چالش شهریار و حقایقی که رو می‌شود؛ چرا کسی از تیم فعلی جواب دایی را نداد؟

حرف‌های علی دایی چنان موج بلندی در فوتبال ایجاد کرد که حالا حالاها ادامه خواهد داشت و هر روز یک چهره جدید پیرامون این حرف‌ها صحبت می‌کند.

چالش شهریار و حقایقی که رو می‌شود؛ چرا کسی از تیم فعلی جواب دایی را نداد؟

/ حتی با اسم علی دایی هم نمی‌جنگند!

چالش شهریار و حقایقی که رو می‌شود؛ چرا کسی از تیم فعلی جواب دایی را نداد؟/ حتی با اسم علی دایی هم نمی‌جنگند!

امیرعباس واسعی‌زاده

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

 

علی دایی شناسنامه فوتبال ماست. در دنیا فوتبال ایران را به نام او می‌شناسند و جایگاه رفیع او در تاریخ فوتبال جهان به گونه‌ای است که هر حرف دایی مورد توجه کل دنیا قرار می‌گیرد و همه تحلیلگران در دنیا به نقد حرف‌های او می‌پردازند.وقتی علی دایی از تیم ۹۸ حرف بزند، اهمیت موضوع بیشتر می‌شود چرا که هم گوینده نام بزرگ و معتبری است و هم سوژه تیمی محبوب که برای میلیون‌ها ایرانی خاطرات خوشی را رقم زده است. می‌دانید که دایی خواستار برپایی نظرسنجی برای مقایسه محبوبیت بین تیم ملی فعلی و تیم ۹۸ شد و مردم نیز در همین خبرورزشی به محبوبیت تیم ۹۸ رای دادند. علی دایی از پاداش‌ها حرف زد و خیلی‌ها حرف‌هایش را تایید کردند، برخی هم مخالف بودند.

کاملا طبیعی بود که از دست اندرکاران فعلی تیم ملی کسی در مقام پاسخگویی به دایی برنیاید، چرا که نام علی دایی آنقدر بزرگ هست که به‌سادگی نمی‌توان با آن جنگید! هیچکس در شرایط فعلی فوتبال ایران محبوبیت دایی را ندارد. اما با وجود گذشت روزها از این ماجرا هنوز هم زوایای پنهانی از داستان هست که کم و بیش برملا می‌شود. یکی از ملی‌پوشان دهه ۷۰ ایران و ستاره سابق استقلال در تازه‌ترین اظهار نظر از زاویه جدید به جملات علی دایی ورود کرده است؛ «آیا ۲۵ سال بعد کسی بازیکنان فعلی را می‌شناسد و در مورد آنها صحبت می‌کنند؟ اصلا بازیکنان فعلی با تیم آن نسل، قابل مقایسه نیستند. تیم ایران وقتی به جام جهانی فرانسه رفت پاداشی نگرفت. بعد از اینکه آمریکا را بردند پاداش وارد کردن خودرو گرفتند اما تیم فعلی به محض رفتن به جام جهانی پاداش گرفتند. این بازیکنان قبل از بازی با آمریکا، مُصِر بودند پاداش‌شان را همان وقت بگیرند که این تفاوت آنها با بازیکنان آن نسل است.»ما نه کاری به قیمت ماشین در آن زمان و حالا داریم و نه قصد مقایسه بازیکنان را، محبوبیت و حقانیت هرکس در این فوتبال نیز مشخص است. فقط همین نکته بسیار مهم است که همه می‌دانیم که تیم ملی بعد از بردن ولز و قبل از بازی با آمریکا پاداش گرفت و گفته شد که این پاداش صرفاً برای صعود به جام جهانی است!پاداش صعود قرار بود به تیم ۹۸ هم داده شود، همان خانه‌های اتوبان نواب که فقط در حد یک شعار باقی ماند. پس لااقل در این یک زمینه و از این زاویه حق با علی دایی است...

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار