5 ناکامی تاریخی بزرگ در آزادی؛ ضدحال!

سه‌شنبه شبی که گذشت چیزی حتی فراتر از همه شنبه‌های غمبار برای هواداران پرسپولیس بود.

5 ناکامی تاریخی بزرگ در آزادی؛ ضدحال!

به گزارش زنهار، درحالیکه همه تیمهای آسیایی برای آنها بازی کرده بودند، گل‌محمدی و تیمش در آزادی برابر الدحیل شکست خوردند و از صعود به دور بعدی بازماندند. این فهرست احتمالا 5 تا از بدترین ضدحال‌های خانگی تیم ملی و تیمهای ایرانی در آزادی است.

* پرسپولیس صفر - بنیادکار یک

95 هزار نفر به آزادی رفته بودند تا شاهد برد پرسپولیس و صعود آنها از مرحله اول حذفی لیگ قهرمانان باشند. رقیب، بنیادکار بود که با حضور ریوالدوی بزرگ راهی تهران شده بود. حملات پیاپی میزبان نتیجه نداد تا تیم وینگادا حذف شود. تک گل بازی را ریوالدو از روی نقطه پنالتی زد. خطای دقیقه 41 باقری‌ها روی خود این برزیلی و درنهایت تعیین تیم برنده و صعودکننده با ضربه او.

* استقلال 2 - سئول 2

88 هزار نفر در آزادی شاهد حذف تیم طلایی قلعه‌نویی از ادامه راه لیگ قهرمانان بودند. استقلال در بازی رفت با 2 گل در کره جنوبی مغلوب شده بود و خوب می‌دانست در خانه باید چه کند. اما آن چیپ دیدنی بازیکن سئول از روی خط محوطه جریمه که با اشتباه مرگبار رحمتی به گل تبدیل شد، کار استقلال را تمام کرد. بازی درنهایت 2 بر 2 شد و استقلال از لیگ قهرمانان، کنار رفت.

* پرسپولیس صفر- کاشیما صفر

شکست در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018  یعنی پرسپولیس باید در خانه، همه کار کند تا برای اولین بار دستش با این جام آسیایی برسد. اما 100 هزار تماشاگر در آن عصر تلخ، هر چه صبر کردند و سوت زدند و هورا کشیدند، اتفاقی نیفتاد. گلی رد و بدل نشد و کاشیما به لطف اندوخته خانگی‌اش، با جام دور افتخار زد و پرسپولیس در خانه هم دستش به جام نرسید.

* استقلال یک - جوبیلو 2

پرتماشاگرترین بازی تاریخ فوتبال آسیا در روزیکه طبق آمار سایت ترانسفرمارکت 121 هزار تماشاگر در آزادی حضور داشتند. تصمیم بحث‌برانگیز ناصر حجازی در بازی دادن به یحیوی و نیمکت‌نشین کردن برومند، استقلال را به گوشه رینگ برد. آنها از سیل حملات‌شان نتیجه نگرفتند، 2 یک شکست خوردند و رویای سومین ستاره در نزدیک‌ترین حالتش بر باد رفت.

* ایران یک - عربستان 2

8 فروردین 1388 بود که دوران حضور دایی روی نیمکت تیم ملی تمام شد و قصه صعود به جام جهانی 2010 به پایان رسید. تیم ملی با گل شجاعی جلو افتاد ولی در چند دقیقه گلهای نایف حزازی و اسامه الحربی، دروازه رحمتی را باز کرد و عربستان را جلو انداخت. همین نتیجه تا پایان باقی ماند و یکی از تراژیک‌ترین روزهای آزادی در حضور 100 هزار تماشاگر رقم خورد.

* چند مورد دیگر

پیروزی استقلال برابر النصر درنهایت منجر به صعود آبی‌ها و حضورشان در مرحله بعدی لیگ قهرمانان نشد.گل بعد از دقیقه 90 یحیی گل‌محمدی، نتوانست مجوز صعود تیم ملی به جام جهانی 2002 را صادر کند و ما پشت سد ایرلند ماندیم.استقلال درحالی در خانه و جلوی چشم 100 هزار تماشاگر به الهلال باخت که بازی رفت را در خانه حریف با نتیجه 2 یک برده بود.همه چیز آماده بود تا پرسپولیس بعد از تساوی در خانه نیسان، قهرمان آسیا شود ولی تیم پروین در آزادی یک هیچ باخت و جام را از دست داد.تنها باخت تاریخ تیم ملی برابر ازبکستان در آزادی رقم خورد. یک ارسال کافی بود تا دروازه رحمتی باز، تیم ملی بازنده و خود او برای همیشه از بازیهای ملی رفتنی شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار