وضعیت نابه سامان و نگران کننده گلرهای تیم ملی

هیچکدام از دروازه‌بان‌های تیم ملی یا گزینه‌های قرار گرفتن در لیست قلعه‌نویی، برای فصل آینده شرایط مشخصی ندارند.

وضعیت نابه سامان و نگران کننده گلرهای تیم ملی

به گزارش زنهار؛ چند ماه تا جام ملت‌های آسیا، باقی مانده و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی، به مرور فهرست مورد نظرش برای این مسابقات را کامل می‌کند. فهرستی که در آن، 3 یا 4 دروازه‌بان حضور خواهند داشت. فصل پیش برای دروازه‌بان‌های ایرانی، فصلی پراتفاق بود. بیرانوند در لیگ برتر به اوج برگشت، حسینی اواخر فصل مغضوب طرفداران استقلال شد و پورحمیدی، به عنوان پدیده مورد توجه قرار گرفت. همین اتفاقات، می‌تواند باعث تغییر فهرست دروازه‌بان‌های ایران نسبت به جام جهانی شود. مدعیان تازه که می‌خواهند همراه تیم ملی، راهی قطر شوند و بخشی از رویای قهرمانی ایران، در جام ملت‌ها باشند.  

چهره‌های جدید

از 4 دروازه‌بان لیست تیم ملی در جام جهانی، 2 نفر اوضاع زیاد خوبی ندارند. حسین حسینی، بخاطر نمایش‌های پرفراز و نشیب این فصل با انتقادات زیادی روبرو شد و استقلالی‌ها از حالا، به فکر خرید یک دروازه‌بان جدید هستند. حسینی در جام جهانی، دروازه‌بان دوم تیم ملی بود و پس از مصدومیت بیرانوند، به جای او مقابل انگلیس و ولز درون دروازه ایران قرار گرفت. حسینی بعد از علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند، به سومین دروازه‌بان تاریخ ایران تبدیل شد که توانست در جام جهانی کلین شیت کند. امیر عابدزاده، دروازه‌بان سوم ایران در جام جهانی هم روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. عابدزاده که در دسته دوم اسپانیا دروازه‌بان پونفرادینا بود، همراه این تیم در رده نوزدهم قرار گرفت و به دسته سوم سقوط کرد. او اواخر فصل، در پونفرادینا نیمکت نشین شده بود و قصد جدایی از این باشگاه را دارد. شرایط حسینی و عابدزاده، باعث شده دیگر دروازه‌بان‌های لیگ برتری به حضور در تیم ملی امیدوار باشند. محمدرضا اخباری، در تراکتور بازی‌های خوبی در این فصل انجام داده و حسین پورحمیدی در آلومینیوم، پس از بیرانوند بیشترین کلین شیت را به نام خودش ثبت کرده است.

آینده مبهم

نکته مشترک بین همه دروازه‌بان‌های تیم ملی، نامشخص بودن آینده آن‌هاست. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی ایران، اعلام کرده قصد بازگشت به فوتبال اروپا را دارد. هنوز پیشنهاد اروپایی برای بیرانوند به دست پرسپولیس نرسیده است. پیام نیازمند، فصل پیش به صورت قرضی در سپاهان بازی می‌کرد و با پایان فصل به باشگاهش پورتیموننزه برمی‌گردد. سپاهانی‌ها برای انتقال قطعی نیازمند، باید با این باشگاه پرتغالی به توافق برسند. حسین حسینی، احتمالا از استقلال جدا می‌شود. امیر عابدزاده هم قصد ماندن در پونفرادینا را ندارد. این شرایط، برای دیگر کاندیداهای حضور در تیم ملی هم وجود دارد. دوران قرضی حسین پورحمیدی در آلومینیوم، به پایان رسید و او فصل آینده، در اراک نخواهد بود. پورحمیدی تحت مالکیت تراکتور است. قرارداد محمدرضا اخباری دروازه‌بان اصلی تراکتور هم با این تیم به پایان رسیده و او هنوز، حاضر نشده قراردادش را تمدید کند. اخباری یکی از گزینه‌های استقلال و سپاهان برای فصل آینده محسوب می‌شود. با چنین شرایطی، هیچکدام از گزینه‌های دروازه‌بانی ایران در جام ملت‌ها، تیم فصل آینده‌شان را نمی‌شناسند و وضعیتی نامعلوم برای لیگ بیست و سوم دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار