«گل‌محمدی» بین مربیان موفق جام‌حذفی؛ «یحیی» به سلطان رسید

«یحیی گل‌محمدی» برای پنجمین‌بار توانست به نیمه‌نهایی جام‌حذفی صعود کند.

«گل‌محمدی» بین مربیان موفق جام‌حذفی؛ «یحیی» به سلطان رسید

به گزارش زنهار؛ با صعود پرسپولیس به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، یحیی گل محمدی در زمره مربیان برجسته تاریخ این مسابقات قرار گرفت. این مربی برای پنجمین بار به این مرحله از جام رسید، آماری که تنها 2 مربی عملکردی بهتر از آن در ادوار قبلی داشته‌اند.

ژنرال پیشتاز در جام حذفی

امیر قلعه‌نویی هرچند در جام‌حذفی مثل لیگ برتر پرافتخارترین مربی نیست ولی با 2 قهرمانی جزو مربیان پرافتخار است. این مربی تا رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بسیار موفق بوده و با 9 بار رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی رکورددار است. این مربی رکورددار رسیدن به مرحله نیمه نهایی با بیشترین تیم متفاوت است. قلعه‌نویی، استقلال، تراکتور، گل‌گهر و سپاهان را به 4 تیم پایانی جام‌حذفی رسانده است. بهمن صالح‌نیا که رکورددار بیشترین قهرمانی در جام‌حذفی است، 7 بار به نیمه‌نهایی صعود کرد که هر 7 حضور صالح‌نیا در این مرحله با ملوان بوده است.

«یحیی» در اندیشه تکرار موفقیت در جام‌حذفی

علی پروین، که در کنار صالح‌نیا یکی از مربیان رکورددار قهرمانی در جام‌حذفی است، 5 بار با پرسپولیس به نیمه‌نهایی جام‌حذفی صعود کرد. یحیی گل‌محمدی هم برای پنجمین بار موفق به صعود به نیمه‌نهایی شد. این مربی برای نخستین بار در فصل 92-1391 با پرسپولیس به نیمه‌نهایی کرد. پس از آن یحیی 2 دوره پیاپی، در فصول 94-1393 و 95-1394 با ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی رسید که در هر 2 مرتبه قهرمان شد که تنها قهرمانی‌های این مربی در جام حذفی است. گل‌محمدی در فصل 99-1398 هم با پرسپولیس به نیمه‌نهایی رسید و در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شد. یحیی گل‌محمدی در این فصل به دنبال فراموشی ناکامی در جام‌حذفی است. این مربی در صورت قهرمانی، در کنار علی پروین، علی دایی و بهمن صالح‌نیا رکورددار قهرمانی در جام‌حذفی خواهد شد.  البته ساکت الهامی سرمربی هوادر حریف پرسپولیس در نیمه‌نهایی وضعیت مشابهی دارد. این مربی که در هر 2 حضور خود در نیمه‌نهایی با تراکتور و نساجی برنده شده در صورت قهرمانی در این فصل در زمره پرافتخارترین مربیان جام‌حذفی قرار خواهد گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار