11 نکته که باید پیش از بازی استقلال – آلومینیوم اراک بدانید؛ تونل افتخار برای قهرمان

استقلال قهرمان پس از مسجل شدن قهرمانی به استقبال 3 هفته پایانی لیگ می‌رود.

11 نکته که باید پیش از بازی استقلال – آلومینیوم اراک بدانید؛ تونل افتخار برای قهرمان

به گزارش زنهار، با نتایج هفته گذشته، استقلال خیلی زودتر از حد تصور تکلیف قهرمانی‌اش مشخص شد و به حسرت 9 ساله پایان داد. استقلال که بسیار مقتدرانه قهرمان این فصل شد، انگیزه‌اش در ادامه فصل ثبت رکوردهای تاریخی و دست نیافتنی است. حریف این هفته استقلال، آلومینیوم اراک است. این بازی روز پنجشنبه 29 اردیبهشت از ساعت 21:15 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و استقلال در حضور هواداران خود به دنبال جشن قهرمانی است. به بهانه این تقابل، 11 نکته مهم این بازی مرور شده است.

1- استقلال با 63 امتیاز قهرمان بیست و یکمین دوره لیگ برتر است. این قهرمانی می‌تواند  تاریخی‌تر هم بشود و رکوردهایی مثل پایان رساندن فصل بدون شکست، بیشترین امتیاز، کمترین گل خورده و بیشترین کلین‌شیت در یک فصل از لیگ برتر در انتظار استقلال است. 

2- آلومینیوم با 34 امتیاز در رده نهم جدول است. شرایط میانه جدول به گونه‌ای است که رتبه تیم‌ها در 3 هفته پایانی ممکن است دچار تغییر زیادی شود. آلومینیوم با پیروزی در این مسابقه می‌تواند در رتبه هفتم جای گیرد و با شکست در این مسابقه به رده یازدهم سقوط کند.

3- استقلال در 6 بازی اخیر به 3 پیروزی و 3 تساوی دست یافته است. این تیم در 2 هفته گذشته به پیروزی رسیده است. آلومینیوم اراک هم 2 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست در 6 هفته گذشته نصیبش شده است. آلومینیوم اراک در 6 بازی قبلی خارج از خانه موفق به گلزنی نشده است. 

4- تیم قهرمان فرهاد مجیدی بر اساس آمار «متریکا»، بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است و در شوت، شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و تکل موفق جزو ۳ تیم اول لیگ است. آلومینیوم اراک در مالکیت توپ، تعداد پاس و دریبل موفق جزو 3 تیم برتر لیگ است.

5- یکی از گرم‌ترین رقابت‌ها در این فصل نبرد برای کسب دستکش طلایی است. حسین حسینی دروازه‌بان استقلال با 14 کلین‌شیت و حسین پورحمیدی سنگربان آلومینیوم با 13 کلین‌شیت رکوردداران بیشترین بسته نگه داشتن دروازه در این فصل از لیگ هستند و سرنوشت این بازی نقش به سزایی در تعیین رکورددار بیشترین کلین‌شیت در این فصل خواهد داشت.

6- آلومینیوم اراک برای چهارمین بار در لیگ برتر به دیدار استقلال می‌رود. حاصل 3 مصاف قبلی دو تیم، 2 تساوی و یک پیروزی برای استقلال بوده است. آلومینیوم خارج از خانه تنها یک پیروزی داشته است و دومین خط حمله ضعیف دیدارهای خارج از خانه برای این تیم است.

7- تقابل‌های دو تیم در مجموع 4 گل داشته که 3 گل سهم استقلال و یک گل برای آلومینوم اراک بوده است. کوین یامگا، میثم مجیدی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری گلزنان این مسابقه بوده‌اند.

8- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۵ بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. حسین پورحمیدی با نمره 7.05 این عنوان را در آلومینیوم در اختیار دارد. کوین یامگا با 10 گل بهترین گلزن استقلال و دومین گلزن برتر لیگ است و استقلالی‌ها پس از قهرمانی به دنبال آقای گلی مهاجم خود هستند. اسماعیل شریفات با 3 گل بهترین گلزن آلومینیوم در این فصل است.

9- اسماعیل شریفات، سجاد آقایی، محمدرضا آزادی، میثم مجیدی و میلاد فخرالدینی بازیکنان آلومینیوم هستند که در مقاطع مختلف برای استقلال بازی کرده‌اند. حسین پورحمیدی هم سابقه عضویت در استقلال را دارد ولی برای این تیم بازی نکرده است.

10- استقلال 2 بازیکن خود را به دلیل محرومیت در این بازی در اختیار ندارد. محمد دانشگر و زبیر نیکنفس با دریافت کارت زرد در دیدار با فولاد قادر به حضور در این بازی نیستند. در ترکیب آلومینیوم، میلاد فخرالدینی محروم است و محمد علی‌نژاد هم احتمالاً به خاطر مصدومیت غایب خواهد بود.

11- جواد رحیم‌زاده داور این بازی خواهد بود. این داور از لیگ چهاردهم سابقه قضاوت دارد ولی برای نخستین بار داوری در دیداری در ورزشگاه آزادی را تجربه خواهد کرد. این داور تاکنون هیچ مسابقه‌ای را برای استقلال سوت نزده و در 2 فصل حضور آلومینیوم در لیگ برتر 2 بازی این تیم را قضاوت کرده که در یک بازی تیم سیدمهدی رحمتی پیروز شده و بازی دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار