پدیده فوتبال ایران به دنبال شگفتی‌سازی!

با توجه به عملکرد خط دفاعی تیم ملی در سال 2023، احتمال تغییر و تحولات در ساختار دفاعی تیم دور از ذهن نیست.

پدیده فوتبال ایران به دنبال شگفتی‌سازی!

به گزارش زنهار؛ تیم ملی ایران در حالی خود را مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌کند که یکی از ابهامات مهم درباره این تیم، چگونگی آرایش خط دفاعی از سوی امیر قلعه‌نویی است. شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند از جمله بازیکنانی هستند که در طول یک‌سال اخیر و بعد از حضور قلعه‌نویی در قلب خط تیم ملی به میدان رفته‌اند اما عملکرد ملی‌پوشان در فاز دفاعی موفقیت‌آمیز نبوده است.شاگردان قلعه‌نویی در سال 2023 در 11 مسابقه به میدان رفتند که 7 بار دروازه تیم ملی باز شد. شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان، مورداعتمادترین گزینه‌های امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شوند اما بعد از تساوی 2-2 تیم ملی ایران مقابل ازبکستان، انتقادها نسبت به حضور این دو بازیکن باتجربه هم در تیم ملی بالا گرفته و امیر قلعه‌نویی و همکارانش در حال بررسی شرایط خط دفاعی تیم ملی هستند؛ آن‌هم در حالی‌که مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل مصدومیت قادر به حضور در فهرست تیم ملی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا 2023 نیست.

حزباوی، جوانی که می‌تواند معادلات را تغییر بدهد

قلعه‌نویی بعد از حضورش در تیم ملی، سعی داشته تا از بازیکنان جوان در فهرست خود بهره ببرد؛ هر چند که اولویت او، استفاده از بازیکنان باتجربه در ترکیب اصلی بوده اما با این‌حال سعی داشته تا شرایط بازیکنان جوان را در اردوها ارزیابی کند. یکی از بازیکنانی که در دوره امیر قلعه‌نویی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد، محمدامین حزباوی بود؛ البته که او پیشتر در آخرین اردوی تیم ملی در دوره کارلوس کی‌روش هم در جمع ملی‌پوشان حضور یافته بود اما با این‌حال عدد صفر در مقابل شمار بازی‌های ملی او در تیم بزرگسالان خودنمایی می‌کند.حزباوی که در تیم امید ایران نقش پررنگی در قلب خط دفاعی داشت، بعد از گذراندن دوران درخشان در تیم فولاد، حالا در تیم السد قطر روزگار خود را می‌گذراند و توانسته رفته‌رفته به ترکیب اصلی تیمش برد؛ به‌طوری‌که او در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا، در 10 مسابقه از 13 دیداری که السد برگزار کرده، به میدان رفته و توانسته 585 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشته باشد و جالب آنکه در 2 دیدار اخیر السد در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفته است.

تصمیم قلعه‌نویی علیه رویای کی‌روش؟

محمدامین حزباوی با توجه به آمادگی فنی که از خود در السد قطر نشان داده، می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در تیم ملی باشد. او در دوره قلعه‌نویی در تورنمنت اردن همراه تیم ملی در این کشور بود اما شانس بازی به‌دست نیاورد و همین مسئله باعث شده تا شایعاتی درباره آینده کاری او در تیم ملی شکل گیرد. با توجه به عدم حضور حزباوی در ترکیب تیم ملی، رسانه‌های قطری شایعه‌ای جنجالی را علیه او به راه انداختند و مدعی شدند که کارلوس کی‌روش به دنبال تغییر تابعیت حزباوی است تا این مدافع جوان ایرانی در ترکیب تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا به میدان برود!مدافع 20 ساله پیشتر تغییر تابعیت و حضور در تیم ملی قطر را تکذیب کرده بود اما فعلاً واکنشی به فضاسازی‌های ایجاد شده نداشته است. باید دید با توجه به عملکرد خوب او در تیم السد قطر، آیا تصمیم کادرفنی برای تغییر در ساختار دفاعی تیم ملی عملیاتی خواهد شد و حزباوی می‌تواند سورپرایز ترکیب ایران در جام ملت‌ها باشد یا همچنان باید در حسرت انجام اولین بازی ملی بماند؛ اتفاقی که شاید او را به سوی گرفتن یک تصمیم جنجالی بیشتر سوق دهد!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار