بنزما: به لواندوفسکی فکر هم نمی‌کنم!

کریم بنزما، ستاره رئال مادرید، معتقد است هیچ رقابتی بین او و روبرت لواندوفسکی وجود ندارد.

بنزما: به لواندوفسکی فکر هم نمی‌کنم!

به گزارش زنهار؛ مراسم اهدای جایزه توپ طلا شب گذشته در پاریس برگزار و کریم بنزما به عنوان برنده این جایزه ارزشمند معرفی شد. 

این ستاره فرانسوی نمایش درخشانی در فصل گذشته در ترکیب رئال مادرید داشت و نقش مهمی را در قهرمانی این تیم در هر دو رقابت لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد.

بنزما، پس از این مراسم در نشست خبری شرکت کرد تا به سوالات خبرنگاران درباره دریافت این جایزه و دیگر مسائل پاسخ دهد. 

علاقه به رونالدو:«رونالدو می‌داند که اسطوره من است. هیچ مهاجمی مثل او نیست. تکرار کاری که او در زمین انجام می‌داد غیرممکن است. او خود تاریخ است. او تنها مهاجمی است که اگر در زمین باشد و در ترکیب اصلی قرار بگیرد، من هیچ شکایتی از نیمکت‌نشینی نخواهم داشت. رسیدن به سطح او غیرممکن است. این تاریخ فقط برای من نیست، بلکه برای همه مهاجمان است.»

منظور خاص از سخنرانی پس از دریافت توپ طلا:« این پیام هیچ منظور خاصی ندارد. خانواده من در تمامی لحظات سخت همراهی‌ام کردند. من می‌خواستم این لحظه را با آنها به اشتراک بگذارم. همان‌طور که همیشه گفته‌ام، آنها برای مدتی طولانی به من کمک کردند که در زمین حاضر باشم و به تلاش ادامه دهم.»

انتظار دریافت توپ طلا در 34 سالگی:«من همیشه توپ طلا را در ذهنم داشتم. این شرایط پس از 30 سالگی تغییر کرد، زمانی که بلندپروازی وارد ذهنم شد. بلندپروازی در واقع سخت‌کوشی بیشتر و عزم راسخ‌تر است. مهم‌ترین نکته در فوتبال همین اتفاق بود. من به خودم گفتم که می‌توانم رهبر تیم باشم و در رئال هستم که بهترین باشگاه دنیا است. چون وقتی 21 یا 22 ساله بودم، به اندازه امروز بلندپروازی نداشتم. من روزهای سختی را سپری کردم، خصوصا وقتی در والدیباس بودم و همه هم‌تیمی‌هایم به تیم ملی می‌رفتند اما من همان‌جا می‌ماندم.»

توصیه بنزما 34 ساله به بنزمای شش ساله:«من به او می‌گفتم فوتبال بازی کند، رویاهایش را داشته باشد که توپ طلا، لیگ قهرمانان و جام جهانی هم جزو آنهاست... و همیشه در زمین بازی لبخند بزند. فوتبال بازی کردن یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی من است. این یک کار است اما در کودکی هم همیشه این را در ذهنم داشتم که فوتبال بازی کنم و لذت ببرم.»

رویای باقی مانده:« همان‌طور که همیشه گفتم، من بلندپرواز هستم. نتوانستم با فرانسه قهرمان جام جهانی شوم، این چیزی است که باید به آن برسم. این هدف بعدی من است. من اعتماد به نفس بالایی دارم. می‌خواهم به جام جهانی بروم و تمام تلاشم را برای قهرمانی به کار بگیرم.»

کسب دوباره توپ طلا در سال آینده:« من چنین آدمی نیستم. از چیزهایی که دارم لذت می‌برم. اگر یک بار در زندگی به آن برسم، عالی است. اگر بتوانم دو یا سه بار هم به آن برسم، همین‌طور است. اول باید در لحظه درست به خوبی کار کنم. من باید از خودم لذت ببرم و نباید عملکردم در زمین افت کند. اگر بپرسید آیا برای رسیدن به اینجا هدفی داشتم، باید بگویم که نه. من می‌دانم که اگر با هم تیمی‌هایم خوب کار کنم، اینجا خواهم بود. باید از کارم لذت ببرم.»

رقابت با لواندوفسکی در اسپانیا:« هیچ رقابتی وجود ندارد. ما دو بازیکن متفاوت هستیم. این رقابت را شما می‌سازید. من تمرین می‌کنم، آماده می‌شوم و به هیچ بازیکن دیگری فکر هم نمی‌کنم.»

نقش رئال مادرید و فلورنتینو پرز در کسب جوایز:« رئال بهترین باشگاه دنیاست اما شما باید در زمین خوب باشید تا برنده جایزه شوید. همان‌طور که گفتم احترام زیادی برای پرز قائل هستم چون او همیشه از من حمایت کرده است. او در لحظات سخت کنار من ایستاد. او همچنین در خانه ما به لیون آمد تا در کنار والدینم باشد و من را برای پیوستن به رئال متقاعد کند. می‌دانم که برای من خوشحال است. او باعث شد به کاری که می‌کنم افتخار کنم چون همیشه به من می‌گفت یک روز برنده توپ طلا خواهم بود.»

اهمیت این جایزه برای فرانسه:« از رییس جمهور به خاطر پیامی که منتشر کرد ممنونم. وقتی فوتبال بازی می‌کنم، برای این که به کسی چیزی را ثابت کنم یا پیامی بفرستم نیست. من بازی می‌کنم تا احساس کسانی که فوتبالم را می‌بینند برانگیخته کنم. افرادی را می‌شناسم که به من افتخار می‌کنند. به همین دلیل بار دیگر تکرار می‌کنم، من برنده توپ طلا شدم.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار