چرا قطر کی‌روش را اخراج کرد؛ 12 بازی و فقط 5 برد!

عملکرد تیم ملی قطر با سرمربی پرتغالی‌اش اصلا امیدوار کننده نبود و هیچ پیشرفتی در این تیم دیده نمی‌شد.

چرا قطر کی‌روش را اخراج کرد؛ 12 بازی و فقط 5 برد!

به گزارش زنهار، عمر همکاری کارلوس کی‌روش و تیم ملی قطر به یک سال نرسیده تمام شد. خبر قطع این همکاری البته عجیب بود. چون چیزی تا شروع جام ملت‌های آسیا که اتفاقا خود قطر هم میزبان آن است نمانده اما این خبر قطعا عجیب‌تر از خبر توافق و شروع این همکاری نبود!

کارلوس کی روش که 3 مانده به جام جهانی 2022 سرمربی تیم ایران و جانشین دراگان اسکوچیچ شده بود در جام جهانی نتایج خوبی نگرفت و پس از آن هم در ایران افکار عمومی تمایلی به ادامه این همکاری نداشت.بنابراین با پایان قرارداد که همزمان با پایان کار ایران در جام جهانی هم بود کی‌روش از ایران جدا شد. ابتدا خبر رسید که کی‌روش قرار است هدایت تیم ملی چین را بر عهده بگیرد اما این اتفاق نیفتاد و ناگهان به شکلی عجیب خبر احتمال توافق او با فدراسیون فوتبال قطر مطرح شد.این خبر از آن جهت عجیب بود که کی‌روش در همکاری‌های پیشین خودش با تیم‌های ملی ایران، کلمبیا و مصر موفقیت قابل ذکری به دست نیاورده بود که به پشتوانه آن مورد توجه قطری‌‌ها قرار بگیرد.اما هر چه که بود کی‌روش در بهمن ماه سال گذشته رسما سرمربی قطر شد. از همان ابتدا هم خیلی از اهالی فوتبال و رسانه‌ها در قطر نگاه مثبتی به این اتفاق نداشتند اما به هر حال این توافق انجام شده بود.

در اولین فیفادی قطر با کی‌روش، فدراسیون فوتبال قطر دو بازی با جاماییکا و نیوزیلند ترتیب داده بود. قطر در اولین بازی جاماییکا را شکست داد و سپس با یک گل به نیوزیلند باخت.بعد از آن تیم ملی قطر، به عنوان مهمان به تورنمنت «گولدگاپ» یا جام ملت‌های آمریکای شمالی دعوت شد. کار با شکست ناامید کننده مقابل هاییتی و تساوی با هندوراس شروع شد اما بعد از آن بازی با مکزیک فرا رسید.مکزیک در طول بازی کاملا برتر بود اما قطر یک گل زد و به شکل عجیبی توانست بازی را ببرد و به یک چهارم نهایی برسد. در این مرحله اما با 4 گل به پاناما باخت و از رقابت‌ها کنار رفت.حتی پیروزی بر مکزیک هم نتوانست جو رسانه‌های قطری را به سود کی‌روش تغییر بدهد. قطر در فیفادی بعدی به کنیا باخت و با روسیه مساوی کرد. سپس نوبت به تورنمنت چهار جانبه اردن رسید که ایران هم در آن حضور داشت.

ایران و قطر با پیروزی بر اردن و عراق به فینال رسیدند. توقع می‌رفت مسابقه فینال مثل همه بازی‌های قبلی دو تیم بسیار نزدیک و پایاپای باشد اما ایران با 4 گل قطر را شکست داد. پس از این شکست بود که اولین زمزمه‌های اخراج کی‌روش شنیده شد.این زمزمه‌ها ادامه داشت اما قطر با کی‌‌روش وارد مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 شد. آنها در اولین بازی با نتیجه 8 بر یک افغانستان را شکست دادند و سپس هندوستان را 3 بر صفر مغلوب کردند.کسی فکر نمی‌کرد بازی با هند آخرین حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی قطر باشد. به خصوص که کمی بیش از یک ماه تا شروع جام ملت‌‌های آسیا باقی مانده است. اما بالاخره شایعات رنگ حقیقت به خود گرفت و کی‌روش از تیم ملی قطر جدا شد.5 برد، دو تساوی و 5 شکست دستاورد کی‌روش در قطر بود. آماری که راضی کننده نبود و باعث نگرانی زیادی میان فوتبالدوستان قطری شده بود. قطر در این بازی‌ها 25 گل زد و 22 گل دریافت کرد و کی‌روش با این تیم میانگین امتیازی 1.42 را ثبت کرد.این آمار غیر قابل دفاع بالاخره طاقت مسئولان فدراسیون فوتبال قطر را لبریز کرد و باعث پایان این همکاری شد. همکاری عجیبی که از همان اول می‌شد حدس زد عمر درازی نخواهد داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار