تغییر قوانین، دردسر جدید پرسپولیس؛ چرا بازیکنان یکی پس از دیگری سرباز می شوند؟

میلاد سرلک و محمد عمری دو بازیکن پرسپولیس هستند که باید خدمت سربازی را سپری کنند.

تغییر قوانین، دردسر جدید پرسپولیس؛ چرا بازیکنان یکی پس از دیگری سرباز می شوند؟

به گزارش زنهار؛ سربازی فوتبالیست ها همیشه حواشی زیادی داشته و حالا میلاد سرلک و محمد عمری دو بازیکن پرسپولیس هستند که باید راهی شوند. بی شک وقفه ای که در دوران حرفه ای بازیکنان ایجاد می شود، باعث افت کیفیت فنی آنها می شود و باید راهکاری برای این موضوع وجود داشته باشد، موضوعی که حتی شب گذشته در فوتبال برتر مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی هم مطرح شد اما سرنوشت اکثر بازیکنان مشمول، در وضعیت نامشخصی قرار دارد.شیوه‌ ای که در این سال‌ ها اجرا می‌ شد و هنوز هم برقرار است، حضور بازیکنان در تیم‌ های نظامی بدون پرداخت دستمزد و قرارداد بود و بازیکنان این اجازه را داشتند که به جای حضور در پادگان، دوران خدمتشان را مشغول به فوتبال در یک تیم نظامی باشند تا از حرفه و تخصص خودشان فاصله نگیرند. از سوی دیگر اجازه حضور در تیم ملی برای این بازیکنان مشکل دیگری بود که برای آن هم راهکارهایی در نظر گرفته شد و البته از سال 97 قانون معافیت موقت برای بازیکنان تیم ملی و لیگ برتری به آن اضافه شد.

قانون گذشته چه بود؟

سال 1397 سردار کمالی رییس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح، خبر از قانونی برای فوتبالیست ها داد. بر اساس آن قانون، بازیکنان ملی پوش تا سن 30 سالگی و بازیکنان لیگ برتری تا سن 28 سالگی از خدمت سربازی معاف هستند. تمدید 6 ماهه مجوز سرلک را مدتی در پرسپولیس نگه داشت و ظاهرا حالا خبری از میلاد سرلک در اردوهای بعدی تیم ملی نیست و همین موضوع باعث شده تا بازیکن پرسپولیس به زودی راهی خدمت شود.

قانون جدید و سربازی محمد عمری

همه قوانین گذشته را فراموش کنید؛ فوتبالیست ها حالا دیگر هیچ آپشنی برای به تاخیر انداختن خدمت ندارند. قانون دستخوش تغییرات بزرگی شده و با نامه‌ ای که ستاد کل نیروهای مسلح برای باشگاه‌ های لیگ برتری ارسال کرده، بازیکنان دیگر شامل هیچ تبصره ورزشی برای معافیت از اعزام نیستند و تنها می‌ توانند از معافیت‌ های قانونی مانند تحصیل در دانشگاه‌ ها استفاده کنند. محمد عمری از معافیت تحصیلی برخوردار نیست و طبق قوانین جدید، او هم سرباز محسوب می شود.گفتنی است قوانین جدید به گونه ای است که حالا اکثر بازیکنان لیگ برتر مشمول خدمت سربازی هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار