گاف بزرگ باشگاه استقلال!

بخش حقوقی باشگاه استقلال بدون کسر مالیات افراد خارجی، تمام حقوق را به طور کامل پرداخت کرده است و حالا که پین دیگر نمی‌خواهد به ایران بازگردد، این پرداخت مالیات هم به عهده استقلال خواهد بود، چرا که آنها به عنوان کارفرما شناخته می‌شوند.

گاف بزرگ باشگاه استقلال!

به گزارش زنهار؛ وقتی رسانه طرفداری از نقش ضعف برخی مدیران به ظاهر حقوقی باشگاه استقلال در محکومیت این باشگاه به پرداخت مطالبات گابریله پین پرده برداشت، عده ای تلاش کردند افشاگری رسانه طرفداری را با طرح ادعاهای واهی کمرنگ کنند.

در حالی که برخی افراد در بخش حقوقی باشگاه استقلال به تکاپو افتاده اند برای سرپوش گذاشتن روی اشتباه های باشگاه در زمان مدیریت مصطفی آجورلو، ادعا کنند عامدانه از فعالیت در پرونده مطالبات گابریله پین خودداری کرده اند چون می دانستند در این پرونده محکوم می شوند، مدارک و اسنادی که به دست رسانه طرفداری رسیده نشان می دهد این تلاش بی فایده و این ادعا کذب است و آنها دفاعیات بلند بالایی در واکنش به حکم فیفا داشتند.

به رغم دفاعیات و مدارک ٧ صفحه ای باشگاه استقلال در جواب فیفا، در نهایت فیفا در پرونده مطالبات گابریله پین باشگاه را محکوم به پرداخت پاداش قهرمانی کرد. 

با توجه به ارسال رای اولیه، باشگاه درخواست شرح رای فیفا را کرده بود که دو هفته بعد از رای اولیه آمد و در نهایت جوابی برای آن نداشتند.

اما اشکال کار کجا بود که تیم حقوقی اینچنین زود این پرونده را کنار گذاشت؟

در قرارداد گابریله پین این نکته ذکر شده بود (بر خلاف دیگر خارجی ها) که او خودش باید مالیات را پرداخت کند اما از اولین پرداختی، باشگاه تمام پول ناخالص را بدون کسر مالیات به پین می داد و حتی آخرین قسط در آخرین بازی پرداخت شد.

در حقیقت اشتباه بخش حقوقی باشگاه این بود که بدون کسر مالیات افراد خارجی، تمام حقوق را به طور کامل پرداخت کرده است و حالا که پین دیگر نمی خواهد به ایران بازگردد، این پرداخت مالیات هم به عهده استقلال خواهد بود، چرا که آنها به عنوان کارفرما شناخته می شوند.

اگر از همان ابتدا طبق قوانین کار، مالیات پین از او کم می شد، امروز این پاداش مسئله زیادی نبود، چرا که می توانست با حساب مالیات او برابر شود و در حقیقت استقلال بدون پرداخت پاداش فقط معادل آن مالیات را کم کرده بود. اما استقلالی ها حتی فرصت دفاع دوباره از دفاعیه اول خود را هم دریغ کردند، حالا آنها هم باید پاداش را پرداخت کنند و هم مالیات حقوق ٢٢٠ هزار یورویی گابریله پین را بدهند!

حالا این سوال هم پیش می آید؛ پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان خارجی به عهده چه کسی است؟ اگر چه در آیین نامه سازمان لیگ به صراحت آمده است باشگاه ها حق ندارند مالیات بازیکنان را بدهند اما حالا که بخش حقوقی باشگاه استقلال در زمان مدیریت مصطفی آجورلو (که با این گاف ها بخش ضد حقوقی نامیده شود، بهتر است) چنین خطایی کرده، باید منتظر ماند و دید مالیات سال قبل آمانوف، یامگا، سیلوا و ژستد را چه کسی تقبل کرده و امسال هم این مالیات مضاعف خواهد بود یا خود بازیکنان  در موعد دریافت حقوق خودشان مالیات مصوب را پرداخت می کنند؟ 

به هر حال این اسناد نشان می دهد ادعای خنده دار افراد منتسب به بخش حقوقی باشگاه استقلال مبنی بر اینکه عامدانه در پرونده گابریله پین دفاع نکرده اند چون می دانستند محکوم می شوند، صحت ندارد و استقلال چوب دفاع نامناسب و دفاعیه ناقص خود و استفاده نکردن از مهلت دوم برای دفاع را خورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار