مسی ، نبوغ و قهرمانی جهان+عکس

لیونل مسی امشب در یکی از حساس‌ترین بازی‌های عمر خود برای کسب عنوانی تلاش خواهد کرد که تنها جای خالی ویترین افتخاراتش محسوب می شود.

مسی ، نبوغ و قهرمانی جهان+عکس

به گزارش زنهار؛ کسب هفت توپ طلا و هر عنوان ملی، باشگاهی و فردی دیگری که فکرش را بکنید، لیونل مسی را به فوق ستاره‌ای غیرقابل تکرار در فوتبال دنیا تبدل کرده است. کاپیتان آرژانتین در تمام این سال‌ها اما از خالی بودن جای یک افتخار بزرگ در ویترین افتخاراتش رنج برده است؛ عنوانی که یک بار در فینال سال 2014 از به دست آوردنش بازماند و یک بار هم امشب برای کسب آن دوباره خواهد جنگید.

از این جام جهانی به عنوان دوئلی تاریخی بین مسی و رونالدو نیز یاد می شد؛ هواداران این دو ستاره به یک توافق نانوشته دست یافتند که طبق آن، بالا بردن کاپ قهرمانی جام جهانی، معیاری باشد برای جواب این سوال کلیشه‌ای که لئو بهتر است یا کریس؟ در شرایطی که رونالدو و پرتغال از رسیدن به جمع چهار تیم بازماندند، مسی با آرژانتین تا فینال بالا آمد و امشب در آستانه رقم زدن اتفاقی است که سال‌ها برای آن انتظار کشیده و حسرت خورده است.

هشت سال پیش بود که لئو با آرژانتین به فینال جام جهانی راه یافت؛ در همان دوره ای که او با یک کات زیبا دروازه ایران را هم باز کرده بود. آرژانتین در فینال آن دوره با تک گل گوتزه در وقت های تلف شده، مغلوب آلمان شد تا تصویری از مسی، ثبت و وایرال شود که 180 درجه با مطلوب این ستاره فاصله داشت؛ او مثل دیگر آرژانتینی های مغموم از شکست، با حسرت از کنار کاپ قهرمانی عبور کرده و مدال نقره جام جهانی 2014 را دریافت کرد؛ مدالی که وقتی به گردن لئو آویخته می شد، او عهدی با خود بست.

نگاهی توام با اندوه و حسرت/ مراسم اهدای جوایز جام جهانی 2014؛ جایی که آرژانتین با شکست یک بر صفر مقابل آلمان در فینال به مقام دوم بسنده کرد.

عهد او جبران شکست فینال و تبدیل رنگ این گردن آویز به طلا بود؛ اتفاقی که چهار سال بعد رخ نداد اما در سال 2022 در یکقدمی تحقق آن قرار گرفته ایم. مسی رهبر آرژانتین در راه رسیدن به فینال جام جهانی قطر بود. او درخشید و پله پله بالا آمد تا به مرحله ای برسد که قرار است تاریخی شود؛ مسی که هشت سال از فینال 2014 بزرگتر شده و شانس جبران زیادی هم در ادامه راه ندارد، در بهترین مقطع ممکن در شرایط جبران قرار گرفته و باید دید که می تواند با رقم زدن این اتفاق، عکس تلخ از فینال قبلی را به تاریخ بسپارد یا یک کپی دیگر از این عکس در راه است؟!

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار