اولین واکنش ستاره تیم ملی به پیشنهاد استقلال

سعید عزت‌اللهی هافبک ایران درباره شرایط تیم ملی گفت: قطر کی‌روش ضعیف نبود، تیم ملی سرحال و قدرتمند ظاهر شد.

اولین واکنش ستاره تیم ملی به پیشنهاد استقلال

به گزارش زنهار، هافبک تیم ملی بعد از همراهی این تیم در تورنمنت اردن و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در فاصله دو روز مانده به سخت‌ترین دیدار تیم باشگاهی به اردوی وایله اضافه شد که با صلاحدید سرمربی تیم دانمارکی به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده، این درصورتی است که همین حضور نصفه و نیمه موجب نشد تا عزت اللهی نمایش درخشانی را در ترکیب تیمش ارائه ندهد و اتفاقا تک گل وایله روی پاس گل دیدنی سعید به‌دست آمد. نکته قابل توجه اینکه باز هم زمزمه‌های بازگشت این بازیکن در نیم‌فصل به باشگاه‌های ایرانی مطرح شده، هرچند او خودش صراحتا این گمانه‌زنی‌ها را تکذیب می‌کند. 

صحبت را از وایله آغاز کنیم. با وجود شکست در بازی آخر دربرابر کپنهاگن اما در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشتی و با یک پاس تو در، زمینه‌ساز گل اول وایله شدی. 

متاسفانه با توجه به ماجراهای قراردادم نتوانستم طی ۶ دیدار ابتدایی به وایله کمک کنم و از ترکیب تیم بیرون ماندم. این درحالی است که با اضافه شدن من به ترکیب ۲ پیروزی و چند تساوی را به دست آوردیم. با این اوصاف هفته گذشته جلوی بهترین تیم دانمارک به میدان رفتیم. این درحالی است که من ۲ روز قبل از این دیدار از اردوی تیم ملی به دانمارک بازگشته بودم. به‌خاطر همراهی تیم ملی در ۲ بازی ۹۰ دقیقه‌ای در ۵ روز و همچنین سرماخوردگی که داشتم، سرمربی وایله در صحبت‌هایی که با من داشت به‌منظور جلوگیری از مصدومیت اعلام کرد که ترجیح می‌دهد در این دیدار به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان بشوم. ورزشگاه کپنهاگن مملو از تماشاگر بود و می‌دانستیم بازی سختی را در خانه حریف در پیش داریم. درهرصورت برای تیمی مثل ما که کلی بازیکن جوان و کم‌تجربه داریم سخت است که بخواهیم جلوی این تیم فوق‌العاده باکیفیت بازی کنیم. کیفیت این تیم در لیگ قهرمانان هم مشخص است. آنها پر از مهره هستند، هرچند ما هم نمایش قابل‌قبول و خوبی داشتیم. 

درباره پاس گل استثنایی که دادی صحبت کن. 

خدا را شکر که بعد از ورود به زمین توانستم پاس گل بدهم، هرچند یک دقیقه بعد هم دوباره با پاس من، مهاجم وایله تک‌به‌تک شد که آن را گل نکرد. فکر می‌کنم کم‌تجربگی تیم‌مان باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. ما یک بر صفر جلو بودیم و می‌توانستیم نتیجه را حفظ کنیم اما روی اشتباهات فردی و کم‌تجربگی که به آن اشاره کردم و از سوی دیگر باتجربه بودن و کیفیت حریف بازی را واگذار کردیم. بااین‌حال این دیدار قدم مثبت و بزرگی برای تیم ما بود و اعتمادبه‌نفس خوبی را به دست آوردیم، چون نشان دادیم می‌توانیم حتی مقابل تیم‌های بزرگ ایستادگی کنیم و بجنگیم. امیدوارم این تجربه بتواند در بازی‌های بعدی به ما کمک کند. 

درباره ماجراهایی که منجر به بیرون ماندنت از ترکیب تیم در ابتدای فصل شد صحبت کن. به نظر با تو لجبازی کردند. 

این که لجبازی شد یا هر چیز دیگری این سیاست‌های باشگاه بود. آنها نمی‌خواستند من را مجانی از دست بدهند و من هم چون قراردادم تا زمستان بود حاضر به تمدید نبودم. اما درهرصورت خواست خدا بود که نتوانستند از ۶ بازی اول نتایج لازم را کسب کنند و ناچار شدند که به آن خواسته‌هایی که من داشتم مبنی‌بر تمدید قرارداد فقط تا پایان فصل تن بدهند و آنها هم برای اینکه بتوانم به وایله کمک کنم با این امر موافقت کردند. من هم در این مدت همه وجود و تمرکزم را برای کمک به تیم گذاشتم تا ببینیم در انتهای فصل چه اتفاقی رقم خواهد خورد. 

با وجود اینکه قراردادت را تمدید کردی باز هم شنیده می‌شود نیم‌فصل قرار است به لیگ ایران و مشخصا به استقلال بپیوندی. 

اصلا چنین چیزی صحت ندارد. من قراردادم را نیم‌فصل دیگر و تا پایان فصل امسال تمدید کردم. با توجه به اینکه جام ملت‌ها را در پیش داریم و زمانی برای جابه‌جایی نیست قطعا در خدمت وایله هستم. الان همه تمرکز خود را گذاشته‌ام تا ابتدا یک فصل خوب با وایله و سپس یک تورنمنت خوب را با تیم ملی پشت سر بگذارم و در ادامه باید ببینیم در پایان فصل چه اتفاقاتی می‌افتد. صحبتی که اشاره کردید همگی گمانه‌زنی رسانه‌ای هستند که من در جریان آنها نیستم!

گویا هنوز تیم‌های ایرانی خواستار همکاری با تو در نیم‌فصل هستند. حالا هم به‌خاطر ارتباط خوبی که با نکونام داری، گویا محتمل‌ترین گزینه برای بازگشتت طبق گمانه‌زنی رسانه‌ای که به آن اشاره کردی، استقلال باشد. 

این صحبت‌ها را برای اولین‌بار است که می‌شنوم! باشگاه‌های ایرانی همه درگیر مسابقات و ماجراهای خود هستند و این حرفه‌ای نیست که از الان کسی بخواهد کاری کند یا مذاکره‌ای داشته باشد. در تابستان چند باشگاه لطف داشتند و با من تماس گرفتند اما با توجه قراردادی که داشتم و به‌خاطر مبلغ رضایتنامه بالا که همه آنها در جریانش بودند، یک‌سری اتفاقات افتاد که منجر به ماندنم در دانمارک شده و درحال‌حاضر تا پایان فصل قرارداد دارم و به آن پایبند هستم. 

از لیگ ایران دور نشویم. نتایج ملوان را هنوز دنبال می‌کنی؟

قطعا همین‌طور است. ملوان تیم شهر من و جزئی از خانواده من است. پدر من سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده و الان هم جزء هیات‌مدیره این باشگاه به‌شمار می‌رود. من هم قطعا نتایج این تیم را دنبال می‌کنم. به‌عنوان یک انزلی‌چی باعث غرور من است که می‌بینم امسال آقای تارتار توانسته با توجه به مجموعه خوبی که جمع کرده؛ نتایج خوبی را به دست آورده است. ملوان امروز بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای دارد که یکدست و متحد هستند. امیدوارم بازیکنان به این نتایج زود قانع نشوند و سخت کار کنند تا بتوانند به روند خوب خود ادامه بدهند. درهرصورت ملوان امید شهر ماست و امیدوارم که بچه‌ها بتوانند امسال از نام این تیم دفاع کرده و ملوان را با کسب یک رتبه خوب، دوباره به جایگاه واقعی‌اش برسانند. 

در این مدت از تیم‌های باشگاهی عربستان که پیشنهادی نداشتی؟ 

صحبتی در این خصوص با من نشده و پیشنهادی نبوده است. فعلا تمرکزم به یک فصل پیش رو با وایله هست و البته جام ملت‌ها که باید ببینیم چه نتایجی رقم می‌خورد و سپس با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد به امید خدا تصمیم‌گیری کنم. 

به تیم ملی برسیم. بی‌رودربایستی چشم‌انداز تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را چطور می‌بینی؟

متاسفانه مثل جام‌جهانی جوی راه افتاده است که درنهایت باز هم به ضرر ما خواهد شد. در جام‌جهانی نیز همه مدام از صعود به دور بعدی صحبت می‌کردند، این درصورتی است که در آخرین پله، این انتظار و فشاری که به وجود آمد و باعث شد نتوانیم آن قدم را برداریم و صعود کنیم. در تورنمنت‌ها نباید همه‌چیز را از قبل پیش‌بینی کرد که باید این‌طور شود یا باید فلان اتفاق بیفتد. قطعا هدف ما قهرمانی است یا به فینال برسیم اما معتقدم حضور در یک تورنمنت قضیه‌اش با رقابت‌های مقدماتی و انتخابی متفاوت است، چون در این تورنمنت‌ها شما باید هر ۴ روز یک بار بازی کنید و قطعا تیم‌های دیگر هم بیکار ننشسته و تیم شما را آنالیز کرده و برای مقابله برنامه‌های مختلفی را تدارک می‌بینند، بنابراین تیمی موفق می‌شود که از لحاظ ذهنی آمادگی برای هر نوع اتفاق سختی را داشته باشد. مهم این است که بازی به بازی پیش‌رویم و در هر دیدار قوی ظاهر شویم که مطمئنا اهداف بلندمدت و بزرگی که داریم، یعنی رسیدن به فینال آسیا برایمان دور از دسترس نیست. بااین‌حال نظر من این است که در جام ملت‌ها باید هر بازی را یک فینال ببینیم و فارغ از اسم هر تیمی با هر رنکینگی به‌مصاف حریفان برویم. در تورنمنت‌ها وضعیت متفاوت است و حتی تیم‌هایی که کسی روی آنها حساب باز نمی‌کند می‌توانند شگفتی‌ساز شوند. به‌خاطر همین باید همه بازی‌ها را جدی گرفته و با همه وجود ظاهر شویم تا اگر هدف رسیدن به فینال و قهرمانی باشد با کمک خدا و کمک بچه‌ها به این مهم دست پیدا کنیم. 

چرا تیم ملی قطر با کی‌روش تا این حد مقابل ایران ضعیف ظاهر شد؟

قطر اصلا تیم ضعیفی نبود. این تیم در دور قبلی جام ملت‌ها قهرمان شده است و نباید آنها را ضعیف بشماریم، بلکه تیم ملی در این دیدار سرحال و قدرتمند ظاهر شد. در این دیدار آن‌طور که در شأن و کیفیت تیم ملی بود، ظاهر شدیم. فوتبال یک ورزش تیمی است و در روزی که همه در سطح کیفی خوب‌شان بودند توانستیم قطر را شکست بدهیم. 

تورنمنت اردن با چه سطح کیفی‌ای برگزار شد؟

بیشتر از هر چیزی در این رقابت‌ها کیفیت زمین ما را آزار داد، چون فاصله زمانی دیدارها از هم کم بود و باعث می‌شد کیفیت چمن افت کند. به‌خصوص اینکه ما در هر دو دیداری که داشتیم در بازی دوم روز به میدان رفتیم و این موضوع بیش از پیش به‌ضرر ما شد. درهرصورت کیفیت تیمی ما و حتی قطری‌ها در یک زمین مناسب‌تر می‌تواند بهتر از اینها باشد. قطری‌ها هم بازیکنانی دارند که روی زمین خوب کار می‌کنند. قطر ضعیف نبود، بلکه با توجه به شناختی که از کی‌روش دارم آنها نقاط ضعف خود را تا جام ملت‌ها برطرف کردند و مطمئن باشید این قطر تیمی نیست که روی این تیم به‌عنوان میزبان جام یا مدافع عنوان قهرمانی شانسی قائل نشویم. 

کار با قلعه‌نویی چطور است، با او راحت هستید؟

کار کردن با ایشان با توجه به تجربه و شناختی که از روحیات فوتبالیست‌های ایرانی دارد و نظم و انضباط و احترامی که به تیم آورده کمک‌حال‌مان بوده است. در همه دنیا بازیکنان اولین شخصی که می‌بینند سرمربی تیم ملی است و رفتار، حرفه‌ای‌گری و جذبه‌ای است که او می‌تواند به تیم بدهد. فکر می‌کنم با وجود کادر فعلی، تیم ملی از لحاظ ذهنی و همدلی به هم نزدیک شده و همبستگی در اردوها زیاد شده است. این موضوع به زمین هم می‌آید و همان‌طور که می‌بینید ما در زمین پشت یکدیگر و گوش به فرمان کادرفنی هستند. قطعا این مسیری که تیم ملی می‌رود می‌تواند یک مسیر خیلی خوب باشد. در این بین همه تجاربی را که کادرفنی به ما منتقل می‌کنند، وظیفه خود می‌دانیم که انجام بدهیم. الان جو تیم ملی بسیار خوب است و اگر به‌دنبال موفقیت در جام ملت‌ها هستیم باید در یک مسیر کاملا آرامبخش تا جام ملت‌ها این مسیر ادامه پیدا کند. 

نحوه آماده‌سازی تیم ملی چطور پیش‌می‌رود؛ وضعیت راضی‌کننده هست؟

قهرمانی در دو تورنمنت اخیر از لحاظ روحی به ما خیلی کمک کرده، ضمن اینکه از لحاظ شاکله تیمی درکنار هم توانستیم به نقطه نظرات فنی که سرمربی تیم از ما می‌خواست برسیم. نسبت به بازی ابتدایی با روسیه در بازی‌های بعدی اگر دقت کنید از هر لحاظ تغییرات زیادی داشتیم. این تغییرات نیاز به حضور در بازی‌های تدارکاتی و این تورنمنت‌ها داشت که به کادرفنی و تیم ملی خیلی کمک کرده اما مسجل است که این قهرمانی‌ها نباید ما را آسوده‌خاطر کند که در جام ملت‌ها می‌توانیم به همین راحتی قهرمانی شویم. این‌طور نیست و قهرمانی در آسیا به‌مراتب سخت‌تر است و همه تیم‌ها با صددرصد توان خود می‌آیند. برای تیم ملی همیشه مشکلات وجود داشته اما امسال همه عزم خود را جزم کرده‌اند تا برای سربلندی مردم و نام ایران با همه وجود در این تورنمنت در این رقابت‌ها ظاهر شویم و برای قهرمانی تلاش کنیم. 

 درباره صحبت‌های جنجالی کنعانی‌زادگان درباره پاداش به ملی‌پوشان نظری داری؟ 

نه صحبت خاصی در این خصوص ندارم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار