بهترین دربی‌باز چه کسی است؟/محمدخانی، فرهاد مجیدی، هاشمی‌نسب یا عابدزاده؟

یکی از کری‌های هواداران پرسپولیس و استقلال، در مورد بهترین دربی‌باز تمام سال‌های اخیر فوتبال ایران است.

بهترین دربی‌باز چه کسی است؟/محمدخانی، فرهاد مجیدی، هاشمی‌نسب یا عابدزاده؟

به گزارش زنهار؛ وقتی صحبت از دربی پایتخت و بازیکنان دربی‌باز می‌شود، پرسپولیسی‌ها نام بازیکنانی چون ناصر محمدخانی، مهدی طارمی، علی علیپور، احمدرضا عابدزاده و... را مطرح می‌کنند. البته عابدزاده در چند دربی هم دروازه‌بان استقلال بوده و استقلالی‌ها هم در کنار نام او از چهره‌هایی چون فرهاد مجیدی، مجتبی جباری و مهدی قایدی اسم می‌آورند.

علاوه بر احمدرضا عابدزاده، مهدی هاشمی‌نسب هم در هر دو تیم بازی کرده و خیلی‌ها حتی او را بهترین دربی‌باز تاریخ می‌دانند. بازیکنی که به عنوان یک مدافع در پرسپولیس ۴ گل به استقلال زد و وقتی به استقلال رفت در دربی معروف سال ۷۹ با ضربه سر دروازه عابدزاده را باز کرد.نکته آماری جالب این‌که احمدرضا عابدزاده چه با پرسپولیس و چه با استقلال هرگز در دربی‌های تهران شکست نخورد و در بالای ۱۰ دیداری که راهی میدان شد معمولا یا برنده بود و یا دربی با نتیجه مساوی به اتمام رسید. فرهاد مجیدی هم ستاره‌ای بود که در دربی‌های اول چندان موفق ظاهر نشد و فقط یک پاس گل داد اما در دربی‌های سال‌های پایانی فوتبال خود چهار بار دروازه پرسپولیس را باز کرد و تبدیل به ستاره محبوب هواداران استقلال شد.

یکی از دربی‌بازهای قدیمی ناصر محمدخانی بود که در دربی معروف سال ۶۵ ستاره میدان لقب گرفت و علاوه بر گل زیبایی که زد، دو پاس گل هم به شاهرخ بیانی بازیکن سابق استقلال داد تا او دروازه ناصر حجازی را باز کند. از دیگر بازیکنانی که در دربی‌ها عملکرد خوبی داشتند می‌توان به صمد مرفاوی و صادق ورمزیار در استقلال و مجتبی محرمی و ادموند بزیک در پرسپولیس اشاره کرد.در سال‌های اخیر هم نفراتی چون امید عالیشاه و ارسلان مطهری درخشش خوبی در دربی‌های پایتخت داشته‌اند و هنوز بازی می‌کنند. همان‌طور که قبلا اشاره شد ۷ بازیکن فعلی پرسپولیس سابقه گل‌زنی به استقلال را دارند و در میان آبی‌پوشان ۴ بازیکن به پرسپولیس گل زده‌اند اما بدون شک بهترین دربی‌باز سال‌های بعد از انقلاب را باید از میان نفراتی چون هاشمی‌نسب، ناصر محمدخانی، احمدرضا عابدزاده و فرهاد مجیدی انتخاب کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار