مربی پروازی برای تیم ملی فوتسال

مربی تیم ملی فوتسال ایران دو تابعیتی است و این موضوع معضلاتی را برای فدراسیون فوتبال و حضورش در تیم ملی بوجود آورده است.

مربی پروازی برای تیم ملی فوتسال

به گزارش زنهار؛ مربی تیم ملی فوتسال ایران دو تابعیتی است و این موضوع معضلاتی را برای فدراسیون فوتبال و حضورش در تیم ملی بوجود آورده است.

 وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال از ابتدای حضور در تیم ملی فوتسال بار‌ها تلاش خود را برای اضافه کردن یک مربی خارجی بادانش به کادرفنی انجام داد، اما در نهایت به حضور مربیان ایرانی رضایت داد. 

هر چند شمسایی در یکسال گذشته در این زمینه موفق نشد، اما حضور شهاب سفال‌منش، دستیار ایرانی وی که در کانادا سکونت دارد هزینه‌هایی نزدیک به یک دستیار خارجی را برای فدراسیون فوتبال به همراه داشته است، اما سوال اصلی اینجاست که وقتی فدراسیون با اینهمه مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر با توجه به حضور مربیان خوب در داخل کشور، چه اصرار و لزومی دارد که با چنین شرایطی از این مربی در کادرفنی تیم ملی استفاده شود.

گفته می‌شود باتوجه به سکونت سفال منش در کانادا و با توجه به بُعد مسافت این کشور با ایران، فدراسیون فوتبال برای سفر او به ایران هربار مبلغی بیش ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند، موضوعی که انتقاد برخی از پیشکسوتان و بازیکنان تیم ملی و حتی نارضایتی مسئولان فدراسیون را به همراه داشته است چراکه آنها معتقدند این پول می‌تواند صرف مصارف بهتری در مسیر آماده‌سازی بازیکنان و تیم ملی شود.

سفال‌منش که ساکن کانادا است در اردوی پیش از تورنمنت تایلند در اسفندماه سال گذشته نیز حضور پیدا نکرد و مستقیم به تایلند رفت و پس از پایان مسابقات نیز به کانادا بازگشته بود. این در حالی است که تمرینات تیم ملی از هفدهم فروردین ماه آغاز شده و سفال منش تا این لحظه هنوز در تمرینات شرکت نکرده است.

در حال حاضر مربیان جوان و بادانش زیادی در کشور وجود دارد که کارنامه بسیار بهتری از سفال‌منش در عرصه فوتسال دارند و می‌توانند علاوه بر هزینه پایین‌تر برای فدراسیون، کمک بیشتری به تیم ملی کنند، اما همانطور که پیشتر گفته شد دلیل اصرار شمسایی برای استفاده از سفال‎منش مشخص نیست.

حال باید دید مربی تیم ملی که بصورت پروازی تردد می‌کند، در نهایت چه زمانی به اردوی این تیم محلق خواهد شد و آیا شمسایی که همیشه از رعایت انظباط و پایبندی به اصول صحبت می‌کند همچنان در این باره سکوت می‌کند یا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار