مهم‌ترین اتفاقات هفته دوازدهم؛ طلسم‌شکنی سرخ‌پوشان

طلسم 6 بازی پیروز نشدن پرسپولیس در بازی با هوادار شکسته شد.

مهم‌ترین اتفاقات هفته دوازدهم؛ طلسم‌شکنی سرخ‌پوشان

به گزارش زنهار، با توقف استقلال صدرنشین برابر فولاد و پیروزی سپاهان، تراکتور و پرسپولیس در این هفته، رقابت در بالای جدول گرم‌تر از قبل شد تا ادامه لیگ جذاب‌تر دنبال شود. در پایان هفته دوازدهم، نکات آماری دیدارهای این هفته مرور شده است.

اولین شکست خانگی گل‌گهر

گل‌گهر که در خانه عملکرد قابل قبولی داشت، متحمل اولین شکست خانگی شد و برای اولین‌بار در خانه گل نزد و تراکتور تنها تیم بدون تساوی باقی ماند. گل‌گهر پس از ۴ بازی پیاپی امیدگل کمتر از حریف ثبت رساند.

ادامه شگفتی‌سازی شمس‌آذر

ملوان که طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری را در اختیار داشت پس از ۹ بازی متحمل شکست شد. شمس‌آذر قزوین فرم تحسین‌برانگیزی در دیدارهای خارج از خانه دارد. این تیم در ۳ بازی از ۴ بازی اخیر که میهمان بوده به پیروزی رسیده است. ملوان با ۲۳ شوت بیش از هر بازی در ۲ فصل اخیر به سمت دروازه حریف شوت زد.

پیکان روی نوار تساوی

پیکان برای چهارمین بازی متوالی به نتیجه تساوی دست یافت. این تیم رکورددار تساوی در این فصل است. ذوب‌آهن که در تمام دیدارهای خارج از خانه این فصل هم گل زده و هم گل خورده بود، برای اولین‌بار در گلزنی ناکام ماند و توانست اولین کلین‌شیت خارج از خانه فصلش را ثبت کند. ذوب‌آهن در ۴ فصل اخیر در زمین پیکان موفق به گلزنی نشده است.

صنعت نفت بازهم بازنده مقابل آلومینیوم

آلومینیوم برای چهارمین‌بار پیاپی موفق به غلبه بر صنعت‌نفت شد. این تیم در لیگ برتر هیچ تیمی را به اندازه صنعت‌نفت مغلوب نکرده است. صنعت‌نفت برای دومین‌بار متوالی در بازی‌های خانگی شکست خورد. این تیم به عنوان میزبان بردی در این فصل نداشته و بدترین خط دفاع لیگ را دارد.

سپاهان باز هم مس را قربانی کرد

سپاهان تنها تیمی که در تمام دیدارهای لیگ موفق به گلزنی شده بود در نیمه دوم ۴ گل به‌ثمر رساند. از ۱۹ گل آخر این تیم در تمام رقابت‌ها 15 گل در نیمه دوم زده شده است. مس رفسنجان با دریافت ۱۶ گل از سپاهان از هیچ تیمی بیشتر از این در لیگ برتر گل نخورده است. شهریار مغانلو با زدن ۲ گل به آمار 26 گل برای سپاهان در لیگ برتر رسید و جزو 10 گلزن برتر این باشگاه قرار گرفت. رامین رضاییان روند عالی خود را حفظ کرد. این بازیکن در 12 بازی قبلی لیگ، آسیا و تیم ملی که در ترکیب اصلی حضور داشته روی 13 گل تاثیرگذار بوده است. رضاییان برای سومین‌بار در 50 روز اخیر موفق به گل کردن ضربه کاشته شد. این بازیکن در 3 رقابت مختلف این کاشته‌ها را گل کرده است.

پایان ناکامی قبل از دربی

با پیروزی پرسپولیس برابر هوادار، روند ۶ بازی عدم پیروزی این تیم در لیگ و آسیا متوقف شد. این تیم برای اولین‌بار در ورزشگاه آزادی هوادار را شکست داد. پرسپولیس در این فصل در خلق موقعیت در جریان بازی دچار مشکل شده بود. در این بازی امیدگل در جریان بازی پرسپولیس 1.69 بود که بالاترین میزان برای این تیم در این فصل است. هوادار تنها تیمی بود که بیرانوند در لیگ برتر مقابل آن کلین‌شیت نداشت که در این بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد. علیرضا حقیقی اما طلسمش برابر پرسپولیس شکسته نشد. حقیقی مقابل پرسپولیس تاکنون کلین‌شیت نداشته است و برای بیستمین‌بار از این تیم گل خورد و هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس دروازه حقیقی را باز نکرده است.

ادامه روزهای بد استقلال خوزستان

نساجی پس از آنکه در ۵ بازی قبلی تنها یک امتیاز کسب کرده بود به پیروزی رسید و استقلال خوزستان تنها تیم بدون برد باقی ماند. نساجی موفق به‌ثبت اولین کلین‌شیت فصل خود شد تا استقلال خوزستان تنها تیم بدون کلین‌شیت لیگ شود. این تیم هیچ وقت در نیمه دوم موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده و در این بازی هم ترک عادت نکرد. 

مالکانه‌ترین نمایش استقلال

فولاد برای نخستین‌بار در این فصل به نتیجه تساوی دست یافت. فولاد پس از ۱۴ فصل موفق به کلین‌شیت برابر استقلال در اهواز شد استقلال ۱۰ برابر فولاد شوت زد ولی به گل نرسید. جواد نکونام در فصول قبلی نشان داده بود که به ارائه فوتبال مالکانه علاقه‌مند است. استقلال در این بازی درصد مالکیت توپ ۷۰ داشت که بالاترین درصد مالکیت این تیم در ۵ فصل اخیر است. فولاد با 4 گل زده بدترین خط حمله لیگ را دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار