فدراسیون فوتبال جریمه سپاهان را گردن گرفت!

باشگاه سپاهان جدا از بحث شکست در بازی با الاتحاد عربستان، جریمه نقدی قابل ملاحظه‌ای را هم متحمل شد.

فدراسیون فوتبال جریمه سپاهان را گردن گرفت!

به گزارش زنهار، کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه سپاهان را پیرامون اتفاقاتی که منجر به برگزار نشدن بازی این تیم با الاتحاد عربستان شد، مبلغ ۲۰۰ هزار دلار جریمه کرد. رقمی کاملاً قابل ملاحظه که با توجه به قیمت کنونی ارز بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان می‌شود.

حالا نکته اینجاست که با توجه به بحث تحریم‌های بانکی، مبلغ مورد نظر چگونه در اختیار AFC قرار خواهد گرفت؟ یکی از مدیران سابق فدراسیون در این رابطه به خبر ورزشی گفت: اگر سپاهان بابت فصول گذشته  لیگ قهرمانان طلبی از کنفدراسیون داشته باشد که به خاطر تحریم‌های بانکی موفق به وصول آن نشده باشد بلافاصله پس از قطعی شدن حکم مورد نظر، آن مبالغ برای تسویه رقم فوق کاسته خواهد شد. همچنین کمیته اجرایی لیگ قهرمانان تا پایان کار سپاهان در فصل جاری مسابقات مذکور صبر می‌کند و پس از آن میزان دقیق درآمد این نماینده کشورمان را به دبیرخانه کنفدراسیون اعلام خواهد کرد تا مبلغ مورد نظر به جای بلوکه شدن، به خود AFC در مالزی  عودت داده شود.

اگر با وجود اتخاذ این تدابیر باز هم بدهی سپاهانی‌ها به طور کامل تسویه نشود، احتمالاً مابقی آن از پول‌هایی که فدراسیون فوتبال کشورمان در نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد کسر خواهد شد تا میزان بدهی سپاهان از بابت جریمه مذکور به عدد صفر برسد.

البته بحث کاهش مبلغ مورد نظر از مطالبات بلوکه شده فدراسیون هنوز قطعی نیست ولی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، آن وقت فدراسیون فوتبال ایران باید این پول را به صورت ریالی از سپاهان در تهران بگیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار