بررسی وعده بزرگ «ساپینتو»؛ استقلال 4 جام قهرمانی می‌آورد؟

سرمربی استقلال در مسیر رسیدن به هدف‌گذاری بزرگی که در فوتبال ایران انجام داده، چالش‌های مهمی را در مقابل خود می‌بیند.

بررسی وعده بزرگ «ساپینتو»؛ استقلال 4 جام قهرمانی می‌آورد؟

به گزارش زنهار، ریکاردو سا پینتو در شرایطی پذیرفت که سکان هدایت استقلال را در اختیار بگیرد که پیش از حضور این سرمربی پرتغالی روی نیمکت استقلال، نام چهره‌های مختلف به میان آمده بود اما در نهایت، سا پینتو به عنوان گزینه نهایی جانشینی فرهاد مجیدی به تهران سفر کرد و پذیرفت که تیم قهرمان فصل گذشته را در فصل جدید هدایت کند. شروع با باخت در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان، آب سردی بر پیکره آبی‌ها بود اما رفته‌رفته شرایط به سود سا پینتو تغییر کرد و این سرمربی توانست به چهره‌ای محبوب در میان هواداران آبی‌پوش تبدیل شود. ریکاردو ساپینتو در همان روز اول حضورش در ایران، در نشست خبری که از سوی باشگاه استقلال برگزار شد، وعده بسیار مهمی را داد و گفت: «قبلا با مدیرعامل باشگاه هم صحبت کردم و به او گفتم از من نخواهید کار خارق‌العاده‌ای انجام بدهم. من فقط می‌خواهم 4 قهرمانی برای استقلال بیاورم! مهم این است که ذهنیت همه ما یکی بوده و دوست نداریم که بازنده باشیم. این ذهنیت را دوست دارم و باید آن را ادامه بدهیم». سا پینتو در شرایطی وعده کسب 4 جام قهرمانی را داده، که در فصل جاری، رسیدن به این مهم برای سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در دسترس است. سرمربی پرتغالی اولین قهرمانی خود در فوتبال ایران را با شکست دادن تیم نساجی در فینال سوپرجام به‌دست آورد و حالا در تلاش است تا بتواند همراه استقلال در لیگ برتر و جام حذفی به پیروزی برسد.

در انتظار یک لغزش برای فتح لیگ

استقلال با شکست در دربی پایتخت در فاصله 2 امتیازی تا صدر جدول قرار گرفته و آبی‌ها با 55 امتیاز در 3 هفته پایانی فصل در سودای کسب عنوان قهرمانی هستند. آبی‌پوشان پایتخت که در فصل گذشته توانستند پیش از موعد پایان فصل، قهرمانی‌شان را مسجل کنند، حالا تا روز پایانی امید دارند که رقبای‌شان در کورس قهرمانی بلغزند و آن‌ها بتوانند با کسب پیروزی در قامت تیم صدرنشین کار خود را به پایان ببرند. در فصل جاری، هنوز استقلال نتوانسته به صورت رسمی یک هفته از رقابت‌ها را به عنوان تیم صدرنشین به پایان برساند اما این فرصت برای شاگردان سا پینتو همچنان وجود دارد که بتوانند لیگ بیست‌ودوم را با عنوان قهرمانی به پایان برسانند.

بعد از «شفر»، نوبت «سا پینتو» است؟

استقلال در جام حذفی در سالیان گذشته با هدایت فرهاد مجیدی نتوانسته به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و 2 نایب‌قهرمانی در کارنامه آبی‌ها به چشم می‌خورد. آخرین قهرمانی آبی‌ها در رقابت‌های حذفی، در فصل 97-1396 به‌دست آمد که وینفرد شفر توانست استقلال را قهرمان کند و حالا بعد از 5 سال، ریکاردو سا پینتو این فرصت را دارد تا بعد از شفر، در قامت یک سرمربی خارجی بتواند آبی‌ها را به عنوان قهرمانی در مسابقات جام حذفی برساند. شاگردان سا پینتو با کنار زدن پارس‌جنوبی جم به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و حالا 2 قدم دیگر تا رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی فاصله دارند. آن‌ها در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف نساجی مازندران بروند؛ تیمی که فصل گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق شد استقلال را در جام حذفی از گردونه رقابت‌ها کنار بزند.

4گانه «سا پینتو»؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

ریکاردو سا پینتو حدود یک ماه دیگر قراردادش با استقلال به پایان می‌رسد و روز گذشته فرشید سمیعی که این روزها در نقش سخنگوی استقلال مشغول به فعالیت است، درباره تمدید قرارداد سا پینتو گفت: «باشگاه استقلال اعتقاد دارد ریکاردو سا پینتو سرمربی محترم و ارزشمند خود را برای فصل آینده نیز حفظ کند و به‌زودی مذاکرات با ایشان جهت ادامه همکاری آغاز می‌شود. ضمن اینکه از ایشان درخواست کردیم موارد مورد نیاز خود از جمله بازیکنانی که برای فصل آینده در نظر دارد را به باشگاه اعلام کند. باشگاه استقلال از همکاری با آقای ساپینتو رضایت کامل دارد و امیدواریم این مربی فصل آینده هم در باشگاه استقلال حضور داشته باشد».

سرمربی پرتغالی که با هدف‌گذاری 2 ساله وارد فوتبال ایران شده، در شرایطی که تیمش گفته می‌شود شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده، این فرصت را دارد تا در همان سال نخست، وعده بزرگ کسب 4 جام را عملیاتی کند. سا پینتو همراه استقلال توانسته یک‌بار فاتح سوپرجام شود و در لیگ برتر و جام حذفی در کورس قهرمانی قرار دارد که قهرمانی در این 2 تورنمنت در فصل جاری می‌تواند شمار جام‌های سرمربی پرتغالی را به عدد 3 برساند و با توجه به قانون قهرمانی سوپرجام برای تیمی که فاتح لیگ برتر و جام حذفی شود، به صورت اتوماتیک جام چهارم هم به ویترین افتخارات ریکاردو سا پینتو اضافه خواهد شد.سرمربی پرتغالی استقلال کمتر از یک ماه دیگر تا تحقق وعده بزرگ خود فاصله دارد؛ وعده‌ای که بسیاری تصور می‌کردند در سال دوم محقق شود، اما سا پینتو این فرصت را دارد تا در سال اول حضورش در فوتبال ایران بتواند 4 جام رنگارنگ را به ویترین باشگاه استقلال اضافه کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار