یاوری: سپاهان کفران نعمت می‌کند/ برای امید نورافکن نگرانم

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید کفران نعمت سپاهان در خط حمله باعث شد مقابل گل گهر پیروز نشود.

یاوری: سپاهان کفران نعمت می‌کند/ برای امید نورافکن نگرانم

به گزارش زنهار محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره تساوی ۲ بر ۲ گل گهر و سپاهان اظهار کرد:‌ یکی از باکیفیت‌ترین بازی‌های لیگ بود. هر دو تیم برنامه‌هایی داشتند که هر کدام در مقطع‌هایی موفق بودند. سپاهان حفظ توپ و سرعت در پاس‌ و رفتن در عمق را در برنامه خود داشت. گل گهر هم می‌خواست از فضاهای کناری ریگی استفاده کند. نیمه اول گل گهر با حضور خدابنده‌لو سعی داشت از این فضا استفاده کند و چندین بار هم موفق بودند اما نتوانستند گلزنی کنند.

او ادامه داد: نقش عاشوری و علیزاده در نیمه دوم بسیار مهم بود و برای آن‌ها بازی را عوض کرد. توانستند نظم دفاعی سپاهان را بر هم بزنند و مورایس باید به این مساله توجه کند. سپاهان یک مربی با کادر مجرب و باتجربه دارد و بازیکنان باکیفیتی هم در اختیار دارند اما کفران نعمت در خط حمله باعث شد این بازی مساوی شود. چهار موقعیت بالای ۸۰ درصد را از دست دادند. این‌ها کفران نعمت است و خط حمله سپاهان به تیم‌شان بدهکار شدند. کادر فنی باید روی این مساله کار کنند.  

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: نمی‌دانم مغانلو دیگر چه زمانی می‌خواهد برای سپاهان گلزنی کند و از موقعیت‌ها استفاده کند. او دو موقعیت خیلی خوب در ضد حمله را از دست داد. مغانلو همیشه ابتدا از چارچوب دروازه خارج می‌شود و بعد ضربه می‌زد. این مساله باعث از دست دادن توپ‌هایش می‌شود. دلیلش این است که سرعت رسیدنش به توپ کم است.

او درباره استفاده سپاهان از پیام نیازمند گفت: به موقع از حضور او استفاده شد چون سپاهانی‌ها بدون او می‌توانستند اشتباهات زیادی داشته باشند. رشید مظاهری دروازه‌بان بسیار خوبی است اما در یکی دو فصل اخیر چندان خوب نبود. عاقلانه ترین کار برگرداندن پیام نیازمند بود. او یک دروازه‌بان خوب در پشت دفاع سپاهان است و بسیار می‌تواند به تیمش کمک کند.

یاوری اضافه کرد: اولین چیزی که یک تیم باید داشته باشد، سازمان تیمی و شخصیت قهرمانی است. سپاهان این دو فاکتور را دارد. ممکن است در یک بازی اشتباه پیش بیاید اما آن‌ها منظم و درست پیش می‌روند و با این روند می‌توانند به نتیجه خوبی برسند. آن‌ها فرناندز را دارند که برای پاس دادن از قبل تصمیم می‌گیرد و مقابل گل گهر یک پاس فوق العاده داد. نقش رهبری خوبی هم دارد و این مساله به تیم کمک می‌کند.

او درباره عملکرد نورافکن گفت: برای او نگرانم چون عملکرد خوبی را در این سه هفته از خود به نمایش نگذاشته است. کادر فنی سپاهان تصمیم درستی گرفت که زکی‌پور را به جای او گذاشت. نورفکن قبلا روی تک به تک‌ها کم نمی‌ْآورد اما امروز در این مورد خوب نبود.

این پیشکسوت فوتبال در پایان اضافه کرد:‌ مساوات باید در لیگ برتر رعایت شود. استقلال در خانه با هوادار است، پرسپولیس خارج از خانه بدون هوادار است و بازی گل گهر در کرمان نیز با هوادار است. این بسیار به ضرر سپاهان است و مساواتی رعایت نشده است. حضور هواداران روی روحیه بازیکنان تاثیرگذار است. این همه تفاوت از کجا می‌آید؟ امیدوارم این مسائل رعایت شود.


 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار