برنده توپ طلا چقدر پاداش نقدی دریافت می‌کند؟

امسال بر خلاف همیشه که توپ طلا بر اساس عملکرد یک بازیکن در طول یک سال میلادی اهدا می شد، جایزه بر اساس عملکرد یک فصل تعیین می شود و بدین ترتیب برنده در اواخر تابستان اعلام خواهد شد.

برنده توپ طلا چقدر پاداش نقدی دریافت می‌کند؟

به گزارش زنهار، در حال حاضر به نظر می رسد که کریم بنزما پس از فصل درخشانش در رئال بخت اصلی توپ طلا باشد هر چند که بازیکنانی نظیر صلاح، مانه، بنزما، امباپه و لواندوفسکی نیز شانس های خود را دارند. خیلی ها می خواهند بدانند که برنده توپ طلا چه مبلغی را به عنوان پاداش نقدی دریافت می کند. حقیقت این است که فرانس فوتبال در طول تاریخش هرگز مبلغی را به عنوان پاداش به برنده توپ طلا اهدا نکرده است. در حقیقت هیچ بازیکنی پاداش نقدی دریافت می کند و این جایزه صرفا به خاطر اهمیت معنوی خود است که برای بازیکنان ارزشمند است.

تندیسی که توسط فرانس فوتبال برای توپ طلا ساخته شده، سه هزار یورو ارزش دارد. این تندیس 31 سانتی متر ارتفاع، 23 سانتی متر طول و 23 سانتی متر عرض دارد و وزن آن 7.2 کیلوگرم است. در سال 2017 یک مولتی میلیونر به نام ایدان اوفر برای خرید این تندیس مبلغ 600 هزار یورو هزینه کرد. البته این که فرانس فوتبال پاداش نقدی به بازیکنان نمی دهد به این معنی نیست که برندگان توپ طلا نفع مالی نمی برند. بازیکنان معمولا با باشگاه ها و اسپانسرهایشان قراردادهایی دارند که بر اساس آن در صورت بردن توپ طلا، پاداش می گیرند. به طور مثال مودریچ پس از کسب توپ طلای 2018 از نایکی مبلغ 800 هزار یورو پاداش گرفت یا رونالدو به ازای هر توپ طلایش چهار میلیون یورو از نایکی پاداش می گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار