با «لعیب» جام جهانی 2022 آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم شما را با نماد جام جهانی 2022 قطر آشنا کنیم.

با «لعیب» جام جهانی 2022 آشنا شوید

به گزارش زنهار؛ چائو، گواچیتا، زاکومی و فولکو همگی اسامی نمادهای ادوار قبلی جام جهانی هستند، نماد هایی که از جام جهانی 1966 انگلیس به این فستیوال فوتبالی اضافه شدند و شکل های مختلفی داشتند، از فلفل و پرتغال تا شیر، آرمادیلو و گرگ. امسال هم طبق روال با یک نماد جدید سر و کار خواهیم داشت تا به استقبال بزرگترین جشن دنیای فوتبال در قطر برویم. 

فیفا تصمیم گرفت که در روز قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، از نماد این جام رونمایی کند و این کار را هم انجام داد. «لعیب» نماد جام جهانی 2022 قطر است اما در مورد آن چه می دانیم؟ 

لعیب، نماد جام جهانی 2022 قطر 

نماد جام جهانی 2022 قطر چیست؟ 

در نگاه اول، لعیب یک غتره یا کوفیه است، آن را با روح یا سفره ماهی اشتباه نگیرید! یک نوع سربند رایج در پوشاک سنتی مردم عرب و کشورهای عربی و بعضا کشورهای غیر عرب است که همراه با عقال بر روی سر قرار می گیرد. مقامات بازاریابی جام جهانی به ما می گویند که «لعیب» قرار نیست هیچ گونه ویژگی انسانی ثابتی داشته باشد. در زمان معرفی لعیب، هیچ چیزی در مورد جنسیت او گفته نشد اما فیفا برای اشاره کردن به آن از ضمایر مذکر استفاده می کند. غتره سربندی است که در کشور قطر، به مردان اختصاص دارد اما طراح این نماد به هنگام طراحی، زنان را از یاد نبرد. نقش اسلیمی که در پایین این شخصیت دیده می‌شود، از نقش حنا‌هایی الهام گرفته شده که زنان قطری به عنوان تزیین و آرایش استفاده می‌کنند.

معنی لعیب چیست؟

لعیب در زبان عربی به معنای بازیکن فوق العاده ماهر است.

لعیب، نماد جام جهانی 2022 قطر 

داستان لعیب

وب سایت فیفا به ما می گوید که لعیب در تمام دوره های قبلی جام جهانی حضور داشته همچنین در به ثمر رسیدن تعدادی از گل های به یادماندنی جام نقشی ایفا کرده است. لعیب قرار است با روحیه بانشاط و سرزنده اش به یاد آورده شود، روحی که به هرجا می رود، با خودش خوشحالی و نشاط را به ارمغان می آورد. فیفا می گوید که لعیب اهل یک دنیای موازی است، دنیایی که در آن نماد های جام جهانی زندگی می کنند. 

طراح نماد جام جهانی 2022 قطر کیست؟ 

سیدحسین اجاقی، طراح نماد جام جهانی 2022 قطر است. این طراح ایرانی یکی از ده ها طراحی بود که توسط فیفا و مقامات اجرایی جام جهانی انتخاب شد و پس از گذراندن مراحل مختلف، طرحش مورد توجه امیر قطر و مقامات قطری قرار گرفت. 

سید حسین اجاقی، طراح ایرانی «لعیب»

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار