یک شب سخت دیگر برای آلگری و یوونتوس

ماسیمیلیانو الگری با سخت‌ترین چالش‌ دوران سرمربی‌گری‌اش روبه‌رو می‌شود.

یک شب سخت دیگر برای آلگری و یوونتوس

به گزارش زنهار؛ یوونتوسی‌ها شب سختی را سپری می‌کنند؛ کسر 15 امتیاز از یووه در فصل 23-2022 سری آ می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای این باشگاه داشته باشد.

با اعلام دادگاه تجدید نظر فدراسیون فوتبال ایتالیا، 15 امتیاز از یوونتوس در این فصل سری آ کم شد و مدیران پیشین این باشگاه از جمله آندره آ آنیلی، پاول ندود و البته فابیو پاراتیچی با محرومیت‌هایی طولانی‌مدت روبه‌رو شدند. این حکم به دلیل ساخت حساب‌های جعلی یوونتوس برای ثبت سود سرمایه در خرید و فروش بازیکنان طی دو سال گذشته صادر شده است که البته از طریق دادگاه کمیته ملی المپیک ایتالیا قابل تجدید نظر خواهد بود. این دادگاه یا به کلی محرومیت یوونتوس را لغو می‌کند و یا تغییری در حکم صادره ایجاد نخواهد کرد. 

با کسر 15 امتیاز از یوونتوس، این تیم حالا با 22 امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به بولونیا و امپولی در رده دهم سری آ جای گرفته و فاصله‌اش با رده چهارم جدول که لاتزیو در آن جای دارد، 12 امتیاز است. یوونتوس برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا از طریق لیگ، کار نسبتا غیرممکنی دارد چرا که رقبایی چون لاتزیو، آاس رم و آتالانتا می‌خواهند از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. 

عدم راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا و یا حتی سایر تورنمنت‌های اروپایی چون لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا می‌تواند ضررهای مالی زیادی برای یوونتوسی داشته باشد که همین حالا هم در زمینه ثبت ضرر سالانه رکورد می‌زند. دیگر تاثیر این موضوع، درخواست خروج ستارگان باقی‌مانده ترکیب بیانکونری خواهد بود. هیچ بعید نیست طی روزهای آینده، بازیکنانی مثل دوشان ولاهوویچ درخواست خروج دهند و یا بازیکنانی چون آدریان رابیو دیگر برای تمدید قرارداد مذاکره نکنند.

تنها راه نجات یوونتوس برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، تلاش برای قهرمانی در لیگ اروپا و یا حداقل کوپا ایتالیا خواهد بود چون کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا از طریق سری آ برای یوونتوس، خیلی خیلی سخت به نظر می‌رسد. یووه با قهرمانی در لیگ اروپا می‌تواند ضمن کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپای سال آینده، به سید اول قرعه کشی این مسابقات هم راه پیدا کند. قهرمانی در کوپا ایتالیا هم می‌تواند حضور در لیگ اروپا برای فصل آینده را تضمین کند. با همه این اوصاف، قهرمانی در لیگ اروپا اصلا کار ساده‌ای نیست به خصوص این‌که تیم‌هایی چون منچستریونایتد، بارسلونا و آرسنال در آن حضور دارند اما این تنها راه فرار یوونتوس از بحران کنونی است. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار