نیمکت سپاهان؛ دردسر برای زردها، وحشتناک برای رقبا!

نیمکت سپاهان این هفته بیشتر از ترکیب اصلی توجه عکاسان را به خود جلب کرده بود؛ درست مثل روزی که رونالدو در جام جهانی روی نیمکت پرتغال نشست.

نیمکت سپاهان؛ دردسر برای زردها، وحشتناک برای رقبا!

به گزارش زنهار؛ ستاره‌های گران قیمت و ملی‌پوش روی نیمکت بهانه‌ای است برای رقبا یا هواداران تیم‌های رقیب که بگویند: «بفرمایید! سپاهان همه ستاره‌ها را جمع کرده و به اندازه سه تیم بازیکن دارد!» یادتان هست بیرانوند چند روز قبل همین را گفت؟اما همین منتقدان و رقبا بهتر می‌دانند جمع کردن این همه بازیکن بزرگ و ستاره در یک تیم چه کار سختی است. اینکه بازیکن را راضی کنید تا به تیمی برود که یک هم پستی ملی پوش آنجاهست! خیلی از بازیکنان با هر رقمی حاضر نمی‌شوند چنین قراردادی را امضا کنند.اما درست مثل جمله «حفظ قهرمانی سخت‌تر از رسیدن به قهرمانیست» جذب این همه بازیکن بزرگ اگرچه کار سختی است اما سخت‌تر از آن مدیریت کردن آنهاست. فقط نگاه کنید به اینکه دو مربی بزرگ پرسپولیس یعنی برانکو و یحیی گل‌محمدی با وجود تمام شایستگی‌های فنی رامین رضاییان قید او را زدند، چون کنترل ستاره‌ها کار سختی است.آیا در تمام این سال‌ها خبری از یک حاشیه در مورد سپاهان شنیده‌اید؟ شنیده‌اید که بازیکنان اعتصاب کنند یا با یکدیگر یا مربی درگیر شوند؟ حتماً در یک تیم فوتبال از این اتفاقات می‌افتد اما اوج هنر سپاهان در مدیریت این همه ستاره است.

و مثال این مدیریت را در همین بازی باید جستجو کرد. این هفته مهدی طارمی در جام حذفی پرتغال برابر مونتالگره روی نیمکت نشست. مربیان بزرگ در فوتبال روز دنیا به ملی‌پوشان خود بعد از بازی‌های ملی در ایام فیفا بلافاصله بازی نمی‌دهند، چرا که احتمال مصدومیت بازیکن بالاست و باید استراحت کند.اما در فوتبال ما گاه یک بازیکن در هفته چند بازی بازی می‌کند، با این توجیه که تیم به او نیاز دارد اما آن طرف قضیه بازیکن متوقع می‌شود و اگر یک بار او را کنار بگذارید، داستان درست می‌شود. و حالا از این زاویه به کار بزرگ مورایس نگاه کنید. او به هیچ کدام از ملی‌پوشانش در ترکیب اصلی بازی نداد و در نیمه دوم رامین رضاییان، حسین نژاد، رضا اسدی و دانشگر را به میدان فرستاد. یعنی باز هم نیازمند بازی نکرد. حتی اگر ملیت آقای مورایس پرتغالی نبود باز او که یک مربی بزرگ است همان کاری را می‌کرد که در پرتغال با طارمی کردند. داشتن چنین نیمکت پرستاره‌ای دربرخورد اول احساس حسرت به دل رقبا می‌اندازد اما وقتی تامل می‌کنند لبخند رضایت روی لب آنها را می‌بینید، اینکه از دردسرهای داشتن این همه ستاره راحت هستند!راستی در این مسابقه عیسی آل‌کثیر حتی در لیست سپاهان هم قرار نگرفت! به خاطر همان موارد که در بالا گفتیم، یک جر و بحث ساده که دلیلش هرچه باشد مورایس نظم تیمی را ترجیح داد و قید ستاره‌اش را زد...و البته که سپاهان با تیم دومش سه گل در شهر اهواز به استقلال خوزستان زد تا روند پیروزی‌هایش را ادامه دهد. آریا یوسفی - ذخیره رامین رضاییان - ستاره این بازی بود که دو گل زد!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار