سرمربی پرسپولیسی: نباید منم منم کنم!

مهدی تارتار می گوید بازیکنانش شایسته بهترین‌ها هستند و ملوان این لیاقت را دارد که در تیم ملی هم بازیکن داشته باشد.

سرمربی پرسپولیسی: نباید منم منم کنم!

به گزارش زنهار؛ نمایش درخشان ملوان با مهدی تارتار همچنان ادامه دارد و آنها این هفته مس رفسنجان را در زمین حریف با ۴گل در هم کوبیدند. ملوان حالا در جمع بالانشین‌های لیگ قرار دارد و تارتار هم تاکید می‌کند که آنها دوست دارند تا پایان لیگ برتر، با مدعیان و بالانشین‌های جدول رقابت کنند. تارتار در خصوص بازی با مس، شرایط ملوان برای نیم‌فصل دوم و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

کمتر کسی تصور می‌کرد مس را در زمین خودش با ۴گل شکست بدهید. در خصوص بازی صحبت می‌کنید؟

در مجموع شاهد بازی زیبا و تماشاگرپسندی بودیم. ما بازی را خوب شروع نکردیم و مس در گردش توپ بهتر از ما بود و از لحاظ مالکیت توپ وضعیت بهتری داشت. خوشبختانه در یکی از ضدحملات به گل اول رسیدیم که در تمرینات روی آن کار کرده بودیم. پس از این گل، بازی متعادل شد و توانستیم گل دوم را بزنیم که تیم مس به هم ریخت. در شروع نیمه دوم اما مس با ۳تعویض تغییراتی ایجاد کرد و شروع خوبی داشت، ما گل خوردیم و کار سخت شد. وقتی نتیجه بازی ۲ بر صفر است و اختلاف به یک گل می‌رسد، احتمال شکست هم وجود دارد. پس از آن گل، مس فشار زیادی به ما وارد کرد که خوشبختانه با اخراج بازیکن حریف کار ما راحت شد و توانستیم از فضایی که ایجاد شد به خوبی استفاده کنیم و گل‌های بعدی را به ثمر برسانیم. حتی می‌توانستیم بیشتر از ۴گل هم بزنیم.

ساکت الهامی بعد از بازی به داوری معترض بود و تاکید کرد که اگر دفاع وسط شما در دقایق ابتدایی اخراج می‌شد، شاید همه چیز فرق می‌کرد. نظر شما چیست؟

من کاری به مصاحبه ایشان ندارم ولی باید بگویم اگر قرار باشد تیمی بابت داوری طلبکار باشد، آن تیم ما هستیم. در دقیقه۶ بازیکن تیم حریف باید اخراج می‌شد که این اتفاق رخ نداد و اواخر بازی هم یک موقعیت گل را برای ما آفساید گرفتند که آفساید نبود. با این حال باید بگویم که آقای اکرمی جزو داوران سالم و پاک فوتبال ایران هستند. من در مورد داوران تحقیق دارم و به این حرفی که زدم اطمینان دارم.

یعنی داور ناپاک هم داریم؟

بله، داریم. همانطور که داور ناپاک داریم، مربی ناپاک هم داریم، کارمند ناپاک هم داریم. نه‌تنها در ایران بلکه در همه کشورها. باید دید چنین آدم‌هایی چگونه با وجدان خودشان کنار می‌آیند.

نتایج خوب ملوان باعث شده تا مورد تمجید رسانه‌ها، کارشناسان و اهالی فوتبال قرار بگیرید. حتما این موضوع احساس خوبی به شما می‌دهد؟

بیشتر از همه چیز برای مردم انزلی و هواداران ملوان خوشحال هستم. آنها عاشق تیمشان هستند و ما هر روز در تمرینات شاهد هستیم که تعدادی از هواداران به زمین حسن‌رود می‌آیند. این در حالی است که فاصله زمین تمرین ما تا سطح شهر کم نیست. از طرفی باید از بازیکنان ملوان هم تشکر کنم که در زمین مسابقه با تلاش و غیرت زیادی بازی می‌کنند. آنها شایسته بهترین‌ها و شایسته بیشتر دیده شدن هستند و ملوان این لیاقت را دارد تا در تیم ملی هم بازیکن داشته باشد.

این نتایج توقعات را از ملوان بالاتر خواهد برد. قبول داری باید برای نیم‌فصل دوم تیم را تقویت کنید؟

بله، همینطور است. تمام تیم‌ها به عنوان یک تیم باشخصیت به ملوان نگاه می‌کنند و خواهش من از مسئولان باشگاه این است که برنامه‌ریزی خوبی برای نیم‌فصل دوم داشته باشند. ما نیاز به جذب بازیکن داریم و امیدوارم تیم را برای نیم‌فصل دوم تقویت کنیم.

در چند روز اخیر هم این بحث مطرح شد که با پیشنهادهایی مواجه شده‌اید. آیا این موضوع حقیقت دارد؟

من زیاد دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم. پیشنهاد رسمی به دستم نرسیده و مهم‌تر از همه باید بگویم که تمام تمرکز من روی موفقیت ملوان است و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

فکر می‌کنید در بازی بعدی تراکتور را هم شکست بدهید؟

تراکتور تیم خوبی است. از زمانی که این تیم به دست آقای زنوزی سپرده شد آنها توانستند با تیم‌های مطرح رقابت کنند و قطعا بازی آسانی در پیش نخواهیم داشت. تراکتور تیم باشخصیتی است ولی ما هم مقابل مدعیان پا پس نمی‌کشیم و می‌خواهیم دوباره خودمان را ثابت کنیم.

ملوان امسال فوتبال تهاجمی بازی می‌کند و این در حالی است که سال‌های گذشته، برخی عقیده داشتند تفکرات شما تدافعی است؟

ملوان از چند دهه پیش به یک تیم تهاجمی معروف بود و هواداران این تیم هم فوتبال تهاجمی را دوست دارند. هر تیمی شرایط و فلسفه خاص خودش را دارد در ضمن من به عنوان یک مربی قرار نیست همیشه در یک حالت بمانم. برای یاد گرفتن هیچ وقت دیر نیست و آدم‌ها می‌توانند همیشه برای پیشرفت تلاش کنند. اگر غرور داشته باشم یا مدام «منم» بگویم همه چیز خراب می‌شود و اگر درجا بزنم کارم تمام است.

فکر می‌کنید در مربیگری به آن چیزی که شایسته‌اش بودید، رسیده‌اید؟

من نمی‌توانم در مورد خودم قضاوت کنم. فقط این را می‌دانم که باید برای موفقیت تلاش کنم و اتفاقی که باید رخ بدهد در زمان خودش رخ خواهد داد.

استفاده از VAR در دربی حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد. به نظر شما با ورود این تکنولوژی، می‌توان این حاشیه‌ها را کنترل کرد؟

فوتبال ما نیاز مبرمی به VAR دارد تا زحمات یک تیم با یک سوت اشتباه هدر نرود. اگر هم دیگران بی‌نظمی ایجاد کنند باید با آنها برخورد جدی صورت بگیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار