تغییرات مهم فرهاد در خط هافبک؛ دو ملی‌پوش در راه استقلال؟

​به نظر می‌رسد در پست هافبک دفاعی، آبی‌پوشان تغییرات مهمی را در نقل‌وانتقالات تابستانی خواهند داشت.

تغییرات مهم فرهاد در خط هافبک؛ دو ملی‌پوش در راه استقلال؟

به گزارش زنهار، هنوز استقلال یک بازی دیگر تا برپایی جشن قهرمانی‌اش در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فاصله دارد اما مسجل‌شدن قهرمانی آبی‌ها باعث شده تا کادرفنی تمرکزشان را روی تهیه لیست نقل‌وانتقالاتی تیم‌شان بگذارد و فرهاد مجیدی و دستیارانش در تلاش برای ارائه لیست بازیکنان ورودی و خروجی استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی هستند. فرهاد مجیدی به دنبال تقویت تیمش است تا بتواند برای دومین فصل استقلال را در لیگ آینده به قهرمانی برساند و معتقد است که آبی‌پوشان نیاز به چند خرید مهم به ویژه در پست هافبک و مهاجم دارند. سرمربی استقلال تاکید ویژه به تقویت تیمش در پست هافبک دفاعی داشته و گمانه‌زنی‌ها و شایعات زیادی در روزهای گذشته پیرامون لیست درخواستی‌های فرهاد مجیدی مطرح شده است.

زوج خط هافبک تیم ملی در استقلال؟

سعید عزت اللهی در سالیان گذشته همواره سوژه نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال ایران بوده و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم به دنبال جذب این هافبک باتجربه بوده‌اند؛ عزت‌اللهی تحت قرارداد باشگاه وایله دانمارک است و هنوز یک‌فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد و کار سختی برای جدایی از لیگ دانمارک و پیوستن به یک تیم ایرانی در پیش‌روی خود می‌بیند. عزت‌اللهی یکی از گزینه‌های مجیدی برای تقویت خط هافبک استقلال است و سرمربی آبی‌ها امیدوار است که در کنار او، امید ابراهیمی هم بتواند به تیم سابقش بازگردد تا دو هافبک ملی‌پوش در استقلال زوج خط هافبک این تیم را شکل بدهند. ابراهیمی در تیم الوکره فصلی درخشان را گذراند و با باشگاهی قطری یک فصل دیگر قرارداد دارد و برای جلب رضایت آن‌ها مسیر دشواری در مقابل امید ابراهیمی قرار دارد.

علی کریمی آبی‌ها به استقلال بر می‌گردد؟

هافبک فصل گذشته کایسری اسپور، یکی از گزینه‌های مطرح شده از سوی فرهاد مجیدی برای تقویت خط هافبک استقلال است؛ کریمی که دو فصل درخشان را در لیگ هجدهم و نوزدهم در استقلال گذراند، سالی عجیب را سپری کرد. او با باشگاه ترکیه‌ای قراردادش را به امضا رساند اما دو هفته بعد از امضای قرارداد 4 ساله با کایسری اسپور، دچار مصدومیت شدیدی شد و فصل را به طور کامل از دست داد. کریمی در هفته‌های گذشته تمرینات خود را به صورت انفرادی آغاز کرده است تا بتواند مجدداً به میدان بازگردد. باشگاه کایسری اسپور 3 فصل دیگر با هافبک ایرانی‌اش قرارداد دارد و بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها به سادگی اجازه جدایی علی کریمی را به مقصد استقلال بدهند اما کریمی در سال جام جهانی امیدوار است بتواند به استقلال بازگردد و با درخشش در جمع آبی‌پوشان مجدداً پیراهن تیم ملی را به‌دست آورد.

ریگی و خدابنده‌لو در لیست دوم فرهاد

مسعود ریگی بعد از درخشش در استقلال نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب سپاهان به‌دست بیاورد و فصل خوبی را در جمع طلایی‌پوشان سپری نکرد و بیشتر از او به عنوان یار جانشین و تعویضی در ترکیب سپاهان استفاده شد؛ ریگی یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد اما به دنبال جدایی توافقی از جمع طلایی‌پوشان است و به نظر می‌رسد در لیست مازاد محرم نویدکیا هم قرار گرفته است. ریگی که 2 فصل خوب را در استقلال گذراند، امیدوار است بتواند دوباره به جمع آبی‌پوشان بازگردد و شنیده می‌شود که فرهاد مجیدی هم در صورت ناکامی باشگاه در خرید عزت‌اللهی، ابراهیمی و کریمی در لیست دوم خود نام مسعود ریگی را برای تقویت خط هافبک استقلال ارائه کرده است. محمد خدابنده‌لو هافبک جوان ذوب‌آهن هم یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده برای حضور در خط هافبک استقلال است؛ البته خدابنده‌لو مذاکراتی را هم با مدیران پرسپولیس داشته اما با توجه به شرایط سنی او و قرار گرفتن در فهرست نفرات تیم بزرگسال، باعث شده تا سرخ‌پوشان مردد در جذب او شوند و احتمال حضور این هافبک 22 ساله در استقلال تقویت شود.

مهدی‌پور لژیونر می‌شود؟

فرهاد مجیدی در شرایطی به فکر تقویت خط هافبک تیمش افتاده که احتمال می‌دهد چند ستاره خود را در این پست از دست بدهد؛ مهدی مهدی‌پور یکی از بهترین بازیکن استقلال در لیگ بیست‌ویکم بود که یک فصل دیگر هم با آبی‌پوشان قرارداد دارد اما در قرارداد مهدی‌پور بند فسخ در صورت دریافت پیشنهاد خارجی آمده است و با توجه به پیشنهاداتی که هافبک استقلال از سوی چند تیم حوزه خلیج فارس دارد، احتمال جدایی مهدی مهدی‌پور از جمع آبی‌پوشان در پایان لیگ بیست‌ویکم وجود دارد.

مهری در لیست خروج، وضعیت نامشخص نیک‌نفس و چشمی

سعید مهری علی‌رغم حضور در چند بازی اخیر استقلال اما یکی از گزینه‌های حاضر در لیست خروج استقلال است و در پایان لیگ بیست‌ویکم تصمیم نهایی خود را برای جدایی از جمع آبی‌پوشان خواهد گرفت؛ به ویژه آنکه قرارداد مهری با استقلال هم به پایان می‌رسد و او به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند از جمع شاگردان مجیدی جدا شود تا از ترافیک خط هافبک استقلال کاسته شود.

زبیر نیک‌نفس یکی دیگر از بازیکنانی است که شنیده می‌شود در قراردادش بند فسخ در صورت دریافت پیشنهاد خارجی وجود دارد و در صورت دریافت پیشنهاد می‌تواند قراردادش را با استقلال فسخ کند؛ البته که فرهاد مجیدی اعتقاد ویژه به نیک‌نفس دارد و امیدوار است بتواند او را برای فصل آینده در استقلال حفظ کند. روزبه چشمی که قابلیت بازی در چند پست مختلف را در استقلال دارد، در پایان لیگ بیست‌ویکم قراردادش با آبی‌پوشان به اتمام خواهد رسید و در صورت عدم توافق با مدیران استقلال، آبی‌پوشان یک مهره کلیدی در خط دفاع و البته خط هافبک را از دست خواهند داد. هر چند که چشمی با توجه به تجربه ناموفق لژیونر شدن در لیگ ستارگان قطر، تمدید قرارداد با استقلال را در اولویت خود قرار داده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار