کسر امتیاز از استقلال صحت دارد؟

احتمال دارد اگر رأی علیه استقلال تأیید شود، از این باشگاه یک یا دو امتیاز کسر گردد.

کسر امتیاز از استقلال صحت دارد؟

به گزارش زنهار، علی خطیر در همه روزهایی که از سوی باشگاه رقیب شکایتی در خصوص صحت قرارداد بازیکنان استقلال مطرح شده با قاطعیت اعلام کرده که باشگاه استقلال هیچ تخلفی انجام نداده و تمام قراردادهای فی‌مابین باشگاه استقلال و بازیکنان قانونی است و مشکلی برای استقلال ایجاد نخواهد شد.

با وجود قاطعیت مدیر باشگاه استقلال نسبت به اینکه جریمه‌ای اعمال نخواهد شد، بالقوه خطر کسر امتیاز استقلال را تهدید می‌کند و حتی زمزمه‌هایی درباره کاهش یک یا دو امتیاز از استقلال به گوش بازیکنان هم رسیده است. در عین حال در اردوگاه پرسپولیس نیز برخی عوامل این باشگاه با قاطعیت از کسر امتیاز از استقلال صحبت به میان می‌آورند که مشخص نیست مبنای این اطلاعات از کجا است و آیا خبرها از طریق برخی رابطان در فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس رسیده یا این جریان ساختگی و برای برهم زدن افکار بازیکنان استقلال مطرح شده است.

صحبت‌های اخیر فرشید سمیعی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز تردیدهایی پیرامون اینکه در نهایت چه تصمیمی درباره باشگاه استقلال اتخاذ خواهد شد به وجود آورده است.

سمیعی در واکنش به اینکه از استقلال شکایت شده، این جملات را به زبان آورده است: «سؤالی دارم؛ چگونه ما باید بپذیریم یک بازیکن برای رفتن به یک تیم، تنها منزل مسکونی خودش را می‌فروشد؟ این را باید باور کنیم؟ باید باور کنیم یک بازیکن برای رفتن به یک تیم، یک‌چهارم پیشنهاد استقلال را قبول می‌کند و به تیم دیگری می‌رود؟ واقعاً آن بازیکن پیشنهاد چهار برابری استقلال را قبول نمی‌کند؟ در عین حال دو میلیارد تومان کاهش قرارداد بازیکنان را نباید قبول کنیم؟ آقای نکونام در دفعه اول دو میلیارد تومان و در دفعه دوم دو و نیم میلیارد تومان قراردادشان را کاهش دادند و اسنادش هم موجود است.» سمیعی به بیان این جمله تأکید کرده است تا شاید شایعاتی که پیرامون کسر امتیاز از استقلال دهان به دهان می‌شود از ذهن‌ها پاک شود: «ما هیچ کار خلاف قانونی نکردیم و هیچ مشکلی هم نداریم و آماده پاسخگویی هم هستیم و قطعاً برنده دعوای حقوقی خواهیم بود.»

اما سؤالی که ذهن استقلالی‌ها را سخت به خود مشغول کرده این است که بر پایه چه ابهاماتی از استقلال شکایت شده است؟ پاسخ قطعی به این سؤال تا انتشار متن شکایت از سوی شاکیان ممکن نیست اما گفته می‌شود باشگاه رقیب نسبت به درج دستمزد برخی بازیکنان استقلال شکایتش را مطرح کرده است. یکی از بازیکنان سعید مهری است که ابتدا گفته شد با ۱۶۰ میلیون تومان قرار است برای استقلال بازی کند. البته در روزی که باشگاه استقلال اعلام کرد به خاطر گوستاوو بخشی از قرارداد بازیکنان کاهش یافته، اعلام شد که قرارداد سعید مهری نیز اصلاح شده است. البته باشگاه استقلال رقم دقیقی درباره میزان دستمزد مهری اعلام نکرد. مهری فصل پیش بیش از ۱۰ میلیارد تومان با استقلال قرارداد منعقد کرده بود که بالطبع بازیکنی که فصل پیش این میزان دستمزد گرفته نمی‌تواند در فصل جاری راضی به دریافت مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان شود. حال اینکه در اصلاحیه قرارداد چه عددی درج شده روشن نیست و باشگاه استقلال نیز در این خصوص شفاف‌سازی نکرده است. درباره قرارداد امید حامدی‌فر نیز ابهاماتی به وجود آمد و باشگاه استقلال اعلام کرد که قرار است به این بازیکن ۱۰۰ میلیون تومان دستمزد بدهد که این مسأله از نگاه رقبای استقلال شدنی نیست و احتمالاً روی قرارداد حامدی‌فر نیز شکایتی مطرح شده است. البته موضوع یامگا هم هست که گفته شد باشگاه استقلال می‌خواهد مالیات این بازیکن را پرداخت کند که شاید باشگاه رقیب روی این موضوع هم شکایتی را مطرح کرده است. به هر حال مجموع این ابهامات باشگاه استقلال را در یک وضعیت پیچیده قرار داده است و باید تا صدور رأی نهایی از سوی مراجع ذی‌صلاح انتظار کشید. در مرحله اول دفاعیات استقلال به همراه شکایت مطرح شده، مورد بررسی قرار گرفته و حالا قرار است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون این موضوع تصمیم‌گیری کند.

شایعه‌ای هم قوت گرفته که احتمال دارد اگر رأی علیه استقلال تأیید شود، از این باشگاه یک یا دو امتیاز کسر گردد. البته این یک شایعه است که چند روزی است دهان به دهان می‌شود و تا صدور رأی نهایی باید منتظر ماند. قطعاً تیم حقوقی استقلال نیز در حال تلاش است تا صحت قراردادهای منعقد شده را به اثبات برساند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار