تکمیل دی‌ماهِ کابوس‌وار سپاهان؛ هت‌تریک دوست‌نداشتنی به سبک مورایس و دوستان!

سپاهان برای سومین هفته متوالی در لیگ برتر طعم تلخ شکست را چشید تا فرصت صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول را از دست بدهد.

تکمیل دی‌ماهِ کابوس‌وار سپاهان؛ هت‌تریک دوست‌نداشتنی به سبک مورایس و دوستان!

به گزارش زنهار، تیم‌های شمس آذر و سپاهان در چارچوب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادگان قزوین به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان سعید دقیقی با یک گل به برتری رسیدند و پس از نساجی، طلایی‌پوشان نصف جهان را به دومین قربانی خود در دیدارهای خانگی تبدیل کردند. این باخت، تیم تحت هدایت ژوزه مورایس را در بدترین شرایط به استقبال تعطیلات زمستانی فرستاد.

هت‌تریک تلخ دی‌ماهیِ سپاهان 

پیروزی باشکوهِ پنج بر صفر برابر هوادار، پنجمین پیروزی متوالی سپاهان در لیگ برتر بود که به ثبت رسید و آن‌ها را به مدعی اصلی قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم تبدیل کرد اما پس از آن برد، همه‌چیز برای طلایی‌پوشان، به شکل سیاهی ادامه یافت. آن‌ها ابتدا در دیداری که هشت نفره هم شدند، با یک گل به آلومینیوم باختند تا دومین شکست این فصل‌شان بازهم در نقش جهان رقم بخورد. دیدار بعدی مقابل گل‌گهر سیرجان بود. جایی که مورایس 9 بازیکن نامدار خود را به دلایل مختلف در اختیار نداشت و ماحصل آن شکست تلخ 3 بر یک برابر نماینده استان کرمان بود. این پایان ماجرای غم‌انگیز قهرمان چهار دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران نبود. سپاهان در سومین مسابقه دی‌ماهی خود با یک گل مغلوب شمس آذر قزوین شد تا سومین باخت متوالی‌اش به ثبت برسد.

لباس رابین‌هود بر تن مورایس

شکست‌های سپاهان در این فصل برابر تیم‌هایی بوده که هیچ‌کدام جزو مدعیان اصلی قهرمانی نبوده‌اند. ملوان بندرانزلی و آلومینیوم اراک در اصفهان موفق به شکست نماینده قدرتمند فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا شدند و گل‌گهر سیرجان به همراه شمس آذر قزوین نیز سپاهان را با باخت از شهرهای‌شان بدرقه کردند. سپاهان در جدال با سه رقیب اصلی‌اش در مسیر قهرمانی به سه پیروزی دست یافت.

آلرژی سپاهانِ مورایس به باخت 1-0

باخت یک بر صفر، پرتکرارترین شکست سپاهان در لیگ بیست‌وسوم بوده (2 بار) و آن‌ها 2 مسابقه هم را با نتایج 3 بر یک و 3 بر 2 واگذار کردند. عجیب است که هر سه باخت فصل قبل طلایی‌پوشان در لیگ نیز با نتیجه یک بر صفر بود و آن‌ها برابر فولاد (خانگی) و پیکان و تراکتور (خارج از خانه) بدون کسب امتیاز از زمین خارج شدند تا پنج باخت از هفت شکست مورایس در لیگ برتر ایران با نتیجه یک بر صفر بوده باشد.

باخت‌های نیم‌فصل امسال، بیش‌تر از شکست‌های کل فصل پیش!

10 برد، یک مساوی و چهار باخت، آمار سپاهان 31 امتیازی در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم بود. این چهار شکست، همین حالا بیش‌تر از تمام باخت‌های فصل پیش سپاهان در لیگ است. آن‌ها در فصل 02-1401 تنها سه شکست را پذیرا شدند و با 65 امتیاز در جایگاه دوم ایستادند.

 سپاهان، از خود فصل پیشش بهتر عمل کرد

سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم 27 امتیاز جمع‌آوری کرد. آن‌ها هفت برد، 6 تساوی و 2 باخت را به ثبت رساندند و پس از پرسپولیس 32 امتیازی در جایگاه دوم ایستادند. حالا شاگردان سرمربی پرتغالی سپاهان با وجود قبول کردن 2 باخت بیش‌تر نسبت به فصل قبل، از نظر امتیازی عملکرد بهتری داشته‌اند و چهار امتیاز بیش‌تر اندوخته‌اند. این مساله به واسطه تعداد بردهای نماینده زردپوش اصفهان است. سپاهان در لیگ جاری 10 پیروزی به دست آورده و فقط یک تساوی داشته است.

تعطیلاتی برای فراموشی روزهای تلخ

سپاهان، در حال سپری کردن روزهای بسیار دشواری است. آن‌ها فرصت صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول را از کف دادند و ممکن است حتی تا رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کنند. (این مطلب پیش از پایان دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس به رشته تحریر درآمده است) شاید تعطیلات پیش رو، بهترین اتفاق ممکن برای مورایس و شاگردانش باشد تا بتوانند پس از یک استراحت نسبتا مناسب، با روحیه‌ای بازیابی شده به ادامه مسابقات بازگردند و برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و لیگ برتر تلاش کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار