پرسپولیس زودتر خودش راجمع نکند قهرمانی از دست می رود

سرمربی سابق پرسپولیس گفت:پرسپولیس اگر قهرمانی می‌خواهد زودتر خودش را جمع و جور کند

پرسپولیس زودتر خودش راجمع نکند قهرمانی از دست می رود

به گزارش زنهار و به نقل از منیبان؛ حمید درخشان که خود سابقه سرمربیگری در پرسپولیس را هم دارد این روزها به یک منتقد این تیم تبدیل شده است. درخشان که در سال گذشته همواره سعی کرده بود در عین حمایت از پرسپولیس و یحیی گل محمدی انتقادات سازنده ای هم از قرمزها داشته باشد، بعد از دربی 98 به صراحت از پرسپولیس و به ویژه از سرمربی این تیم انتقاد کرده است. او معتقد است کادرفنی پرسپولیس با تصمیم های اشتباهش برد در دربی را از دست داد تا کار در ادامه برای قرمزها سخت شود. درباره شرایط سرخپوشان در سال گذشته و اتفاقاتی که برای این تیم رخ داده با درخشان گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

*از دربی 98 شروع کنیم که با حواشی زیادی همراه بود به ویژه برای پرسپولیس.به نظر شما که سابقه برد در دربی را به عنوان سرمربی پرسپولیس دارید چرا قرمزها بازی برده را با تساوی عوض کردند؟

قبلا هم گفته بودم نتیجه ای که در دربی 98 رقم می خورد می تواند تاثیر زیادی روی تعیین قهرمان لیگ داشته باشد. دربی یک بازی کاملاً روحی روانی است و هر تیمی تمرکز بالاتری داشته باشد میتواند به خواسته‌اش برسد. در غیر این صورت همه چیز با یک اشتباه از بین می‌رود. دقیقا همین هم شد و استقلال که انگار داشت به رغم یک گل خورده با ذهنیت برتر و هوشیاری بالا بازی می کرد به آنچه می خواست رسید. شکست در این دربی برای استقلال بد بود چون فاصله اش با پرسپولیس 3 امتیاز می شد اما وقتی تیمی در یک بازی سنگین مثل دربی می آید و گل خورده را تلافی می کند با اینکه از باخت فرار کرده اما با روحیه ای دو چندان لیگ را ادامه می دهد. در نیمه‌ی دوم تفکرات مربیان می‌توانست به تیم‌ها کمک کند که این اتفاق برای استقلال افتاد ولی برای پرسپولیس نیفتاد؛ پرسپولیس با گلی که زده بود، تفکرش بر این بود که دست به ترکیبش نزند که خیلی خطرناک است. وقتی شما به ترکیب دست نمی‌زنی، اتفاق می‌افتد و گرفتار می‌شوی.همین اتفاق برای استقلال افتاد و تغییراتی در ترکیب این تیم انجام شد و همان تغییرات منجر به این شد که به تیم کمک کند

*یعنی شما یحیی گل محمدی را در این تساوی مقصر می دانید؟

ببینید من فکر می‌کنم یحیی باید مقداری نظرش را درباره تغییر در تیمش عوض کند، ما بازی‌های قبلی هم که با استقلال بازی کردیم، جلو بودیم و این اتفاق دوباره افتاد و این برای یحیی گل محمدی تجربه نشد که شما باید زودتر تغییرات را انجام بدهی و تعویض کنی، چرا که تعویض‌ها می‌تواند به تیم شما کمک کند. تیمی که زیرفشار است و دارد تعویض می‌کند، حتماً شما هم نیاز به تعویض داری و این تعویض به تیم شما هم کمک می‌کند.متاسفانه این اتفاق نیفتاد تا زمانی‌که تیم گل خورد، بعد از گل خوردن تیم تعویض کردن خیلی نتوانست به تیم کمک کند؛ به نظر من تیمی که امروز بازی کرد، وقتی شما در چنین بازی جلو می‌افتی، حالا تفکرت برای نگه داشتن بازی، حفظ توپ و کنترل تیم مقابل و کم کردن فشار تیم حریف با یکسری تغییرات در خط حمله و خط هافبک می‌تواند به شما کمک کند. گل محمدی در دربی این تغییرات را خیلی دیر انجام داد و بعد از دریافت گل این اتفاق افتاد و این به نظر من کافی نبود که بخواهد به تیم ما کمک کند؛ در نهایت شما بازی برده را از دست دادی، نه این‌که بگویم عقب بودی و رفتی مساوی کردی، بلکه بازی برده را مساوی کردن، به نظر من در کل بازی را باخته‌ای! همانطور که گفتم مساوی در دربی به درد تیم ما نمی‌خورد؛ پس اینجا یک تفکر از سوی کادرفنی باید این کمک را به تیم پرسپولیس می‌کرد که این یک گل را حفظ کند و تغییراتی در نوع بازی و ترکیب تیم اعمال شود که به نظر من کادرفنی ما امروز این توانایی را نداشت که بتواند خوب به تیم کمک کند.خریدهای جدید و به ویژه در دربی به کمک پرسپولیس نیامدند و گل محمدی در سال گذشته واقعا در زمینه خرید بازیکن عملکرد خوبی نداشت.

*فکر می کنید در ادامه کار چه اتفاقاتی برای پرسپولیس رخ دهد؟ گل محمدی برمی گردد یا نه؟

به نظر من گل محمدی کلا روز دربی روز خوبی نداشت. او هر اتفاقی هم که افتاده بود باید آرامشش را حفظ می کرد و نمی گذاشت تیمش به هم بریزد. متاسفانه یحیی در بدترین زمان ممکن آرامش خود را از دست داد. نمی دانم واقعا او چه تصمیمی برای آینده دارد اما امیدوارم پرسپولیس زودتر خودش را جمع و جور کند وگرنه لیگ از دست می رود.

*به نظر شما پرسپولیس هنوز شانس قهرمانی دارد؟

بله پرسپولیس همچنان شانس قهرمانی دارد و کسی نمی‌تواند بگوید استقلال در ادامه بازی‌ها نخواهد باخت اما هر چیزی در این فوتبال امکان دارد. تیمی که برای قهرمانی تلاش می‌کند باید همه بازی‌ها را ببرد. 6 امتیاز اختلاف قابل جبران است به شرطی که پرسپولیس زودتر دربی را فراموش کند و آرامش به تیم برگردد. نتیجه دربی هرچه بوده تمام شده و به گذشته پیوسته است. 7 بازی مانده و پرسپولیسی ها هرگز نباید کار را تمام شده بدانند.

*در کل سال 1400 را برای پرسپولیس چطور دیدید؟

اگر قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم را از سالی که سپری شد فاکتور بگیریم در مجموع سال خیلی خوبی نبود. شکست تلخ مقابل الهلال، حذف از حذفی با شکست مقابل استقلال و کنار گذاشته شدن از لیگ قهرمانان آسیا و شدت گرفتن مشکلات مالی از اتفاقات تلخ سال گذشته بودند. پرسپولیس در لیگ بیست و یکم هم قافیه صدرنشینی را به استقلال باخت اما امیدوارم در سال نو بهترین اتفاقات برای این تیم که امید میلیون ها هوادار به آن است رخ دهد و دیگر شاهد شدت گرفتن مشکلات مالی برای باشگاه نباشیم.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار