ساپینتو در راه فرهاد مجیدی!

سا پینتو فقط دو پیروزی در جام حذفی لازم دارد، تا خیالش را از ماندن روی نیمکت استقلال برای فصل آینده راحت کند.

ساپینتو در راه فرهاد مجیدی!

به گزارش زنهار، فاصله استقلال تا قهرمانی لیگ، سه هفته پیش از پایان فصل زیاد شده و آن‌ها نسبت به دو رقیب دیگرشان، شانس کمتری برای قهرمانی دارند. امتیازات استقلال از پرسپولیس و سپاهان کمتر است، در بازی رو در رو نتیجه را واگذار کرده و در هفته‌های پایانی، با رقبای سخت‌تری هم روبرو می‌شود. پایان فصل در رده سوم جدول، اتفاقی خوبی برای ریکاردو سا پینتو نخواهد بود. به خصوص که او استقلال را، به عنوان قهرمان لیگ تحویل گرفت. با این حال سا پینتو فرصت دارد تا با رفتن مسیری که قبلا فرهاد مجیدی و وینفرد شفر رفته بودند، جایگاهش را حتی در صورت قهرمان نشدن در لیگ، روی نیمکت استقلال حفظ کند. راهی که از فینالیست شدن و قهرمانی، در جام حذفی می‌گذرد.

محبوبیت شفر

وینفرد شفر لیگ هفدهم که جای علیرضا منصوریان را روی نیمکت استقلال گرفت، نتایج خوبی به دست آورد اما نتوانست تیمش را به قهرمانی نزدیک کند. آن‌ها با ذوب آهن، برای رده دوم جدول می‌جنگیدند که در نهایت این جایگاه را هم، به تیم امیر قلعه‌نویی واگذار کردند. استقلال هم‌امتیاز با سایپا و به لطف تفاضل گل بهتر، فصل را در رده سوم تمام کرد. نتایج خوب شفر در جام حذفی و لیگ قهرمانان، باعث شد استقلالی‌ها اصرار زیادی روی تمدید قرارداد او داشته باشند. استقلال از مسیری آسان و بردن گل‌گهر، نساجی و ایرانجوان که هیچکدام در آن زمان لیگ برتری نبودند، تا نیمه نهایی جلو رفت و روبروی صنعت نفت قرار گرفت. حریف استقلال در فینال هم، خونه به خونه بابل بود. استقلالی‌ها با پیروزی مقابل خونه به خونه، قهرمان جام حذفی شدند و شفر، با افزایش قابل توجه مبلغ قراردادش در این تیم باقی ماند.

شروع دوران فرهاد

فرهاد مجیدی لیگ نوزدهم و بیستم، نیم فصل دوم به عنوان مربی جانشین روی نیمکت استقلال نشست. استقلال لیگ نوزدهم دوم شد و لیگ بیستم، با فاصله نسبت به پرسپولیس و سپاهان در رده سوم قرار گرفت. مجیدی لیگ نوزدهم پس از نایب قهرمان کردن استقلال، به فینال جام حذفی رسید و مقابل تراکتور شکست خورد. او لیگ بیستم هم همین مسیر را رفت. استقلالی‌ها در مسیر رسیدن به فینال قرعه‌های آسانی نداشتند و مقابل پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس و گل‌گهر به پیروزی رسیدند. بازی فینال بین استقلال و فولاد، به ضربات پنالتی کشید و شکست استقلال، نگذاشت مجیدی به اولین جامش در مربیگری برسد. عملکرد خوب استقلال در جام حذفی اما، باعث شد مجیدی در این تیم باقی بماند و فصل بعد، طلسم قهرمان نشدن آبی‌پوشان در لیگ برتر را بشکند.

مسیر هموار ساپینتو

استقلال این فصل در جام حذفی، با قرعه‌های نسبتا خوبی روبرو شده است. سخت‌ترین قرعه آن‌ها، در اولین بازی با تراکتور بود که در وقت‌های اضافه، توانستند 2-1 برنده شوند. پس از آن استقلال با ملوان بازی کرد و در یک چهارم نهایی جام حذفی هم، با پارس جنوبی روبرو می‌شود. استقلال شانس زیادی دارد تا در صورت صعود به نیمه نهایی، با یکی از تیم‌های استقلال ملاثانی، هوادار، نساجی یا پیکان بازی کند. قرعه‌هایی که می‌توانند مسیر فینالیست شدن استقلال را هموار کنند. برنده بازی پرسپولیس و گل‌گهر، جدی‌ترین تهدید استقلال برای قهرمانی در جام حذفی است. فعلا مسیر استقلال تا فینال، هموار به نظر می‌رسد. مسیری که می‌تواند سا پینتو را هم مثل شفر و مجیدی، برای فصل آینده روی نیمکت استقلال نگه دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار