فینالی که حسرت قهرمان المپیکی قطری‌ها شد

قهرمان قطری وزنه‌برداری جهان و المپیک با تمجید از عملکرد این کشور در برگزاری جام جهانی فوتبال گفت: متاسفانه من نتوانستم فینال جام جهانی را از نزدیک نظاره‌گر باشم.

فینالی که حسرت قهرمان المپیکی قطری‌ها شد

به گزارش زنهار؛ روزنامه الرایه قطر با انتشار گفت وگویی اختصاصی با فارس الباخ قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک، نوشت:‌ مرد طلایی قطری‌ها در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دنبال تکرار این مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. فارس الباخ در المپیک توکیو موفق شد نخستین مدال طلای قطری‌ها را در ادوار المپیک ضرب کند. وی عناوینی مانند قهرمانی جهان و آسیا در ۲ دسته ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم کسب کرده است.
وزنه‌بردار مصری‌الاصل قطر در این گفت وگو اعلام کرد: در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان که در ریاض برگزار می‌شود حضور دارم زیرا باید برای المپیک پاریس برنامه‌ریزی کنم. حضور در این مسابقات برای مدعیان رسیدن به المپیک اجباری است و شرکت نکردن در آن به معنای عدم حضور در المپیک بعدی است.
دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ادامه داد: مشتاقانه منتظر حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستم تا بتوانم دومین مدال طلای خود را در این دوره از بازی‌ها بگیرم و یک دستاورد فوق‌العاده برای قطری‌ها در المپیک به نام خود ثبت کنم. البته برای حضور در پاریس نیاز به شرکت در تورنمنت‌های زیادی دارم و باید در گزینشی‌های مختلف حضور داشته باشم تا امتیازات لازم را کسب و در جمع نفرات برتر دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار بگیرم.
فارس الباخ با تمجید از نقش پدرش ابراهیم حسونه به عنوان مربی، گفت: از تجربیات پدرم که در میادین بزرگ به دست آمده بهره زیادی برد. پدرم در طول شرکت در مسابقات قهرمانی جهان تلاش زیادی داشت تا بتوانم خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنم.
وزنه‌بردار مصری‌الاصل قطری‌ها گریزی هم به جام جهانی فوتبال در این کشور زد و گفت: سازمان‌دهی مسابقات بسیار عالی و قابل تمجید بود اما نتوانستم فینال این رقابت‌ها را از نزدیک ببینم زیرا به خاطر مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در بوگوتای کلمبیا بودم. در کلمبیا شاهد بودم که مسوولان فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری از برگزاری جام جهانی در کشور قطر تمجید کردند.
فارس ابراهیم الباخ قطری در چند سال گذشته رقابت سختی با ملی‌پوشان ایران در دسته ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم داشته است. وی رقیبانی همچون سهراب مرادی، کیانوش رستمی، رضا دهدار و سیدرسول معتمدی داشت. فارس الباخ در المپیک توکیو در غیاب سهراب مرادی و کیانوش رستمی موفق به کسب طلا شد. وی در آن مسابات ۱۴ کیلوگرم کمتر از رکورد شخصی سهراب مرادی وزنه زد. رکورد مجموع سهراب مرادی ۴۱۶ کیلوگرم است این در حالی است که فارس قطری با مجموع ۴۰۲ کیلوگرم به مدال طلا المپیک در دسته ۹۶ کیلوگرم رسید.
مرادی به خاطر مصدومیت کتف نتوانست امتیازات لازم برای حضور در المپیک توکیو کسب کند.
در صورت بهبودی سهراب مرادی، قهرمان قطری کار سختی برای رسیدن به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد. در غیر اینصورت وی باید رقابت سختی با سیدرسول معتمدی پدیده وزنه‌برداری ایران و جهان داشته باشد. معتمدی در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در ازبکستان بالاتر از این رقیب قطری به مدال طلا رسید. معتمدی همچنین عنوان قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و عنوان قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا در دسته ۱۰۹ کیلوگرم را در کارنامه دارد.
فارس الباخ که امید اصلی قطری‌ها برای کسب مدال طلای المپیک پاریس است در مسابقات جهانی کلمبیا نتوانست مدال طلای یکضرب را کسب کند. رضا دهدار در این حرکت با ۱۷۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و فارس تنها ۱۷۴ کیلوگرم را مهار کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار