وقتی برانکو پاسخ منفی داده بود چرا باید پرسپولیس راه رفته را دوباره امتحان می‌کرد؟ اگر مدیران پرسپولیس روزنه‌ای از امید داشتند چرا به هواداران نمی‌گویند و اگر نه، چرا این وقت با ارزش این روزها را به همین راحتی از دست می‌دهند؟

انگار گرفتن یک عکس با برانکو تنها هدف این هزینه به خرج باشگاه پرسپولیس بوده که شاید در کوتاه مدت بتواند هواداران را آرام کند، اما شک نکنید با شروع لیگ و نتایج احتمالی پرسپولیس آنها هم مدعی از دست دادن این زمان خواهند شد! و البته که در پیشینه فوتبال ما این گونه اتفاقات زیاد داشته‌ایم، بازی کردن با اسم‌ها و «نشان دادن» تلاش برای برآورده کردن خواست هواداران و در نهایت یک بیانیه که ما خواستیم و نشد و در نهایت همان اسمی که از روز اول مد نظر بوده اعلام می‌شود!

اسمی که با این سپر ایمنی از حملات هواداران مصون می‌ماند و برای ناکامی احتمالی در پایان فصل هم کلی بهانه و توجیه دارد!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار