فرشته نجات استقلال رسید

استقلال در حالی مقابل شمس آذر تساوی کرد که یکی از گل‌هایش توسط چهره‌ای کاملا موثر و موفق به ثمر رسید.

فرشته نجات استقلال رسید

به گزارش زنهار، وقتی آبی‌پوشان در نیمه اول بازی مقابل شمس آذر به پنالتی رسیدند، خیال هواداران این تیم از بابت گل‌شدن توپ راحت بود چون یکی از بهترین پنالتی‌زنان تاریخ ادوار برگزاری پیکارهای لیگ برتر برای آن‌ها به میدان می‌رود. مردی که دو سال قبل وریا غفوری را پشت سر گذاشت، پنالتی‌زن اول استقلال شد و آن‌قدر آمارش در این عرصه خیره‌کننده بوده که هیچ مربی در استقلال هنگامی که پنالتی می‌شود، توپ را از دست او نمی‌گیرد. آرتور کوین یامگا در قزوین هم پنالتی زد و توانست آن را به گل تبدیل کند تا نشان بدهد که همچنان مقتدرانه پنالتی‌زن اول آبی‌پوشان است.

دومین پنالتی دومین گل

ضربه‌ای که یامگا در قزوین به گل تبدیل کرد در واقع دومین پنالتی او در این فصل بود. او در ۲۸ مهر ماه هنگامی که استقلال دچار شوک شده و با دو گل از هوادار عقب افتاده بود، قاطعانه پشت ضربه پنالتی ایستاد و اولین گل شاگردان جواد نکونام را به ثمر رساند تا نقش مهمی در پیروزی ارزشمند آن‌ها برابر تیم محمود فکری ایفا کند. یامگا در جدال با شمس آذر هم گل زد اما در نهایت استقلال بازی را نبرد.

مرد ۲۱ گله

یامگا مهر ماه سال ۱۴۰۰ از فرانسه به سوی تهران پرواز کرد و در همان مسابقه اول خود برای استقلال دو گل مقابل ذوب‌آهن به ثمر رساند تا همه خیالشان از بابت صید جدید فرهاد مجیدی راحت شود. یامگا طی دو سال اخیر در مجموع لیگ برتر و جام حذفی ۲۱ بار برای استقلال پیام‌آور شادی شده. آماری که برای فوتبالیستی که در خط حمله بازی نمی‌کند کاملا ارزشمند تلقی می‌شود. 

۱۴ گل پنالتی

نکته حائز اهمیت دیگر در مورد کارنامه یامگا، تعداد گل‌هایی است که از روی نقطه پنالتی برای استقلال به ثمر رسانده است. این بازیکن سیه‌چرده اروپایی تا اینجای کار ۱۴ گل از روی نقطه پنالتی برای استقلال زده که با ملاک قراردادن علم ریاضی می‌شود دو سوم از کل گل‌هایش با پیراهن آبی. گل‌هایی که تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از آن‌ها حکم ‌توپ‌های ۳ امتیازی یا بردهای حیاتی در جام حذفی را داشته‌اند.

اختلاف با استقلال

بازیکنی که فرهاد مجیدی به استقلال آورد فصل گذشته نمایش فوق‌العاده‌ای برای ریکاردو ساپینتو داشت و حالا هم کاملا به تیم جواد نکونام کمک می‌کند. یامگا کوچکترین حاشیه‌ای طی این دو سال با استقلال نداشته و تنها اختلافش با باشگاه بر سر زمان دریافت مطالبات او تلقی می‌شود؛ مسئله‌ای که موجب شده این بازیکن چندمرتبه به استقلالی‌ها اخطار بدهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار