دلیل رفتار زشت و خجالت آور امارات با ورزشکاران ایرانی

این عادت جدیدا در دستور کار کشور‌های آسیایی قرار گرفته، زنگ خطر جدیدی است. چندی پیش عنوان شد عربستان برای صدور ویزای ورزشکاران ایرانی تعلل کرده و بعد از اعتراض صورت‌گرفته، این کشور ویزا‌ها را صادر کرد. تازه‌ترین اتفاق، ولی شوکه‌کننده‌تر هم است. این بار ظاهرا امارات قصد ندارد به ورزشکاران ایرانی ویزا دهد یا اینکه این صدور ویزا را قرار است آن‌قدر کش دهد تا فرصت از دست برود.

دلیل رفتار زشت و خجالت آور امارات با ورزشکاران ایرانی

به گزارش زنهار؛ روزنامه شرق نوشت: ماجرای ویزا‌ندادن کشور‌های مختلف به ورزشکاران ایرانی در‌حالی تبدیل به معضلی جدی برای مسئولان ورزش ایران در سال‌های اخیر شده که این مورد ابعاد جدیدتری به خود گرفته است. ابعاد مد‌نظر مربوط به گستردگی کشور‌ها شده است. پیش از این، انتشار اخباری مبنی بر ویزا‌ندادن کشور آمریکا به ورزشکاران ایرانی منتشر می‌شد که با توجه به حساسیت‌های موجود بین دو کشور، این مورد تا حدودی پذیرفته‌شده به نظر می‌رسید. با وجود این، گستردگی این اقدام به کشور‌های اروپایی، کار ورزشکاران ایرانی را دشوارتر کرد.بعد از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، مسئله ویزا‌ندادن شدت بیشتری گرفت. درحال‌حاضر، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، گرجستان یا کشوری مانند یونان هم به ورزشکاران ایرانی به‌سختی ویزا می‌دهند. اگرچه می‌توان مشابه این رفتار را در قاره‌های دیگر هم جست، ولی اینکه این عادت جدیدا در دستور کار کشور‌های آسیایی قرار گرفته، زنگ خطر جدیدی است. چندی پیش عنوان شد عربستان برای صدور ویزای ورزشکاران ایرانی تعلل کرده و بعد از اعتراض صورت‌گرفته، این کشور ویزا‌ها را صادر کرد. تازه‌ترین اتفاق، ولی شوکه‌کننده‌تر هم است. این بار ظاهرا امارات قصد ندارد به ورزشکاران ایرانی ویزا دهد یا اینکه این صدور ویزا را قرار است آن‌قدر کش دهد تا فرصت از دست برود.

این موضوعی است که جدیدا شامل حال فدراسیون شطرنج شده است. همین روز گذشته بود که شهرام عظیمی، سرپرست فدراسیون شطرنج، با انتقاد از عملکرد امارات به‌عنوان میزبان رقابت‌های شطرنج قهرمانی رده‌های سنی آسیا در صدور ویزای تیم ملی رده‌های سنی ایران، از احتمال لغو اعزام این تیم به دلیل عدم صدور روادید خبر داد. سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: «متأسفانه علی‌رغم اقدام فدراسیون در تاریخ ۲۱ آبان برای درخواست ویزای ملی‌پوشان و خرید بلیت پرواز، به دلیل عدم همکاری امارات و صادر‌نشدن ویزای بازیکنان و کادر همراه تاکنون، اعزام تیم ملی رده‌های سنی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و اگر هر‌چه سریع‌تر روادید صادر نشود، اعزام تیم لغو خواهد شد. برای اعزام تیم تمامی تمهیدات لازم توسط فدراسیون اندیشیده شده و قرار بود تیم ملی سه‌شنبه، ۲۱ آذر، از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به سمت فرودگاه دوبی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی به میزبانی العین عزیمت کند که متأسفانه تا این لحظه به دلیل عدم همکاری و کارشکنی امارات، ویزای تیم ملی ایران صادر نشده است».اینکه کشور‌های همسایه و البته آسیایی هم به‌تازگی وارد پروسه عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی شده‌اند یا قصد دارند در این زمینه تعلل کنند، زنگ خطر جدیدی است که قبل از تکرار‌شدنش نیازمند رایزنی‌های سفت و سخت است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار