آینده مبهم «دیاباته» در پرسپولیس؛ خداحافظی زودرس با غول مالیایی؟

خرید جنجالی سرخ‌پوشان پایتخت نتوانسته در فصل جاری انتظارات را برآورده کند.

آینده مبهم «دیاباته» در پرسپولیس؛ خداحافظی زودرس با غول مالیایی؟

به گزارش زنهار، مدیران باشگاه پرسپولیس در ابتدای لیگ بیست‌ودوم باتوجه به نیاز تیم‌شان در زمینه جذب مهاجم، در کنار خرید یورگن لوکادیا به سراغ بمب‌ترکانی رفتند و از یاغی جدید فوتبال ایران پرده برداشتند و با جذب شیخ دیاباته، خط حمله‌ای تماماً خارجی را چینش کردند. تصور می‌شد که با حضور لوکادیا و دیاباته، خط حمله پرسپولیس در شرایط آرمانی در لیگ بیست‌ودوم کارش را پیش ببرد اما سرگذشت متفاوت این 2 مهاجم خارجی باعث شد تا یحیی گل‌محمدی نتواند آن‌طور که شایسته است از ستارگان تیمش بهره ببرد. یورگن لوکادیا پیش از پایان نیم‌فصل نخست از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شد و مصدومیت‌های سریالی باعث شد تا شیخ دیاباته که در استقلال توانسته بود به عنوان آقای گلی فوتبال ایران برسد، نتواند در ترکیب پرسپولیس حضور ثابتی را داشته باشد. دیاباته که بعد از شروع لیگ بیست‌ودوم به پرسپولیس پیوست، در طول 27 مسابقه این فصل سرخ‌پوشان پایتخت فقط در 3 بازی در ترکیب اصلی حضور داشته و 6 حضور تعویضی هم در کارنامه دیاباته به چشم می‌خورد.

3 گل سرنوشت‌ساز و آپشن‌هایی که فعال شدند

شیخ دیاباته در شرایطی با پرسپولیس قراردادش را به امضا رساند که مدیران باشگاه باتوجه به مصدومیت‌های سریالی به سراغ قرارداد مشروط با دیاباته رفتند و 375 هزار دلار به عنوان مبلغ پایه قرارداد شیخ دیاباته تنظیم شد و طبق توافق طرفین، تاثیرگذاری دیاباته در عملکرد پرسپولیس در فصل جاری می‌تواند باعث افزایش رقم قرارداد او به صورت تصاعدی شود.

مهاجم مالیایی با وجود حضور کوتاه‌مدت در ترکیب پرسپولیس توانسته به لحاظ گلزنی آمار جالب‌توجهی را از خود به جای بگذارد. شیخ دیاباته اولین گل خود در پیراهن پرسپولیس را در قامت یار تعویضی به تیم مس کرمان زد و توانست باعث پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی تهران شود و بعد از درخشش برابر مس کرمان، در آبادان و در شرایطی که در ترکیب اولیه پرسپولیس حضور داشت، با دبل گلزنی خود، شاگردان یحیی گل‌محمدی را در دیدار با صنعت‌نفت به 3 امتیاز رساند تا بتواند هم به کمک پرسپولیس بیاید و هم اینکه آپشن‌های قراردادش را فعال کند.

«دیاباته» در لیست سیاه «یحیی»؟

یحیی گل محمدی در همان روزهایی که بحث جذب شیخ دیاباته مطرح بود، در چند نوبت مخالفت خود را با جذب دیاباته به واسطه مصدومیت‌های سریالی این مهاجم مالیایی مطرح کرد اما با توجه به درخواست هواداران و البته مدیران باشگاه برای تقویت خط حمله پرسپولیس و ناکامی در توافق با گزینه‌هایی مانند گادوین منشا، سرانجام گل‌محمدی چراغ سبز را نشان داد و شیخ دیاباته به پرسپولیس پیوست. دیاباته با وجود به‌ثمر رساندن 3 گل برای تیمش در فصل جاری، بخش مهمی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی برای چینش خط حمله تیمش، استفاده از مهاجم مالیایی را در اولویت قرار ندهد و در هفته‌های گذشته چهره‌هایی مثل مهدی عبدی، وحید امیری، محمد عمری، عیسی آل‌کثیر و لیاندرو پریرا گزینه‌های منتخب گل‌محمدی بوده‌اند. شیخ دیاباته تا پایان فصل جاری قرارداد دارد و جالب آنکه برای مصاف دربی با وجود رسیدن به فرم مطلوب، یحیی گل‌محمدی او در فهرست تیمش قرار نداد تا نشان بدهد چندان تمایلی به استفاده از دیاباته در ترکیب تیمش ندارد و احتمالاً در پایان فصل جاری، یکی از خروجی‌های پرسپولیس مهاجم مالیایی خواهد بود تا این‌گونه جدیدترین یاغی فوتبال ایران با کارنامه‌ای پرنوسان و مصدومیت‌های سریالی در انتظار پایان کارش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار