پسر گل‌محمدی ماندنی شد

بازیکن مورد علاقه سرمربی پرسپولیس به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد.

پسر گل‌محمدی ماندنی شد

به گزارش زنهار؛ یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس تهران در فصل قبل مرتضی پورعلی‌گنجی بود که کمک کرد تیمش دبل قهرمانی کند.

در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل، مرتضی پورعلی‌گنجی پس از عملکرد موفق در جمع قرمزها و حضور در ترکیب ثابت تیم ملی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یک پیشنهاد مالی بسیار خوب از تیمهای قطری مواجه شده بود تا زمزمه‌هایی درباره جدایی این بازیکن در نیم‌فصل شنیده شود.

بر اساس اخبار غیررسمی، مشتری قطری پورعلی‌گنجی حاضر بوده برای جذب این بازیکن که سابقه بازی در لیگ ستارگان را دارد ۱.۵ میلیون دلار پرداخت کند منتهی یحیی گل‌محمدی به مدافع مورد علاقه‌اش اجازه جدایی نمی‌دهد و به همین دلیل بود که رضا درویش در برنامه فوتبال برتر با تایید پیشنهاد پورعلی‌گنجی اعلام کرد که این مدافع تا پایان فصل در پرسپولیس ماندگار خواهد بود و جایی نخواهد رفت.

قرارداد مرتضی پورعلی‌گنجی با پرسپولیس به شکلی است که او در سال اول در صورت تصمیم به جدایی باید رضایت باشگاه پرسپولیس را جلب کند و تنها در سال دوم قراردادش، با فعال‌سازی بند فسخ قرارداد و پرداخت مبلغی که در آن مشخص شده می‌تواند از جمع قرمزها جدا شود اما شنیدیم او قصد جدایی ندارد. چرا؟

مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از ارکان اصلی بهترین خط دفاعی لیگ برتر در فصل گذشته بود که با علیرضا بیرانوند شماره یک تیم ملی نیز هماهنگی فوق العاده‌ای دارد. این بازیکن در اولین لیست امیر قلعه‌نویی (پس از جانشینی کی‌روش) به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن دعوت نشد. تیم قلعه‌نویی بیشتر با زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی زادگان به میدان رفت تا اینکه تورنمنت کافا از راه رسید.

این رقابت‌ها فرصت خوبی به امیر قلعه‌نویی داد تا مدافع باتجربه تیمش را بهتر ارزیابی کند. سرمربی تیم ملی در دو بازی اخیر تیم ملی، مرتضی پورعلی‌گنجی را در قلب خط دفاع قرارداده و مجید حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را کنار او تست کرده است. به عبارت بهتر امیر قلعه‌نویی مدافع میانی اصلی خود را پیدا کرده و سایر مدافعان را در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی تست می‌کند.

در چنین شرایطی بازگشت پورعلی‌گنجی به لیگ ستارگان قطر از دو جهت ریسک محسوب می‌شود؛ اول آن که ممکن است کیفیت پایین تر تیم قطری خواهان پورعلی‌گنجی (نسبت به پرسپولیس) به ضررش تمام شود کمااین که شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی زادگان نیز این شرایط را تجربه کرند. دوم اما جدایی پورعلی‌گنجی ممکن است شجاع خلیل‌زاده یا محمدحسین کنعانی زادگان (رقیبان اصلی پورعلی‌گنجی در تیم ملی) را به ترکیب اصلی پرسپولیس برساند. حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس بدون تردید توجه بیشتر کادر فنی تیم ملی را نسبت به رقیبان پورعلی‌گنجی جلب خواهد کرد.

بر همین اساس خبردار شدیم مرتضی پورعلی‌گنجی به احتمال ۹۹ درصد در پرسپولیس می ماند چرا که پای سومین جام ملت‌های این مدافع باتجربه وسط است و او نمی خواهد از تیم ملی دور یا در این رقابت‌ها نیمکت نشین شود!

انتهای پیام/

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار