پشت پرده دعوای رحمتی و قلعه‌نویی

جدال استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی خاطرات ویژه‌ای را برای هواداران و بازیکنان هر دو تیم زنده می‌کند.

پشت پرده دعوای رحمتی و قلعه‌نویی

به گزارش زنهار، استقلال شنبه در حالی از تراکتور در ورزشگاه آزادی میزبانی خواهد کرد که رویارویی‌های این دو تیم چه در تبریز و چه در همین تهران همواره اتفاقات حاشیه‌ای فراوانی را همراه داشته است. ماجراهایی که بر جذابیت کار به طرز قابل ملاحظه‌ای می افزاید و البته متاسفانه گاهی اوقات نیز موجب رقم خوردن اتفاقات تلخی شده است. وقایعی که برخی از آنها در تقویم فوتبال کشورمان به عنوان سرفصل‌هایی ماندگار به حساب می‌آیند.

بهترین پیروزی ساپینتو

اگرچه استقلال فصل گذشته در تبریز با ریکاردو ساپینتو مغلوب تراکتور شد اما در جدال برگشت بهترین پیروزی این مربی پرتغالی روی نیمکت آبی پوشان برابر قرمزهای محبوب تبریز رقم خورد. استقلالی‌ها در روزی که مهدی قایدی به معنای واقعی کلمه ستاره میدان بود و هت تریک کرد، تراکتور را با نتیجه شگفت آور هفت بر یک شکست دادند و کاری کردند کارستان. البته این پیروزی هر چند شیرین بود ولی تاثیری در سرنوشت استقلال نداشت و آنها نتوانستند مانع از قهرمانی پرسپولیس در عرصه پیکارهای لیگ برتر شوند. جدا از گلزنی قایدی، هنوز صحنه‌ای که ابوالفضل جلالی توانست به تراکتور گل بزند و برای عرض ادب به پدرش سمت سکوهای ورزشگاه آزادی رفت را هم فراموش نکرده‌ایم.

دعوای استقلالی‌ها

یکی دیگر از ماجراهایی که از استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی خیلی در ذهن هواداران هر دو تیم نقش بسته است، اتفاقی بود که بهار سال ۱۳۹۵ به وقوع پیوست. در آن مقطع استقلال کورس بسیار جدی برای قهرمانی با پرسپولیس و البته استقلال خوزستان داشت و اگر تراکتور را در ورزشگاه آزادی شکست می‌داد، شانس قهرمانی خودش را به طرز فراوان افزایش می‌داد ولی مردان پرویز مظلومی در مصاف با شاگردان امیر قلعه نویی شکست خوردند و همان ناکامی نقش مهمی در قهرمان نشدن آبی پوشان پایتخت ایفا کرد. در دقایقی از آن بازی کار میان مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی بالا گرفت و بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم برای آرام کردن فضا وارد عرصه شدند. رحمتی و قلعه نویی به خاطر آن ماجرا تا چند سال رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند اما سرانجام آشتی کردند و این روزها با همدیگر بسیار گرم هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار