دی ماه سیاه مورایس؛ هت‌تریک تلخ

دی ماه در اصفهان با سرمای سختی برای طوفان زرد همراه بود و سه باخت این ماه را به ماهی تلخ برای مورایس و شاگردانش تبدیل کرد.

دی ماه سیاه مورایس؛ هت‌تریک تلخ

به گزارش زنهار، سپاهان این روزها می‌بازد و خوب هم می‌بازد. شاید اگر قرار بود بگوییم کدام یک از تیم‌های لیگ برتر با سه باخت پشت سر هم هت‌تریک کردند هیچ کس نامی از سپاهان نمی‌آورد. حالا اما این تیم تنها تیم در میان هفت تیم بالای جدول است که با سه باخت پشت سر هم خبرساز شده و حتی سرمربی‌اش را به استعفا وادار کرده است. استعفایی که البته با آن مخالفت شد تا مورایس در اصفهان به کارش ادامه دهد.

سه باخت سپاهان با داستان‌های متفاوتی همراه بوده است قطعا این تیم که در بیرون زمین مسابقه با حواشی زیادی دست به گریبان بوده در داخل زمین هم مشکل تمرکز و روحی پیدا کرده است. با این حال با تیمی با آن همه بازیکن و مربی‌ای به نام مورایس سه باخت پی در پی توجیه نخواهد شد. شاید در ابتدا تصور شد که غیبت بازیکنان اصلی و همچنین سه اخراجی در یک بازی در این رکورد تاثیر داشته‌اند اما این تصور درست نیست. اولین باخت سپاهان مقابل آلومینیوم با این که نه‌نفره رقم خورد اما این تیم زمانی گل را دریافت کرد که هر یازده بازیکنش در میدان حضور داشتند و تا گل آلومینیوم هم که دقیقه 70 به بعد به ثمررسید نتوانستند گلی بزنند. از باخت به گل‌گهر که بگذریم در بازی با شمس‌آذر قزوین هم بازیکنان محروم به ترکیب بازگشتند و این باخت هم در حضور اکثر تیم اصلی رقم خورد.البته در هت‌تریک سپاهان نکته دیگری هم وجود دارد. این تیم تنها تیمی با این رکورد منفی است اما از تیم‌هایی که این رکورد را نداشته‌اند بالاتر قرار گرفته است. این مساله برای چندمین بار نشان می‌دهد که در سیستم سه امتیازی، خطر باخت کمتر از خطر تساوی است. یا بکش یا زنده بمان فلسفه‌ای است که در لیگ برتر جواب بهتری می‌دهد تا صلح و تقسیم امتیازات! البته شاگردان مورایس بیش از این فرصت اشتباه کردن ندارند و هواداران هم امیدوارند که با شروع نیم‌فصل دوم این تیم همان طوفان سابق شود و دیگر به حریفان رحم نکند و در زمینه‌های دیگر رکوردهایی را به نام خودش ثبت کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار