عابدزاده پنالتی‌گیرتر بود یا بیرانوند؟

علیرضا بیرانوند که مهارت عجیب خود در مهار ضربات پنالتی را به رخ کشیده همچنان فرصت دارد آمار خود را در این زمینه بهبود ببخشد.

عابدزاده پنالتی‌گیرتر بود یا بیرانوند؟

به گزارش زنهار، پنالتی‌هایی که احمدرضا عابدزاده می‌گرفت، بی‌نظیر بود. شاید خیلی‌ها ندانند که عابدزاده یک‌بار در فینال جام استقلال قطر و در ضربات پنالتی ۴ پنالتی برای استقلال گرفت (از مجموع ۶ پنالتی) تا آبی‌پوشان با غلبه بر الاهلی مصر قهرمان آن جام شوند. عابدزاده در بازی‌های آسیایی پکن، برای پرسپولیس و... هم کلی پنالتی گرفت و دروازه‌بان پنالتی‌گیری بود. درست مثل سیدمهدی رحمتی و وحید طالب‌لو اما انصافاً بیرانوند هم خیلی پنالتی‌گیر است. علیرضا اصلاً پنالتی‌ها را ۵۰-۵۰ نمی‌کند و با خواندن دست فرد پنالتی‌زن، آنها را مهار می‌کند. همین پنالتی آخری که او از بازیکن استقلال تاجیکستان گرفت را یک‌بار دیگر مرور کنید؛ بیرانوند کاملاً جهت ضربه را تشخیص داد و پنالتی را مهار کرد. آمار عجیب مهار ۱۶ پنالتی از ۲۹ پنالتی که به سمت دروازه او شلیک شده، نشان می‌دهد بیرانوند را کم‌کم باید بهترین پنالتی‌گیر تمام سال‌های اخیر و حتی گذشته بدانیم.

در مورد تعداد دقیق پنالتی هایی که امثال عابدزاده و رحمتی مهار کرده اند آمار کاملی در دست نیست اما حالا خیلی ها می گویند بیرانوند حتی از عابدزاده هم بیشتر پنالتی گرفته و حتی پنالتی گیرتر است. او البته همچنان فرصت دارد آمار خود را بهتر کند در حالی که مثلا رحمتی مربیگری می کند و طالب لو هم که سالهاست از فوتبال خداحافظی کرده.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار