آذربایجان روی نام ملی‌پوشان ایران تمرکز کرده بود

مربی سازنده کشتی فرنگی کشورمان گفت: آذربایجان تنها روی نام کشتی‌گیران ایران تمرکز کرده بود و فکر می‌کرد می‌تواند با عنوان‌داران خود قهرمان جام‌جهانی شود.

آذربایجان روی نام ملی‌پوشان ایران تمرکز کرده بود

به گزارش زنهار؛ محمدعلی چمیانی در خصوص قهرمانی  در جام جهانی باکو اظهار داشت: تیم ملی کشتی فرنگی ما همیشه جزو سه تیم برتر جهان بوده است. در این مسابقات هم با توجه به غیبت روسیه و ترکیب جوانی که داشتیم، توانستیم نتیجه بسیار خوبی بگیریم. خودِ آذربایجان هم این پیش بینی را نمی‌کرد که ایران با جوانان میانگین سنی 20 سال بتواند قهرمان شود. آذربایجان چون خودش میزبان بود،‌به دنبال قهرمانی در این رقابت‌ها بود،‌اما به این فکر نمی‌کرد که جوانان ما هم می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی افزود: اگر بخواهیم به صورت واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنیم،‌ آذربایجان تنها روی نام کشتی‌گیران ایران تمرکز کرده بود و فکر می‌کرد می‌تواند با عنوان‌داران خود قهرمان جام جهانی شود. تیم ملی کشتی فرنگی ما هم در این رقابت‌ها جوان بود، ولی کاملا با تجربه و میدان‌دیده در این رقابت‌ها شرکت کرد. شما به ترکیب تیم ملی که نگاه کنید می‌بینید که آنها جوان هستند اما در مسابقات بین‌المللی مختلف حضور داشتند و به همین دلیل می‌دانستند که چطور برابر حریفان خود کشتی بگیرند. من می‌توانم بگویم که پشتوانه خوبی برای کشتی فرنگی ما ایجاد شده است و ما سال‌ها می‌توانیم از وجود این جوانان بهره ببریم.

* رنگرز سال آینده کار بسیار حساسی دارد

مربی سازنده کشتی فرنگی درباره ادامه راه حسن رنگرز گفت: رنگرز یک مربی تحصیل‌کرده است و تجربه سرمربیگری را دارد. او در گذشته هم سرمربی تیم ملی جوانان بود و موفقیت‌های زیادی را برای کشورمان به دست آورد. اگر کلی نگاه کنیم،‌ او سال‌هاست که در کشتی حضور دارد؛ چه در کادر فنی و چه در کمیته فنی فدراسیون و چه بخش مدیریتی فدراسیون که این امر حائز اهمیت است و نشان می‌دهد که رنگرز هیچ‌گاه از کشتی دور نبوده است.

وی با بیان اینکه سال آینده سال بسیار مهم برای کشتی ایران است افزود: او تا به امروز موفق بوده و قطعا در ادامه راه هم موفق خواهد شد، اما باید این را بدانیم که سال آینده، سال بسیار مهمی برای کشتی کشورمان است؛ چراکه باید سهمیه‌های المپیک را کسب کنیم و راهی المپیک پاریس شویم تا آنجا نتایج خوبی را کسب کنیم.

* چرخه تیم ملی برگزار شود خیلی از جوانان دیده می شوند

چمیانی با اشاره به چرخه انتخابی عنوان کرد: حسن رنگرز خودش به این مسئله واقف است که باید انتخابی تیم ملی برگزار شود. در یکی دو مسابقه اخیر او فرصتی نداشت که این مسئله را اجرا کند، اما انتظار داریم در ادامه راه و مسابقات آینده به این مسئله توجه کند و انتخابی تیم ملی را حتما برگزار کند.

کارشناس کشتی فرنگی کشورمان در خصوص پشتوانه کشتی فرنگی کشورمان هم اظهار داشت: ببینید! تمام این جوانانی که امروز در تیم‌های ملی ما حضور دارند بهترین‌های کشتی ما هستند و اگر چرخه انتخابی هم برگزار شود، مطمئنا نفرات دیگری هم هستند که به این جوانان اضافه می‌شوند. وقتی مسابقاتی برگزار نشود و جوانان ما دیده نشوند، مطمئنا پشتوانه تیم ملی هم مشخص نمی‌شود که به چه شکل است. همین مدال‌آوران آذربایجان از دل انتخابی‌های تیم ملی بیرون آمده‌اند. پس اگر به چرخه انتخابی تیم‌های ملی توجه شود،‌ اتفاقات خیلی خوبی رقم می‌خورد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشتی ایران پتانسیل بزرگی دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که می‌تواند تا 20 سال آینده خود را بیمه کند.

*به نونهالان توجه شود 20 سال آینده کشتی تأمین است

چمیانی در پاسخ به این سوال که آیا حضور نونهالان در کمپ تیم‌های ملی چقدر می‌تواند در آینده کشتی کشورمان تأثیر داشته باشد، تصریح کرد: ببینید! برگزاری چنین اردوهایی بسیار کار بزرگی است که خوشبختانه فدراسیون کشتی به موقع به این موضوع توجه کرد تا اردوهای نونهالان در کمپ تیم‌های ملی برگزار شود. این نونهالان باید از همین امروز پرورش یابند و همچنین حضور مربیان برتر از اقصا نقاط کشور در تمرینات این نونهالان بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه مربیان سازنده این نونهالان هم می‌توانند در تربیت و رشد این کشتی‌گیران کاملا سهیم باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما امروز با این نونهالان کار می‌کنیم که آینده کشتی ایران را بسازند، این یک چرخه‌ای است که توقفی ندارد. ما تا به امروز خلائی در کشتی نداشتیم و تنها تربیت و پرورش این نونهالان به این دلیل است که بتوانند در آینده پا جای پای بزرگان کشتی ما بگذارند.فدراسیون باید به این نونهالان توجه کند و همیشه زیر چتر خودش بگیرد و سعی کند اردوهایی هم که برای آن ها برگزار می‌کند در کمپ تیم های ملی باشد. چون شهرستان‌های ما امکانات کمپ تیم‌های ملی را ندارند و اگر ادامه دار باشد بهترین اتفاقات برای آینده این نونهالان رقم می‌خورد.

 

 

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار