سلطنت حدادی همچنان ادامه دارد/ نمی‌شود یکی در بهشت تمرین کند و یکی هم در جهنم!

علی ثمری گفت: نمی‌شود یکی در بهشت تمرین کند و یکی در جهنم ولی از هر دو انتظار نتیجه یکسان هم داشت.

سلطنت حدادی همچنان ادامه دارد/ نمی‌شود یکی در بهشت تمرین کند و یکی هم در جهنم!

علی ثمری، عضو سابق تیم ملی دوومیدانی، درباره وضعیت دوومیدانی‌ کاران کشورمان برای شرکت در مسابقات پیش‌رو اظهار کرد: در چند سال اخیر دوومیدانی کاران ما در هیچ رویداد برون مرزی حاضر نشدند البته مسابقه‌ای که سطح فنی بالایی داشته باشد. این موضوع قطعا به تنهایی شرایط را برای ملی پوشان ما در مقایسه با سایر رقبا سخت می کند. ورزشکارانی خوبی در این رشته داریم که می توانند به راحتی در مسابقات مختلف مدال بگیرند و روی سکو باشند ولی به شرطی که حمایت شوند. رقبای بچه ها در حال حاضر در حال تمرین و آماده سازی به بهترین شکل هستند ولی آیا برای دوومیدانی کاران ایران نیز این شرایط تمرینی وجود دارد؟

وی افزود: همیشه با وجود این تفاوت‌ها انتظار نتیجه داریم. نمی شود که یکی در بهشت تمرین کند و دیگری هم در جهنم اما هر دو یک نتیجه را کسب کنند. بچه ها نه اردو و نه امکاناتی دارند و نه آنچنان که باید حمایت می شوند. ملی پوشانی چون مهردلان، طیبی، مهدی پیرجهان، حسن تفتیان و غیره را داریم، افرادی که آینده این رشته در ایران هستند اما یکسری کارها که برای شکوفا شدن این افراد نیاز است انجام شود، نمی شود.

دارنده مدال طلای آسیا در خصوص اعتراض برخی از ملی‌پوشان نسبت به حمایت مالی بیشتر فدراسیون از احسان حدادی، گفت: انتفادها در مورد تفاوت هزینه‌هایی که برای احسان حدادی و سایر دوومیدانی کاران می‌شود به جاست اما نه به این معنی که حقی از آنها به دلیل حمایت از احسان تضییع شده باشد. این ورزشکاران باید به دنبال حق خودشان باشند. این موضوع را هم باید مدیران فدراسیون و مسئولین رسیدگی کنند تا شرایط برای همه یکسان باشد. من می‌گویم احسان حدادی شناسنامه دوومیدانی است و باید خرجش کنند اما مسئولان باید عدالت را رعایت کنند و برای استعدادها نیز هزینه کنند. باور کنید اگر به احسان نرسند دوومیدانی همین بودجه را هم دیگر نخواهد داشت. بچه‌ها نیاز به اردوی خارجی دارند، نیاز به امکانات دارند، نیاز به مربی طراز اول دارند اینها مواردی است که فدراسیون باید شرایطش را فراهم کند.

ثمری خاطرنشان کرد: احسان حدادی ورزشکار بزرگی است و وجودش برای تیم لازم است حتی اگر نتیجه لازم را هم نگیرد. حدادی شناسنامه دوومیدانی است و اتفاقا این شناسنامه بودن هم سخت است. درست است حدادی آن نتیجه مورد نظر را در المپیک نگرفت ولی بیاییم فضای پشت سر آن را هم ببینیم. مصدومیت‌ش را ببینیم. از دید من بودنش برای تیم الزامی است و خوشبختانه دیگر دوران آسیب دیدگی را هم پشت سر گذاشته و قطعا با تمرین و ریکاوری خوب می تواند دوباره نتایج خوبی را برای تیم ملی کشورمان کسب کند. به نظرم در همه این سال ها احسان با وجود افتی که داشته اما همچنان سلطنتش ادامه دارد و بودنش در کنار تیم واقعا اثرگذار است.

عضو سابق تیم ملی دوومیدانی درباره پیش بینی خود از نتایج احتمالی حدادی در مسابقات پیش رو افزود: آنطور که من شنیده‌ام احسان دوست دارد در المپیک پاریس هم باشد. اما اگر بازی های آسیایی آخرین مسابقه‌ای باشد که حدادی در قامت ورزشکار حاضر می‌شود امیدوارم با یک مدال خوب به دوران قهرمانی اش پایان بدهد. احسان اگر بتواند مدال طلای مسابقات را کسب کند یک اتفاق تاریخی را رقم خواهد زد و امیدوارم این اتفاق هم بیفتد. در صحبتی هم که باهم داشتیم خوشبحتانه روحیه خوبی برای مسابقات پیش رو داشت.

ثمری گفت: بنده درست زمانی مجبور شدم از دنیا قهرمانی خداحافظی کنم که دچار یک مصدومیت شدم و حتی سه بار هم تحت عمل جراحی قرار گرفتم اما واقعا رسیدگی نشد تا بتوانم دوباره به میادین برگردم چون اصلا برایشان مهم نبود. شاید اگر به من هم توجه می شد احسان حدادی بعدی من بودم. من در سن 29 سالگی نباید ورزش را کنار می‌گذاشتم که کنار گذاشتم. در تمام دوران ورزش حرفه‌ای هم هرگز دست خالی از مسابقات مختلف برنگشتم اما همین‌ها از من خداحافظی کردند. گفتم که یک آکادمی ویژه دوومیدانی می‌زنم و بعد قول پیگیری و حمایت دادند که آنجا حمایتی نشد. شاید همین تناقص هاست که باعث دلخوری و گاها قیاس بین ورزشکاران می‌شود. این موارد اگر درست مدیریت شود شرایط اینطور نمی شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار