معمای حل‌نشده؛ چرا یحیی بعد از دادنِ لیست استعفا داد؟

شب گذشته همکاری یحیی گل‌محمدی با باشگاه پرسپولیس به شکل رسمی و قطعی پایان یافت.

معمای حل‌نشده؛ چرا یحیی بعد از دادنِ لیست استعفا داد؟

به گزارش زنهار، بعد از 4 سال حضور در پرسپولیس که همراه با 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی سوپرجام و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بود یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس رفت.رفتنِ او در مقطعی صورت گرفت کمتر کسی احتمال می‌داد. در طول نیم‌فصل چند بار اوضاع جوری پیش رفت که به نظر می‌رسید یحیی رفتنی است اما او زمانی پرسپولیس را ترک کرد که وضعیت تیم داشت رو به بهبودی می‌رفت و تعطیلات نیم‌فصل زمان خوبی را برای تقویت تیم در اختیار او می‌گذاشت.

حتی یکی دو روز قبل از بازی با مس رفسنجان هم کسی فکرش را نمی‌کرد که گل‌محمدی در اندیشه استعفا باشد. چون او لیست بازیکنان مدنظرش برای نقل و انتقالات نیم‌فصل را هم به باشگاه داده بود. برای همین هم استعفای او شوکه کننده بود.رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس مدعی شده یحیی به دلیل خستگی از کار مربیگری استعفا داده است. این ادعا چندان مورد قبول هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها قرار نگرفت. چون او دو روز قبل از استعفایش لیست بازیکنان مد نظرش را به باشگاه داده بود. کسی که خسته شده طبیعتا لیست هم به باشگاه نمی‌دهد و این کار را به مربی بعدی واگذار می‌کند.برای همین هم استعفای یحیی هنوز یک معماست. اما می‌شود با مرور برخی جملات دو طرف به نشانه‌های خوبی رسید. به نظر می‌رسد یحیی بعد از این که لیست بازیکنان مد نظرش را به باشگاه داده با واکنش مناسبی از سوی درویش روبرو نشده است.البته دقیقا مشخص نیست درویش درباره لیست بازیکنان مد نظر یحیی به او چه گفته است اما درویش بعد از استعفای یحیی درباره فعالیت پرسپولیس در نقل و انتقالات گفته بود: «اول باید ببینیم می‌توانیم آقای گل‌محمدی را داشته باشیم؟ اگر داشتیم، حتما لیستی که به ما داد در حد مقدورات و بازیکنان آزاد را جذب کنیم.»

نکته دقیقا همینجاست. بازیکنان آزاد. این همان چیزی است که باعث شده یحیی از باشگاه ناامید شود و حس کند قرار نیست در نقل و انتقالات اتفاق خوبی برای پرسپولیس بیفتد. حقیقت هم این است که جذب بازیکنان آزاد اصلا کار سختی نیست. هنر یک مدیر جایی مشخص می‌شود که بتواند بازیکنان تحت قرارداد تیم‌های دیگر را با مذاکرات مناسب جذب کند.دیروز هم مهرداد خانبان آنالیزور پرسپولیس در یک مصاحبه گفته است: «آقا یحیی امیدی به رفع مشکلات نداشتند. درخواست‌های آقا یحیی همگی در جهت حفظ منافع تیم، بچه‌ها و هواداران بود و آقا یحیی توقعاتی جهت تقویت و رفع مشکلات تیم داشتند. یک لیست کاملا منطقی و قابل دسترس برای نقل و انتقالات نیم فصل در اختیار باشگاه گذاشتند و برنامه‌های خوبی داشتند.»خانبان هم تاکید کرده که لیست یحیی منطقی و در دسترس بوده است اما درویش برای همین لیست هم کلی اما و اگر آورده است و تاکید کرده است که بازیکنان آزاد را جذب می‌کند! به نظر می‌رسد یحیی بعد از روشن شدن موضش درویش درباره لیست نقل و انتقالات به این نتیجه رسیده است که قرار نیست وضعیت در نیم‌فصل دوم بهتر شود و به همین دلیل ترجیح داده کناره‌گیری کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار